BREAKING NEWS

Rakyat Penang semuanya JUTAWAN!!!!!


Harga rumah di Penang adalah yang paling mahal dalam negara.. Paling murah pun harga rumah dikawasan Pulau ialah RM 350-400K.. Rakyat bawahan terutamanya melayu dan India mana mampu nak beli rumah macam ni..?

Kalau korang nak tau, ni lah yang dikatakan Grand Design  DAP untuk halau melayu dan India keluar dari Penang.. Kalau boleh, kapir DAP tu mahu jadikan Penang ni sebagai negeri cina sepenuhnya..

Harga rumah di negeri ini merupakan yang termahal di negara ini dengan purata seunit mencecah hingga RM540,000 tahun lalu iaitu hampir lapan kali ganda purata pendapatan isi rumah penduduk Malaysia setahun.

Felo Kanan Institut Kajian Sosioekonomi dan Alam Sekitar (SERI), Dr. Michael Lim Mah Hui ketika mendedahkan perkara itu berkata, kajian yang dilakukan pihaknya juga menunjukkan harga rumah di negeri berkenaan turut melebihi purata harga rumah di Kuala Lumpur iaitu RM390,000 seunit.

Menurutnya, trend harga rumah yang terlalu tinggi di negeri itu bukan saja menyebabkan golongan bawahan tidak mampu langsung untuk memiliki rumah, malah golongan pertengahan juga turut mengalami nasib sama.

‘‘Amat jelas sekali harga yang ditawarkan amat jauh daripada jangkauan. Jika golongan pertengahan tidak mampu untuk membeli rumah atau pangsapuri yang dijual, apa lagi golongan bawahan. - CAP


Nak harapkan rumah kos rendah? Jangan mimpilah bai... Semenjak DAP ambil alih pemerintahan kerajaan negeri, semua projek pembinaan rumah kos rendah langsung tak ada..

Jangan ingat gua bohong pulak ye.. Semua ni diakui sendiri oleh Lim Guan Eng dan juga Exco Perumahan DAP negeri, Wong Hon Wai..




Tapi ada tak orang melayu terutamanya group Pakatan yang sedar permainan politik DAP ni? Gua tengok, kaum India dah tak percaya kat DAP di Penang.. Dorang tu hanya tunggu masa saja untuk bagi undi dorang pada BN..

Yang jadi masalahnya sekarang ni ialah sekumpulan melayu Pakatan yang suka tengok DAP berkuasa. Yang cina semua tu kita tak payahlah cerita.., dah memang kaum dorang pun DAP tuu..

Melayu-melayu Pakatan tu sanggup dan rela disepak punggung oleh DAP hanya dengan bayaran RM100 setahun.. Bagi gua, inilah melayu-melayu perosak masa depan anak bangsa..

4 ulasan :

  1. salam bro MPP. rumah-rumah dia ada kg kawasan terpencil seperti kampung tapi harganya setengah juta..

    BalasPadam
  2. @Pejuang Revolusi 1957 Itulah bro.. dulu tak pun macam tu...

    BalasPadam
  3. senang cakap, sebab depa tu melayu bodoh..sebab tu tak sedar2 lagi.

    BalasPadam
  4. perghh...mahal gila beb. hidup untuk bayar hutang bank je nanti..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online