BREAKING NEWS

Ambiga mengaku BERSIH 2.0 tak dapat sambutan rakyat..


Jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0 mencadangkan rakyat berpakaian kuning setiap Sabtu sebagai sokongan berterusan kepada pergerakan itu yang menuntut lapan perkara bagi pembaharuan pilihan raya di negara ini.

Ketua BERSIH 2.0 Datuk S Ambiga meminta rakyat memakai apa-apa yang kuning pada setiap Sabtu sebagai menunjukkan sokongan mereka kepada tuntutan 62 NGO gabungannya itu.

“Sehingga reform seumpama itu dibuat, kita minta rakyat memakai apa sahaja yang kuning pada setiap Sabtu. Tidak kira sama ada baju atau apa-apa sahaja…,” katanya pada sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini.

Ambiga berkata walaupun perhimpunan Sabtu lalu tak mendapat sambutan luar biasa rakyat, tetapi tugasnya membuat lapan tuntutan bagi sistem pilihan raya bersih dan adil di negara ini masih belum selesai. 


Patut lah Anwar Ibrahim pun senyap saja pasal perhimpunan haram BERSIH di KL tu.., rupanya memang dorang sedar yang agenda dorang tak berjaya..

Ini bukan gua kata beb... Bukan jugak Utusan atau Berita Harian yang lapor.. Tapi kafir Ambiga sendiri mengaku yang tunjuk perasaan tu tak dapat sambutan dari rakyat

Dan selama 2-3 hari ni, nampaknya pencacai penyokong Anwar hanya syok sendiri bila kata perhimpunan tu berjaya... Hahahaha... malu beb..

Punyalah dorang canang segenap ceruk kampung kata BERSIH telah berjaya menggoncang pemerintahan Najib, rupanya semua tu hanya ejakulasi pramatang dorang saja..

Anwar pun tak berani nak bermegah dengan 10 ribu penunjuk perasaan yang DIUPAH dengan RM 100 sorang.., dan Ambiga pun mengaku rakyat tak sokong BERSIH.. Apo lai nak dikato.. Terimo je lahhh...

So.., gua rasa sudah sampai masanya puak-puak penjilat Anwar dan Ambiga bangun dari mimpi basah dorang..

Rakyat sebenarnya semakin meluat dan benci kepada politik haprak menghalalkan cara yang dimainkan oleh Anwar dan Pakatan.. Kalau main dengan pelacur pun dikira halal, itu sudah dikira wala' tahap cium kaki beb..

Kalau kafir yang mendesak supaya orang Islam dibolehkan murtad pun sanggup di puja dan di jadikan ketua.., itu bukan lagi gila namanya... Itu sudah tahap MAHAGILA yang lebih kronik dari penyakit gilababi..


4 ulasan :

  1. ramai la yg jd sami setiap sabtu nanti ye. ketua kpd sami2 tu ialah ambiga. ambiga the queen of sami. melayu jugak kena tipu..

    BalasPadam
  2. jangan jadi bodohla amiga. suka hati orang lah nak pakai baju warna apa dan pada hari apa.

    jangan menjadikan warna kuning itu milik lu orang pada hari sabtu.

    banyak juga uniform korporat yang bewarna kuning dan dipakai pada hari sabtu. dan ada juga yang yang terpakai baju kuning pada hari sabtu, tidak mermakna mereka penyokong bershit. jangan buat susah orang sahaja pasal warna baju ini..

    lu gila...

    BalasPadam
  3. hbis kalo ada bola kek stadium, tak dapek la den nak pakai baju kuning nak poie sokong n9...kang pkai bj kuning kato den sokong bersih lak..wawawawa

    BalasPadam
  4. pakai apa saja asalkan warna kuning? hahahaha la lawak..lepas ni umno boleh cakap apa saja warna asalkan bukan warna kuning adalah melambangkan sokong umno.amacam boleh kekekeke

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online