BREAKING NEWS

BN akan kehilangan kawasan majoriti cina.


Gua baru balik dari satu ceramah DAP di tengah-tengah Bandar Miri. Walaupun dalam keadaan hujan yang lebat, penduduk cina di kawasan tu sanggup keluar untuk dengar ceramah parti Roket ni.

Gua betul-betul kagum beb dengan semangat bangsa yang ditunjukkan oleh kaum cina ni. Dorang sanggup berdiri dalam hujan dan ada yang bawak sendiri kerusi dari rumah untuk dorang lepak sambil dengar ceramah.


Dari apa yang gua  faham bila bersembang dengan sorang penduduk disini, sekarang bukan lagi parti yang jadi tujuan utama penduduk cina sokong DAP, tapi sekarang ni sokongan berbentuk lebih kepada semangat bangsa.

Bagi dorang, inilah keadaan dan masa yang paling baik untuk kaum Cina memegang kuasa. Sebab tu lah dorang kena bersatu sokong DAP.


Gua tanya dorang, kenapa tak sokong SUPP sedangkan dorang tu pun cina? Jawapan yang gua dapat ialah, SUPP, SPDP, MCA,Gerakan atau apapun, semua tu masih dibawah telunjuk bangsa lain dalam BN. Tapi DAP tak sebab DAP mengetuai dalam Pakatan.

Gua pun heran, bila masa pulak DAP jadi ketua dalam Pakatan? Mungkin benda ni yang pemimpin DAP dok canangkan pada ahli dorang selama ni...


So, kalau macam ni punya gaya dan pendirian.., gua yakin yang kerusi kawasan bandar yang majoritinya Cina di Sarawak ni, akan jatuh kepada pembangkang. Hanya kerusi melayu dan kaum peribumi saja yang akan kekal kepada BN.

Tak tahu lah kalau Taib Mahmud dan BN mampu buat magik untuk tukar pendirian Cina-cina didalam negeri Sarawak ni masa mengundi besok, tapi setakat malam ni.., gua berani kerat kuku kata kaum cina Sarawak akan sokong DAP dan Pakatan.


Apa-apa pun..., kita tunggu pukul 8 malam besok bila undi habis dikira dan pemenang setiap Dun diumumkan.. Masa tu kita tahulah sama ada Cina Sarawak ni jenis yang kenang budi atau tak...

4 ulasan :

  1. Memang mereka ni jenis tak kenang budi, memeka tak akan puas selagi tak gemgam Malaysia ditangan mereka, bagi la semua yang ada, kalau mereka tak dapat Malaysia selagi mereka belum puas dan talam dua muka...bila PM turun nampak macam mereka ni sokong nak giler BN..hakikat tak sokong..sebab darah komunis masih mengalir dalam tubuh mereka...sebab negara asal tok nenek mereka negara komunis.

    BalasPadam
  2. Alah... Kita kan tau mereka ni tak kenang jasa... Memang dasar cina ... Mana ada jasa.. Yang penting kepentingan mereka sahaja. Dah kita bagai mereka nak macam2 lagi... Aku dah meluat nak bagi .... Jemu.. Fedup dengan diaorang.... Biar dia orang undi DAP... biar SUPP terkubur.. Tapi kita bumi mesti undi BN.... lepas tu jika kita ada 2/3 majority ..... Kita jangan peduli kawasan yang telah mengundi DAP..... baru mereka tau apa erti budi dan jasa.... Mereka ni kita kena ajar dengan keras sikit baruk lah mereka SEDAR... ayuh bumiputra ku..... Undi BN. Biar mereka tau di mana bumi yang mereka pijak....

    BalasPadam
  3. ZAMAN UNTUK MELAYU DAN UMNO BERBUDI DENGAN CINA SUDAH HAMPIR KE PENGHUJUNGNYA ? KINI SUDAH TIBA MASA NYA UMNO TERUS BANGKIT DAN BINGKAS DARI LENA,AYUH ATURKAN LANGKAH BAGI MEMPERKASA BANGSA....DI SAAT KITA MASIH BERKUASA DAN ADA KUASA TOLONGLAH LAKUKAN SESUATU DEMI BANGSA SEBELUM SEMUANYA TERLEPAS DAN HILANG.....GUNAKAN KUASA TERSEBUT SEMAKSIMUN MUNGKIN DEMI MEMARTABATKAN BANGSA DAN AGAMA...USAH DIDENGAR CAKAP BANGSA LAIN SECARA KETERLALUAN KERANA MEREKA TIDAK MENGERTI HATI DAN NURANI KITA, TIDAK AKAN MENGERTI SUSAH PAYAH DAN PERMASALAHAN KITA....KITA ADALAH TUAN DI BUMI BERTUAH INI....SEMUA ITU TIDAK BOLEH DINAFIKAN OLEH SESIAPA SAHAJA YANG TAHU DAN MENGERTI SEJARAH BANGSA.......AYUH UMNO TOLONGLAH BERBUDI DAN BERBAKTI KEPADA INSAN YANG TAHU MENGENANG BUDI.....SESUNGGUHNYA KITA MASIH JAUH KETINGGALAN.....APA YANG KITA ADA HANYALAH SECEBIS KUASA YANG KINI SEMAKIN MENGECIL DAN SUSUT....AYUH ORANG MELAYU DAN PRIBUMI SEMUA TOLONGLAH LUPAKAN SENGKETA LAMA.....MARILAH KITA BERSATU.....DAN MULAKAN LANGKAH BARU DEMI MASA DEPAN KITA DAN GENERASI KITA YANG MENDATANG.....USAH DIGADAIKAN MASA DEPAN BANGSA.......SELAGI KITA MASIH ADA KUASA LAKUKAN SESAUTU SEBELUM NASI MANJADI BUBUR.......

    BalasPadam
  4. bagi aku cina itu komunis . akan ku pertahankan tanah melayu ini hingga ke titisan darah terakhir .sudah tiba masanya kita pasak dlm kepala anak kita supaya benci dgn bangsa cina ni sepertimana mereka pasak dlm kepala anak mereka supaya membenci melayu . meraka adalah komunis yg bercita-cita utk memerintah tanah milik bangsa melayu ini .

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online