BREAKING NEWS

Nik Aziz tolak sunnah Rasul bila setuju dengan pemilihan Mat Sabu...



Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Mohamad Sabu sememangnya merupakan pemimpin PAS yang dibenci oleh Umno kerana memiliki kehebatan tersendiri.

Menurut beliau, antara kehebatan Mohamad Sabu termasuklah kekentalan semangat, ketabahannya dalam perjuangan dan kesetiaannya yang jitu terhadap PAS.

Katanya, perkara itu terbukti setelah Mohamad Sabu diuji dengan beberapa ujian besar termasuk setelah dua kali ditahan di penjara di bawah ISA.

"Namun Mohamad Sabu tetap tidak lari dengan perjuangannya, tetap tidak memilih Umno, malah tetap terus berada dalam PAS," katanya ketika menyampaikan ceramah perdana di Dewan Datuk Fadzil Mohd Noor di Kolej Universiti Islam Zulkifli Mohamad di Taman Melewar, di sini, malam ini.

Selain mempunyai sikap-sikap itu, menurut beliau, Mohamad Sabu turut diketahui oleh para pemimpin Umno sebagai pemimpin PAS yang berbisa.

"Sebab itulah dengan pemilihan Mohamad Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS yang baru, Umno tidak akan tidur lena selepas ini.

"Kita bersyukur dapat seorang timbalan presiden yang dibenci oleh Umno. Kita doakan semoga Mohamad Sabu terus diberikan perlindungan oleh Allah," katanya.



Bagi gua, inilah kenyataan yang paling bangang dan bahalol dari seorang tua yang diangkat sebagai Mursyidul Am PAS..

Kenyataan Nik Aziz ni dah membuktikan yang PAS bukan lagi macam zaman Arwah Asri dan juga Arwah Fadzil Nor dulu..

Kalau dulu PAS berprinsip membangunkan negara Islam, sekarang ni matlamatnya ialah tumbangkan pemimpin Islam dalam UMNO.., bukan lagi memperjuangkan Islam..

Kalau ikut cakap Nik Aziz, Mat Sabu dipilih sebagai TPP adalah untuk membuatkan UMNO tidur tak lena.., bukannya dipilih untuk bawak agenda perjuangan Islam dalam PAS...

So memang betullah dalam PAS sekarang ni hanya ada politik dendam dan bukannya untuk berdakwah kepada masyarakat..

Dalam Islam, bukan senang nak pilih pemimpin ni beb.., apa yang gua tahu, Nabi sendiri tak pernah suruh kita ambik pemimpin yang dibenci oleh masyarakat kebanyakan..

Tapi itulah yang dibuat oleh Nik Aziz bila dia bersyukur pasal Mat Sabu jadi Timbalan sebab UMNO bencikan Mat Sabu... Maknanya Nik Aziz dah tolak apa yang Nabi suruh didalam memilih pemimpin..


Daripada Auf bin Malik daripada Rasulullah s.a.w sabda baginda:

“Sebaik-baik pemimpin kamu adalah yang kamu suka dan mereka menyukai kamu, kamu mendoakan mereka dan mereka mendoakan kamu, seburuk-buruk pemimpin kamu adalah yang kamu benci dan mereka benci kepada kamu, kamu melaknat mereka dan mereka melaknat kamu”.

- (Hadis Muslim dan Ahmad r.a)




Sebab tu lah gua kata Nik Aziz ni setaraf Nabi dalam PAS.. Dia boleh buat apa saja ikut suka dia tanpa sebarang teguran ataupun halangan..

Lepas ni kalau dia nak pilih Kit Siang atau Guan Eng sekalipun jadi Mursyidul Am PAS.., sapa pun tak boleh nak bantah beb..

Inilah akibatnya bila pemimpin dan penganut PAS jadikan politik tu lebih tinggi darjatnya dari agama..

3 ulasan :

  1. nick aziz nak kata ape lg,kan selain memuji jer la max sabu kerana dah menang jawatan tu,ayam tambatan beliau kalah kpd max sabu,walaupun pahit terpaksa ditelan nick azizAH,

    BalasPadam
  2. Baik Nick Ajis atau Hj Hadi semuanya sama otak udang.Serban je besar tapi penuh kutu. Tu fasal mereng2 bila bercakap. He!He!

    BalasPadam
  3. mat syabu pemimpin terbaik? aduh tak pernah dengar Rasullullah s.a.w kata orang yang suka mencarut dan berzina adalah pemimpin yang baik.

    sesaper tolong azankan kat telinga nik aziz tu.lepas tu tolong ajarkan dia mengucap semula.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online