BREAKING NEWS

Persamaan diantara Mesir dan Kelantan...


Gua nak tanya pendapat korang semua, jika kita tengok beberapa perkara dibawah ni.., benarkah Mesir dan Kelantan ada persamaan ? Korang fikir-fikirkanlah yee...

1. Di Mesir..., Hosni Mubarak sebelumnya tidak mahu melepaskan jawatan sebagai presiden walaupun telah didesak oleh orang kanan beliau sendiri untuk menamakan bakal pengganti.

- Di Kelantan, orang kanan Nik Aziz, Nik Mohd Amar pernah menuntut Nik Aziz supaya menamakan penggantinya, tapi sehingga hari ni Nik Aziz masih lagi berdalih tentang penggantinya.



2. Di Mesir..., harta kekayaan Mesir dibolot oleh anak dan menantu Hosni Mubarak yang akhirnya melarikan diri setelah mendapat tentangan dari rakyat.

– Di Kelantan, Nik Aziz pernah disiasat tentang penglibatan menantunya di dalam PMBK. Anak Nik Aziz juga diketahui mendapat banyak faedah dari pemerintahan Nik Aziz.



3. Di Mesir..., banyak projek mega yang menggunakan wang rakyat akhirnya mengalami kerugian.

- Sama jugak di Kelantan, projek yang menggunakan duit rakyat, banyak yang rugi dan ada telah diselewengkan contohnya Kohilal dan juga Bazar Tok Guru.



4. Di Mesir..., Hosni Mubarak didakwa zalim kerana tidak menyediakan kemudahan infrastruktur kepada rakyat.

– Di Kelantan, penduduk membuat demonstrasi kerana tidak berpuashati dengan Nik Aziz yang tidak menyediakan kemudahan jalan yang baik di dalam kawasannya.



5. Di Mesir..., beribu-ribu rakyat Mesir yang tinggal berhampiran Sungai Nil terseksa dengan masalah bekalan air yang tidak bersih disebabkan perbalahan di antara kerajaan Mesir dan negara jiran di sekitar sungai tersebut.

– Di Kelantan pulak.., rakyatnya tak berpeluang menkmati bekalan air yang sempurna. Kalau adapun air yang disalurkan, ianya langsung tak memuaskan.



6. Di Mesir..., Hosni Mubarak dikecam kerana terlalu lama memegang jawatan dan tak memberi peluang kepada muka baru mengambil alih kuasa.

- Di Kelantan, Nik Aziz pun dah terlalu lama memegang jawatan seolah-olah mahu menongkat langit. Dulu Nik Aziz menyindir Tun Mahathir yang dikatanya gila kuasa, kini Nik Aziz sendiri membuktikan dia juga gilakan kuasa yang ada padanya.



P/s: Errrr... puak-puak Pakatan yang sokong revolusi rakyat Mesir taknak gulingkan Nik Aziz sekali ke? Hahahahahaha....

2 ulasan :

  1. guling jangan tak guling...kah...kah...kahhhhhh

    BalasPadam
  2. guling2..,,nik aziz perlu letak jawatan..,,ganti org lain..,Maha Firaun Kelantan Malaysia..,,hahahahahah..,.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online