BREAKING NEWS

Politik Malaysia lebih aman tanpa Anwar...


Dah nak masuk 3 tahun gua bergelar blogger. Dari blog gua yang terdahulu, sampailah ke blog MPP yang dah berusia 9 bulan sekarang ni, gua hanya menulis tentang apa yang gua lihat dan rasa tentang politik pembangkang.

Gua langsung tak menulis secara khusus tentang pemimpin tertentu. Secara directnya, gua tak pernah menghalakan "senapang" gua pada individu khusus pembangkang.

Sebenarnya gua ada banyak terima saranan dari pembaca blog gua sekarang ni supaya fokuskan penulisan gua terhadap Anwar Ibrahim. Sebabnya, gua berasal dari sama tempat dengan Anwar dan blog ni jugak pakai nama Permatang Pauh.

So, gua terfikirlah jugak nak buat macam tu. Tapi kerja menfokuskan penulisan untuk seorang individu saja perlukan penelitian yang terperinci. Dan gua tak banyak masa untuk tu sebab gua pun ada komitmen lain untuk gua buat.

Dari satu segi, gua ada berfikir, betul jugaklah apa yang dikatakan secara panjang lebar oleh pembaca blog gua tu. Why not gua hentam Anwar sorang saja instead of sibuk sangat pasal mangkee-mangkee lain dalam Pakatan.

Jadi.., setelah gua berfikir dalam-dalam dan timbang sehabis mungkin..., gua pun buat keputusan muktamad. Mulai besok, gua akan buat satu artikel setiap hari just tribute to Anwar Ibrahim.

Gua namakan siri pendedahan gua tu.., "Anwar Ibrahim: The Truth Reveal".

So mulai besok, blog MPP akan hanya main cerita Anwar dan apa saja yang berkait dengan Anwar sahaja. Isu pemimpin Pakatan yang lain tu biar sahabat-sahabat blogger gua saja yang dedahkan.

InsyaAllah, gua dan blog MPP ni akan telanjangkan Anwar sampailah karier politik dia berakhir.

Inilah sumbangan gua kepada generasi masa depan bangsa melayu supaya terhindar dari kerakusan manusia yang bernama Anwar Ibrahim. Politik Malaysia akan lebih aman tanpa manusia haprak ni...

7 ulasan :

  1. SALAM MPP ... TELANJANGKAN ANWAR IBRAHIM, HALAKAN SENAPANG KE ARAH ANWAR IBRAHIM ... JANGAN STIM TENGOK DIA DAH LE! HE HE HE

    BalasPadam
  2. Salam Bro MPP.
    APA menyokong penuh.Teruskan

    Salam Perjuangan

    BalasPadam
  3. MALAYSIA AMAN BILA ANWAR JADI PERDANA MENTERI
    1. Komandan Penjara Sg Buloh dah tukar nama blok jadi "PutraJaya" semata2 menyambut kehadiran Anwar;
    2. Blok makan tukar nama jadi "Dewan Negara" tempat makan semua rezeki orang; Tandas pun dah tukar nama jadi "Dewan Rakyat" tempat kencing rakyat;
    3. Bayangan Menteri Kabinet dah disediakan. Anwar saja pegang 6 portfolio; selain Perdana Menteri, tentulah Menteri Kewangan, Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Menteri Luar Negeri, Menteri Pertahanan, Menteri Penerangan dan Menteri Hal Ehwal Pengguna... banyak tu.
    4. Pendek kata "dialah Presiden, dialah jugak Michael Jackson";
    5. Itu saja yang Anwar mahu. Iktiraf lah dia sekali seumur hidup.
    6. Barulah semua boleh lena tidur. Aman Malaysia....zzzzzzzzzzzzzz

    BalasPadam
  4. @Gelombang Wangsa Maju Hahahaha..gua stim bla tengok pelakon Dinaz tu jee..

    BalasPadam
  5. @zamsalam Gua setuju banget... Hahahaha...

    BalasPadam
  6. Salam Bro MPP.
    Aku salah sorang pembaca blog MP setuju dengan pendirian dan keputusan lu untuk mulai halakan sasaran kepada Al-Jub tu.

    Satu pandangan aku, tolonglah para bloggers mesra kerajaan JANGAN samasekali menggunakan imej wajah Al-Jub masa mudanya tu, atau wajah-wajah raja drama. Kata Black... aku tertipu!

    Pilihlah imej-imej wajahnya yang sesuai dengan watak sisi belakangnya tu, atau mudahnya gunakan gambar yang tunjukkan identiti buas, rakus, ganas, khianat, penipu, peliwat, pembuli, kiasu,....

    Sekadar pandangan pembaca je Bro.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online