BREAKING NEWS

Wan Azizah kena perli dengan Ketua Dewan Muslimat PAS.



Ketua Dewan Muslimat PAS yang baru Siti Zailah Mohd Yusof berkata isteri sepatutnya mentaati suami dan ia juga diharuskan dalam al-Quran.

Bagaimanapun kata beliau sikap itu tidak boleh berlebih-lebihan
.

“Kita memang perlu taat pada suami Tetapi tidak ada ketaatan yang lebih tinggi selain taat kepada Allah.

Jangan sampai tahap ketaatan kita pada suami itu melebihi sehingga mengatasi ketaatan kepada Allah ” kata beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider semalam.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Rantau Panjang berkata demikian ketika mengulas pelancaran Kelab Taat Suami semalam sebagai antara penyelesaian ke atas masalah-masalah sosial di seluruh dunia.

Beliau berkata walaupun isteri perlu mentaati suami isteri tidak semestinya perlu mematuhi segala apa yang disuruh.

Taat kepada suami itu wajib. Kita perlu patuh jika ia ke arah kebaikan Tetapi jika suami menyuruh kita membuat perkara ke arah kemaksiatan dan melanggar syariat, kita diwajibkan tidak mematuhinya ” kata beliau lagi.


Wan Azizah patutnya termalu bila Ketua Dewan Muslimat PAS yang baru kata "taat pada suami kenalah berpada-pada". Gua yakin, Siti Zailah yang menang menggantikan Nuridah Salleh sengaja cakap macam tu untuk perli Wan Azizah..

Ye lah.., kita semua tahu macam mana Wan Azizah wala' gila babi pada suami dia yang dikatakan sebagai manusia anugerah tuhan tu... Anwar main bontot pun tak apa.., Anwar main dengan china doll pun tak kisah...

So, bila Ketua Dewan Muslimat PAS yang baru ni kata macam tu, Wan Azizah patut sedar yang ada lagi besar patut diutamakan dari laki dia..

Dan kehidupan Wan Azizah didunia ni bukan hanya semata-mata nak tutup perangai buruk Anwar Ibrahim..

Kalau nak jadi isteri mithali sekalipun, tak payahlah Wan Azizah jadi munafik dengan menipu pengikut-pengikut PKR dan kebanyakan rakyat Malaysia..

Macam yang Siti Zailah kata, "Taat kepada suami itu wajib. Kita perlu patuh jika ia ke arah kebaikan Tetapi jika suami menyuruh kita membuat perkara ke arah kemaksiatan dan melanggar syariat, kita diwajibkan tidak mematuhinya".

Bravo kepada Ketua Dewan Muslimat PAS yang baru ni.. Ucapan dia tepat kena pada sasaran!! Hahahahaha....

10 ulasan :

  1. Baru pegang jawatan ketua muslimat,terus bg peluru berpandu yang tekena dkt batang idung isteri solehah yang suaminya anugerah tuhan..waaa caya sama lu muslimat

    BalasPadam
  2. MPP! Padan muka Wan Azizah pon kena perli dek Ketua Dewan Muslimat PAS. Taat membabi buta je.

    Kekadang aku tengok macam ikut arahan je.

    Kak Zah kak Zah nasib kamu le kak Zah.

    BalasPadam
  3. tak heran dgn MPP.....blog pro UMNO...suka mmfitnah
    mungkin tk takut balasan Allah....
    "Anwar main bontot pun tak apa.., Anwar main dengan china doll pun tak kisah..."
    awak yakin???.....sudah dbuktikn dmahkamah syariah ke?

    BalasPadam
  4. wan jijah bukan tau malu pun. pasal dia takde kemaluan pun. pasal tu laki dia cari jantan jambu lain, cari betina lain..kikikiki

    BalasPadam
  5. @Tanpa Nama 10:26 Gua yakin Anwar salah sebab dia tak berani pilih jalan Islam untuk buktikan dia difitnah. Lu yakin ke Anwar tak bersalah beb??

    Lu cuba bayangkan kalau Najib yang berada didalam video china doll tu.., lu percaya tak? Gua yakin lu akan hentam UMNO habis-habisan..

    Biasalah lu orang semua.., typical pencacai angkat najis Anwar.. Hahahahahahahaha.....

    BalasPadam
  6. setuju dgn MPP ...

    Taat kpd suami jgn la sampai lupa taat kepada hukum Islam dan tuhan ..

    BalasPadam
  7. @Tanpa Nama
    Bodh habis ke hg ni? Fitnah apa kebendanya? cuba terangkan apa yg di fitnahkan oleh blogger ni? Sedang kan cerita FITNAH najip libat dlm pembunuhan wanita mongolia tu pun korang kecoh padahal tak ada bukt... Tu baru nama fitnah benda org tak buat korang tuduh... ohhh anjing bodoh suruh anwar sumpah cara islam lah.. susah ke?

    BalasPadam
  8. kalau apa yang tak menybelahi pembangkang adalh fitnah..yang terkena btghidung UMNO adalah yang benar..Kalau dah ada video tulen tue apa citernya..Gosip artis yang tak de video tue pun betul..apake lagi kalau dah ada bukti yang jelas..Sedarlah..kenapa kita nak memilih pemimpin dari golongan yang semacam itu..tak takut bala dari Allah ke..mana awak tahu UMNO menfitnah???ada bukti ke???

    BalasPadam
  9. cakap pasal 4 saksi pun nak menipu! dlm Islam ada hukuman yg adil, hukum qisas & takzir..akhir sekali barulah hudud yg hj hadi sendiri cakap hanya 0,001% boleh dijalankan!!!

    tu yg dah ramai kena penjara & sebat krn berzina, rogol & liwat tu apa? kena ada 4 saksi ka? kan cukup dgn qarinah? bukti2 berkaitan kejadian?

    asal kena batang hidung puak2 pas/pkr kena ada 4 saksi..molek kalu anak bini puak2 dia kena rogol..carila 4 saksi! baru nak melolong..eh! senyap sunyila kut sbb gagal bawa 4 saksi!!!!

    tak payahla nak bising2 kata orang lain tak tahu hukum Islam @ mempermain2kan hukum hudud! puak2 pas yg huduh pe'el sebenarnya suka menggunakan ayat2 hukum hudud tanpa memahami dgn mendalam. kenapa hukum hudud tidak dijalankan di kelantan lps 20 thn memerintah? tak berdaya?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online