BREAKING NEWS

Gua ucapkan Takziah buat Mat Sabu sekeluarga....


Gua dapat berita, ibu kepada AJK PAS Pusat, Mohamad Sabu, Halijah Mat, 91, meninggal dunia pada jam 1.30 pagi tadi di kediamannya di Kampung Guar Petai, Tasek Gelugor, Seberang Perai.

Difahamkan, ibu kepada penceramah PAS ni meninggal kerana sakit tua dan pernah diserang angin ahmar sebanyak tiga kali sebelum ini.

Kali terakhir serangan angin ahmar ialah pada minggu lalu dan dimasukkan ke hospital swasta di Bukit Mertajam.

Jenazahnya akan disembahyangkan di Masjid Padang Menora dan dikebumikan selepas Zohor nanti di Tanah Perkuburan Islam di tempat yang sama.

InsyaAllah.., kalau tak ada aral, gua turut serta di Masjid Padang Menora nanti.

Marilah kita sama-sama sedekahkan Fatihah buat ibu Mat Sabu ni. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang diredhai Allah swt. Aminnn.

3 ulasan :

  1. he he....ari tu apa kata orang semasa ibu kepada pemimpin umno meninggal dunia....

    aku ingatkan mat sabu yang mampos...rupa2 ibunya...
    dah tua....tunggu apa lagi...bukan ada jasa pun pada negara.

    orang pas jangan marah...baru2 ni korang juga yang keluarkan kenyataan yang serupa.
    itulah keadilan tuhan...
    aku nak tengok apa komen puak babi2 pas nih

    "siam islam".

    BalasPadam
  2. @Siam Islam Bai..sebab tu gua selalu kata, kalau nak berpolitik ni kita kena ada agama.., bukannya kita mencari agama dalam politik. Sampai mampus pun takkan jumpa baii....

    Tapi berlainan dengan puak-puak pengikut PAS. Dorang harapkan keredhaan Tuhan dengan berpolitik, bukannya dengan beribadat.

    Dorang pakai serban dan jubah bukan kerana sunnah.., dorang pakai semua tu kerana ikutan dan kerana dah masuk PAS.

    Dorang berlagak alim bukan kerana dorang bangga jadi muslim, tapi dorang buat semua tu pasal dorang berbangga jadi pengikut PAS.

    Dan pengikut PAS tuduh orang lain tak islamik, tak cukup beriman dan tak pandai agama bukan sebab dorang tu betul-betul faham dan amalkan Islam..., tapi dorang buat macam tu pasal dorang masuk gerombolan PAS.

    So sahabat gua Siam Islam..., apa yang nak kita herankan sangat dengan perangai puak-puak bangang PAS ni semua. Bagi gua, dorang ni semua setakat level burung kakak tua saja baii... Hanya tau tiru, tapi sebenarnya tak faham satu apapun... Hahahahahahaha...

    BalasPadam
  3. aku capt razak mengucapkan takziah pada keluarga mat sabu.apa pun dia saudara seislam dgn aku,biar pun PAS memandang aku kafir disebabkan aku pencinta umno.yg lain itu aku serah pada pencipta aku(allah)allah maha memgentahui akan ciptaanya

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online