BREAKING NEWS

Satu lagi projek nak tipu melayu oleh Mansor Othman..


Baru nak bercadang-cadang, tapi puak-puak ni dah bising bagai nak rak heboh satu negara. Ni semua bukannya apa.., dorang saja nak cari publisiti murahan untuk menaikkan nama Regim DAP di Penang.

Mansor Othman, TKM1 Penang ni bercadang nak bagi bantuan tambang balik berjumlah RM1000 kepada pelajar dari negeri ni yang nak balik melanjutkan pelajaran ke Mesir.

Untuk pengetahuan korang semua, ada 89 pelajar dari P.Pinang yang melanjutkan pelajaran dibeberapa Universiti di Mesir. Dan khabarnya, hanya 50 orang saja yang balik ke sini.

Dan gua difahamkan jugak, Mansor mengharapkan Pusat Urus Zakat (PUZ), melalui MAIPP yang akan mengeluarkan semua perbelanjaan bagi menampung kos tambang balik tersebut.

So, kenapa pulak PUZ yang yang diharapkan untuk bantu para pelajar ni semua? Gua bukannya tak tahu, agenda populis Mansor ni hanyalah semata-mata untuk menaikkan nama Kerajaan negeri DAP di Penang.

Kalau dah kemaruk sangat nak popular, guna saja laa duit Mansor ataupun duit gaji Malik Kassim. Kenapa pulak nak lepaskan tanggung jawab pada PUZ?

Gua tak setuju kalau PUZ dipaksa untuk tanggung semua kos menaikkan nama Regim DAP ni. Dah banyak sangat ke duit zakat yang PUZ kumpul di Penang? Dan dah tak ada orang miskin di Penang ni ke yang jadi keutamaan pada PUZ dan MAIPP?

Dalam menguruskan duit zakat, apa yang gua belajar hanya ada 8 Asnaf yang diwajibkan untuk menerima duit zakat yang dikumpulkan ni semua...

1- Fakir
2- Miskin
3- Amil
4- Mualaf
5- Riqab
6- Gharimin
7- Fisabilillah
8- Ibni Sabil

Asnaf mana yang Mansor dan MAIPP akan guna untuk melayakkan bantuan kepada pelajar-pelajar yang nak balik ke Mesir tu? Mungkin Guan Eng boleh tolong jawabkan kepada gua... Hahahaha..

Masalahnya sekarang, tak salah kalau nak bantu para pelajar Islam ni kembali ke Mesir untuk sambung pengajian dorang, tapi janganlah politikkan perkara ni demi keuntungan Lim Guan Eng.

Gua tengok, dah ada puak-puak Pakatan kata Lim Guan Eng dan Regim DAP sangat bermurah hati pasal nak bagi bantuan kepada pelajar negeri untuk balik ke Mesir.

Kalau dah paksa PUZ untuk bayar tambang semua, apa kena mengena dengan si kafir Guan Eng tu? Mansor pun tak payah sembang besar kata kerajaan negeri DAP nak bantu meringankan beban ibu bapa pelajar.

Jadi, kalau Mansor nak jilat kepala Regim DAP tu sekalipun, tak payahlah over acting sangat sampai tunjuk macam umat Islam ni daif sangat.

Gua nak ingatkan sikit..., kalau PUZ nak bagi sikit bantuan, dorang boleh terus bantu. YDP MAIPP Ustaz Elias Zakaria jangan pulak nak bersekongkol salahguna PUZ untuk jalankan agenda populis puak-puak komunis ni semua.

Kalau nak tolong umat Islam.., tolong saja tanpa bising-bising. Tapi kalau nak mempromosikan Guan Eng dan Regim DAP kononnya baik hati bantu umat Islam di Penang, itu adalah perkara yang paling keji bagi gua!

13 ulasan :

  1. Satu catatan yang bodoh!Pergi menuntut ilmu tu bukankah tergolong dalam "fisabilillah"???Tak belajar agama ka ko ni???

    BalasPadam
  2. ibnu sabil adalah " Mana-mana orang dalam perjalanan bagi maksud-maksud yang diluluskan oleh Syara' dari mana-mana jua negeri yang memerlukan bantuan walaupun mungkin dia mempunyai harta di dalam negeri tempat kediamannya."

    jadi, para pelajar tu ayak untuk terima. lagi satu, PUZ ah diswastakan.. antara jabatan zakat yg mempunyai kutipan yang tinggi. sila buat research dulu sebelum nak mengutuk.

    BalasPadam
  3. @Tanpa Nama 11:46 Hahahaha... Menuntut Ilmu tu memanglah fisabilillah kalau menurut hukum syarak. So.., apa masalah lu yang sebenarnya kata gua tak belajar agama? Sokong agenda memartabatkan kafir tu fisabilillah jugak ke baii? Lu ni bangang ke apa hahhh???

