BREAKING NEWS

PANAS!!! Pelajar-pelajar Malaysia di Mesir mula dikenakan tindakan....


Semalam gua dah buat artikel mengenai para pelajar Malaysia yang bakal dikenakan tindakan sebab melanggar arahan pihak pengajian dan pihak kedutaan didalam isu BERSIH 2.0. (KLIK SINI)

Hari ni gua dapat berita sudah ada tindakan yang diambil oleh pihak tersebut terhadap pelajar yang terbabit.

Gua tengah kumpul maklumat sekarang ni dan insyaAllah gua akan updatekan berita tersebut selewat-lewatnya pukul 12.00 tengah hari nanti.. Harap korang bersabar yee..

Orang tua-tua dah pesan.., "terlajak perahu boleh diundurkan.., terlajak perbuatan, buruk akibatnya.."


11 ulasan :

  1. Kerajaan BN bagi duit utk belajar bukan utk berdemo.Kesian emak bapak kau orang kat kampong yg mengharapkan kau satu hari nti kot boleh membantunya.

    BalasPadam
  2. Saya harap kerajaan tidak ambil tindakan drastik mengikut emosi spt membuang pelajar2 berkenaan. Mereka ini muda belia, cepat terpengaruh dengan bahan2 yg dibaca dari internet. Dalam hal ini, pembangkang memang pandai main isu termasuk tipu helah guna media alternative seperti internet, twitter, facebook, blog dsbnya. Media2 inilah yg dikunjungi pelajar2 itu. Maka tidak hairan jika mereka menyebelahi mereka.
    Kerajaan perlu kaji bagaimana mereka boleh "enggage" dgn pelajar2 ini dan sampaikan matlimat yg betul agar penyelewenagna dan pembohongan pembangkang dapat disangkal dengan cara yg professional.
    satu lagi, jika kerajaan ambil tindakan pada mereka - inilah peluang yg dinanti2 oleh PR utk mereka mensensaikan isu ini dan bagi tahu org kampung bahawa kerajaan tarik biasiswa budak tengah belajar. Mak bapak, datuk nenek, adik beradik, pak sdr, mak sdr budak2 ni pun mesti marah kat kerajaan. Semua tu memang apa yg PR nak.
    Renung2kanlah...

    BalasPadam
  3. ibarat melepaskan anjing tersepit

    BalasPadam
  4. TanpaNama 9:51.. Maaflah.. Gua dapat tahu ada yang bakal kena buang pengajian..

    BalasPadam
  5. buang jer..

    ramai lagi kat kampung yang mahu belajar kat sana tapi tak berpeluang...

    mereka muda? cepat terpengaruh dgn bahan-bahan internet? asalamualaikom.. kerja mereka kat sana ialah belajar dan balik membantu masyarakat dan ibu-bapa bukan mentelaah internet..

    BalasPadam
  6. Kerajaan patut ambil inisiatf untuk sentiasa berdampingan dengan pelajar pelajar DALAM dan LUAR negara, beri informasi terkini tentang perkembangan politik tanah air dan paling penting bawa mereka bersama menghayati perjuangan. Nampak macam kerajaan telah tinggalkan satu ruang kosong dan telah dimasuki oleh pihak pembangkang.

    BalasPadam
  7. KASIHAN?
    Mmg kasihan JIKA benar ada tindakan 'buang' terhadap pelajar2 ni, tapi mereka telah enggang berkerjasama pada arahan diberi. Tidak berfikir secara matang.
    Mereka sndri tidak kasihan pd diri sndri. Seperkara lagi, jgn haraplah bantuan belas kasihan dari puak2 yg menghasut tu (PKR/PAS)

    BalasPadam
  8. kalau nak lentur dari rebung bukan dari buluh... memang patut kena buang kalau dah abis belajar keja plak dgn kerajaan lagi susah sebab makan gaji tapi jadi penyokong pebangkang buat apa

    BalasPadam
  9. Amaran dah diberi. Mereka dah pun pilih antara masa depan dan bersih. Sapa yang pilih bersih tu bolehlah siap2 packing baju (yg ditaja oleh kerajaan).

    BalasPadam
  10. Penderhaka negara layak menerima padah yang menimpa mereka.Bila dah kena buang, pergilah kat penganjur Bersih supaya mereka membela nasib kamu dan membiayai pengajian kamu.Umum mengetahui Bersih kaya raya dengan dana asing dari kaum Yahudi Zionis.

    BalasPadam
  11. Buang sahaja pelajar yang degil tu dan tak faham arahan dan bagi kerajaan Johor juga yang banyak memberikan biasiswa, buat yang sama dan ambil tindakan sebab di johor ada amanah saham wakaf untuk menaja pelajar di mesir dan saya telah wakafkan saham didalam pembiayaan biasiswa dan sekira nya pelajar yang dapat biasiswa negeri johor terlibat sama dalam bersih, terus di kenakan tindakan supaya menjadi tauladan di masa hadapan, jangan suka suka ingat dah pandai tetapi masih bebal dan tidak faham erti demokrasi langsung menyusahkan mak bapak yang di kampung.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online