BREAKING NEWS

Itu belalai.., MEMANG Anwar yang punyaaaa...



Prof Hany Farid dan Prof Lorenzo Torresani, 2 pakar yang disebut dalam fakta kes berkaitan penayangan video lucah oleh Trio Dato T dihadapan 13 wartawan di Carcosa Seri Negara pada Mac lepas, bukanlah ahli UMNO ataupun rakyat negara ini. Ulang balik ya, 2 pakar, bukan satu tapi 2.

Walaupun seorang itu ada ‘Farid’ pada namanya, tapi jangan risaulah, bukan ahli UMNO.

Oleh itu, penemuan kedua pakar ini berkenaan keaslian video lucah tersebut dan lelaki yang beraksi di dalamnya, punya merit dan kredebiliti penuh. Pendek kata, kalau siapa tak percaya penemuan 2 pakar ini, orang itu memang dilahirkan untuk menjadi bodoh.

Takdelah dipanggil kedua orang ini pakar tanpa bersebab, mesti ada sebab. Dah tentulah memang kerja mereka mengkaji sudut-sudut dan teknik video yang diketahui wujud dalam dunia sehingga menjadi pakar.

Kalau Hadi Awang yang ambik gambar pun tak reti tu, bagi kenyataan menafikan ketulenan video tersebut, selayaknyalah kita gelak dan ludahkan dia, dia siapa? Dia hanya presiden parti PAS, parti kebajikan, apa dia tau pasal teknikal video nih.

Hadi nak cakap pasal Islam pun dah tak layak (sebab PAS dah jadi parti kebajikan), lagi mau cakap pasal hal-hal teknikal video ke? Tolonglah jangan bagi kami gelak.

Penemuan ini pulak dibentang di dalam mahkamah, bukan ceramah. Dalam ceramah, siapa pun boleh cakap apa yang dia mau cakap tapi dalam mahkamah, semua pun perlu dalam keadaan bersumpah dan rasmi. Penting dan banyak bezanya kedua pendekatan tersebut.

Ada pihak kata hukuman denda yang dikenakan ke atas Trio Datuk T ini amat ringan, mana tak ringannya, antara RM 1,000 hingga RM 3,000 je.

Sistem mahkamah di Malaysia ini memang macam tu, alangkah kesalahan yang lebih berat macam meliwat pun boleh bebas sementara menanti perbicaraan dengan jaminan serendah RM 20,000 je, apa lagi tayang video lucah pada wartawan untuk dedah kebenaran, bukan nak naikkan syahwat sesiapa.

Tapi sistem yang sama juga membolehkan pendakwaan merayu kesnya ke peringkat lebih tinggi kalau tak puas hati.

Apa pun, biarlah proses itu berjalan. Yang penting kepada semua kita ini ialah lelaki yang beraksi dalam video tersebut ialah Anwar, merangkap bakal Perdana Menteri Pakatan Rakyat. Mahu kah kita berPerdana Menteri orang yang sebegini rendah moralnya?

Dalam kita menuju negara maju ni, malu benar rasanya kita kalau berkoyan koyan bukti menunjukkan Anwar tak bermoral pun tapi masih kita pilih sebagai Perdana Menteri. Apa dah kehabisan sangatkah pemimpin dalam Malaysia ini yang boleh diangkat ke jawatan itu sehinggakan kaki tibai jantan betina juga yang dipilih?

Dulu kata takde video, sekarang dah ada video, dulu tak ada DNA, sekarang ada DNA. Malah, orang yang berada di tempat kejadian pun dah mengesahkan bahawa Anwar memang lelaki tersebut.

Kadang-kadang penulis pun tak faham, kebenaran macam mana lagi yang kita mahu baru nak percaya Anwar tak bermoral?


*Sumber

3 ulasan :

  1. aKU TAK PECAYA..EXPERT KATA SERUPA DENGAN GAMBAR YG DI BAGI PADA DEPA.. MUNGKIN GAMBAR TU KLON ANWAR ..KAHAKAHAHA....TAK SEMESTI NYA ANWAR.. EXPERT KATA MR X. (MR X GAMBAR TU LAH) HANG TENGOK LA BRO MPP NANTI MILOSUAM SPIN LAGU TU KAHAAKKAKAHAKAHAAAAKKHH TUUUUIHHHHHHH

    BalasPadam
  2. habisla...
    sape2 yg bersungguh2 bela sebelum ni...
    telan balik ludah korang..

    BalasPadam
  3. VIDEO TU KAN HANYA BESI TAKDE MATA TELINGA.MANA BOLEH DIJADIKAN BAHAN BUKTI.NAK EMPAT ORNG SAKSI WAKTU MENGONGKEK, BARULAH SAH.MONYET KALAU NAK MENGONGKEK PUN TAHU MALU LARI JAUH2.ORNG2 PAS KALAU NAK MENGONGKEK BILA2 MASA PUN BOLEH PASAL TAKDE EMPAT SAKSI.TAK BOLEH KENA CHARGE.BAHLOL.KERBAU LAGI PANDAI..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online