    BalasPadam
  4. @Tanpa Nama 11:53 Hahahahaha... Ni lagi sekor mangkee yang suka tunjuk kemaluan dikhalayak ramai.. Ada ke gua kata diatas tu yang pelajar kita tak layak dapat bantuan PUZ? Lu ingat gua tak tahu ke maksud Asnaf Ibnu Sabil tu bai..?

    Gua bukan cerita pasal kegunaan PUZ, tapi gua cerita pasal PUZ dipergunakan.. Lu ni faham bahasa melayu ke tak hahhh??? Ni lah akibatnya kalau terlampau mempolitikkan agama!! Sayang benor lu kat kafir Guan Eng tu yee... Hahahahahahahahaha....

    BalasPadam
  5. lu tu yang bangang baiii!!!Apa,duit zakat tu hanya layak untuk lu saja ka baiii???Orang kapir yang mahu memartabatkan Islam aku sokong 100%.Bukannya macam puak2 hang yang sokong kapir yang dok hina Islam macam Chua Soi Kongkek tu.hahahahahaaa

    BalasPadam
  6. haha melayu penanti pmtg rawa dan yg sewaktu dgn nya..hangpaaa pangkah laa lagi PKR..padan muka

    BalasPadam
  7. @Tanpa Nama 12:57 Hahahahahaha... Kafir Guan Eng tu lu kata nak martabatkan Islam? Nik Aziz yang lu panggil tok guru tu pun tak berdaya nak buat, tambah laa si kafir tak bersunat tu baiiii...

    Dengan ini gua sahkan lu ni spesis mangkee bangang berpangkat sarjan dalam kandang Pakatan. Nanti lu war-warkan pangkat baru lu kat mangkee-mangkee semua yee... Hahahahahahahahahaha.....

    BalasPadam
  8. MPP,x perlu kita xplain dgn org yang bermasalah ni.tgk cara tulisan ko pun dah tau ko ni totok PR. lantak ko la Tanpa Nama 12:57.jgn ko ni kerja gomen je,tp keje hr2 mengutuk kerajaan.

    BalasPadam
  9. @Tanpa NamaTak hingin la aku keja ngan gomen.Tapi aku dok bagi jugak duit cukai aku kat gomen bulan2.Tak keja ngan gomen pun bulan2 boleh dapat 5 angka.
    aku ni bukannya ahli PKR atau ahli mana2 parti pun.Cuma aku sokong pemimpin yang telus,tak rasuah,tak hina Islam agama yang aku anuti ini.Kalau nak banding Nik Aziz dengan Pak2 menteri BN yang ngaku Islam rasanya jauh ibarat langit dengan bumi amalan agamanya.Fikir2kanlah.....

    BalasPadam
  10. @Tanpa Nama 2:50 Hahahahaaha.. Lu bayar cukai ke bai..? Bukan lu ni sekolah lagi ke? Duit belanja hari-hari pun lu pau kat mak bapak lu, lagi lu nak bising pasal bayar cukai ke?

    Bangang betul lah lawak lu.. Gua nak tanya sikit kat lu.., memang semua penyokong Pakatan ni memang bangang macam lu ke baii..? Ataupun lu sorang saja yang takde akal? Hahahahahahahaha.....

    BalasPadam
  11. @MPP
    Walaupun hang kata aku ni bangang,rasanya cukai yang aku dok bayar bulan2 kat kerajaan lebih tinggi dari lu la cai.....tak macam lu la cai....wa ada otak dan berakal.tak macam lu ada otak tapi tak berakai...hahahhahahaaaa...kelulusan pun rasanya lebih lagi dari lu la cai...
    pendapatan bulan2 pun rasanya lebih banyak dari lu la cai....heheheheheee...

    BalasPadam
  12. @mansor Dah la lu jadi bangang bila sokong kafir, sekarang ni lu nak jadi munafik pulak bila nak kencing orang? Blah la lu... Lu ingat gua ni macam orang PAS ke yang senang2 lu kencing... Hahahahahaha...

    Kelulusan lu lebih dari gua? Lu ni mimpi ke syok sendiri? Lebih baik lu bertobat baii sebab lu dah tersesat jauh nii...

    Errr... nama lu Mansor yee..., Macam gampang!!! Hahahahahahaha....

    BalasPadam
  13. betul ke ko ni bayar cukai bulan2 mansor..? tak cayalah aku.. kalo org yg byr cukai dah dikira senang dan mereka selalunya tidak menyalak bila bab2 politik ni.. tapi bila PRU mereka cuma keluar dan undi.. Kalo ko tak percaya cuba ko bercakap ttg politik dgn org kaya.. mereka semacam tidak berminat kerana mereka sudah pun senang dan tidak ambil peduli..

    Biasanya org yg gaji kecik dan rasa kerajaan yg tak betul je akan menyalak sana sini mcm org hilang akal.. betul tak.. berapa byk cukai yg ko bayar sebulan baii???

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online