BREAKING NEWS

PANAS! Apa menatang UMB tu???



Artikel dibawah ni gua cilok dari SinarHarian. So kalau sesapa nak yang terasa nak marah dan meroyan.., sila marah pada SH ni yee..

Untuk pencerahan.., gua tak terikat pada mana-mana pihak. Gua hanya sekadar menyokong kerajaan. Jadi, bidaah la kalau ada orang yang claim kata gua dan blog MPP dibawah kawalan dorang.

UMB...? Apa tu UMB? Dinasour zaman prasejarah kot? Hahahahahahaha.....


Peranan Unit Media Baru atau UMB yang dipengerusikan oleh Exco Pemuda, Tun Faisal Ismail Aziz dipertikai apabila UMB dikatakan gagal berfungsi mengikut bidang tugas yang sepatutnya.

UMB yang sepatutnya membantu UMNO dalam perang saraf dengan pihak Pakatan Rakyat dilihat gagal dalam menaikkan Pemuda UMNO terutama ketika di Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kerdau dan Merlimau yang lalu.

Masalah unit media ini kian ketara di Melaka, apabila media baru dijalankan oleh Pahlawan Melayu Melaka atau PMM yang bukan berada di bawah UMB.

Malah, 20 orang bloggers yang bernaung di bawah PMM juga tidak menghiraukan Tun Faisal.

Sementara itu, di Kerdau, Pahang, media baru dikendalikan oleh PAHANGKU.

Menurut sumber, UMB yang sepatutnya menjalankan tugas dan menaungi para blogger dikatakan telah ditolak sejak dari awal lagi oleh hampir keseluruhan blogger UMNO.

Ahli Dewan Negara,Negeri Melaka, Datuk Akbar Ali, dikatakan memberitahu Ketua Pemuda UMNO Melaka, Karim Yaacob agar membubarkan UMB sejurus selepas mengumumkan kemenangan tidak rasmi UMNO-BN di Command Centre UMNO-BN, Merlimau.

Ianya mungkin secara tidak langsung disebabkan oleh ketidakupayaan UMB menggalas tugas dalam beberapa PRK yang lepas dengan kemuncaknya adalah di Merlimau dan Kerdau.

UMB dijanakan dengan peruntukan yang besar, namun ianya dilihat seperti tidak lebih daripada sebuah entiti yang hanya sekadar menaikkan nama Tun Faisal dalam Pemuda UMNO dan bukannya Pemuda UMNO secara keseluruhannya. SH

7 ulasan :

  1. hahahaha lawak gila umb ni..akupun x paham apa keje diorang ni..sepatutnya umb boleh jadi badan induk untuk semua blogger pro kerajaan..tapi malang umb nak kencing blogger pulak...sah nak kena balun depan belakang orang dlm umb ni hehehehe

    BalasPadam
  2. @YB Raz Itulah pasal bro.. Inilah jadinya bila sesuatu hal diserahkan pada orang yang salah. Hancurrrrr.... Hahahahahaha....

    BalasPadam
  3. bukan serah pada salah orang tapi serah pada penyangak.
    manusia jenis buat kerja jika ada peruntukan dan mendapat nama.
    seruan kepada saudara blogger pro umno...
    jangan libatkan diri dengan manusia dan UMB macam tu.
    perjuangan saudara ikhlas demi umno/bn.

    BalasPadam
  4. SALAM MPP ... GWM TERJUMPA DEFINASI UMB DALAM OXFORD DICTIONARY! BETUL!

    UMB = UNTUK MU BARUA!

    BalasPadam
  5. UMB dijanakan dengan peruntukan yang besar, namun ianya dilihat seperti tidak lebih daripada sebuah entiti yang hanya sekadar menaikkan nama Tun Faisal dalam Pemuda UMNO dan bukannya Pemuda UMNO secara keseluruhannya

    BANGKAI !

    BalasPadam
  6. bubarkan saja UMB!!!

    tubuhkan UBP (unit blogger penyayang)

    blogger yg suka masukkan
    gamba pemimpin tengah dukung
    budak2 kecil dalam blog
    dan namakan pemimpin tersebut
    pemimpin penyayang.

    baru masyukkkkkk sket! chantek idea??


    mmm tubuhkan BPAM chantek jugak...
    (Blogger Pengekor Ahmad Maslan)

    BalasPadam
  7. Elok la jugak bloggers yg tak berpuashati nyatakan pendirian ikhlas macam ni.... Senang sikit UMB nak pantau& bersihkan.

    Jangan ada yg munafik x suka tapi bberani ckp blakang je, masih nak kaut keliling..... Dengan menteri masuk poket, bajet UMB yg seciput tu pun nak ambik jugak.

    Bajet UMB bagi kat bloggers yg x pandai nak tadah tangan depan menteri aje la!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online