BREAKING NEWS

Nik Aziz terlupa ajar Guan Eng pasal dosa...


Padanlah kepala Regim DAP di Penang ni marah bila Jakim buat kempen anti Valentine.. Korang jangan lupa.., cina kiasu ni kan baru saja dapat title Father dari sebuah gereja di Penang pada tahun lepas.. So, kena tunjuk "warak" lah sikit sebagai seorang Father yang berwibawa..

Dan bila kerajaan BN pun ikut sama senada dengan Jakim buat kenyataan yang sambutan hari Valentine ni berdosa, memang patutlah Guan Eng kecoh.. Sebagai seorang Father yang berkredibiliti, Guan Eng mestilah tunjukkan kemampuan dakwah dia...

Lagi satu korang kena ingat, tak bolehlah nak salahkan Father Joseph Lim ni seratus peratus bai.., korang kena ambik kira kemungkinan sikap melayu mudah lupa Pok Nik.

Manalah tau kan.., Pok Nik cuma ajarkan Guan Eng tentang pahala yang orang Islam dapat, tapi Pok Nik lupa nak ajar tentang dosa yang umat Islam kena bila tiru fahaman agama lain.

So, bila Jakim kata sambutan hari Valentine tu berdosa disambut oleh umat Islam, si Father Guan Eng yang tak diajar pasal dosa ni pun meroyanlah.. Mungkin dalam agama dia tak ada dosa dan pahala, sebab tu dia tak tau apa yang dimaksudkan dengan dosa..

Dalam ajaran Islam, memang tak dibenarkan lelaki dan perempuan yang bukan mahram duduk memadu kasih dan buat adegan 18sx sebelum nikah. Korang dengar sajalah lagu Kalau Berpacaran nyanyian awek gua tu....

Tapi, kalau buat jugak apa yang agama larang tu.., maka pasangan yang buta perut tak faham bahasa tu telah melakukan dosa. Yang ni lah Father Guan Eng tak faham.

Bagi gua.., ini semua bukan salah dia semata-mata..., ni salah Pok Nik... Kan sebelum ni Pok Nik selalu kata Regim DAP dah faham Islam bila berkawan dengan PAS.

Kambeng tua ni punyalah nak yakinkan orang pasal kenyataan dia tu sampaikan dia sanggup kata di dada Karpal Singh ada bulan....

Jadi, bila Father Guan Eng marah bila kerajaan larang umat Islam sambut Valentine, gua nampak semua ni sebagai bukti bahawa bukan DAP yang memahami Islam selama ni..., tapi PAS yang semakin bertukar jadi bangang macam DAP.

Pasal apa? Pasal lebai-lebai mangkuk ni semua tak berani nak marah Guan Eng!! Hahahahaha...

1 ulasan :

  1. DAP sudah faham islam...
    bagaimana nak MENGHANCURKAN islam...
    dan cara itu telah di ajar oleh
    POK NIK n D'GANG....

    INGAT2 LA.....
    BERPESAN2 LA......

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online