BREAKING NEWS

MESIR : Anwar lebih prihatin dari kerajaan Najib???


Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, kerajaan seharusnya mendengar atau bertanya sendiri dengan pelajar dan rakyat Malaysia di sana bagi mengetahui keadaan sebenar, bukan sekadar mendengar kenyataan rasmi yang dikeluarkan kerajaan Mesir.

Menurutnya Anwar, keadaan terkawal di sana sepertimana yang disuarakan kerajaan Mesir nyata tidak sama dengan luahan pelajar di internet yang mahukan mereka segera diselamatkan.

Anwar berkata, kerajaan Umno-Barisan Nasional(BN) seolah-olah menutup mata apabila hanya mendengar suara rasmi daripada Mesir padahal keadaan sudah tidak terkawal dan ramai orang bangkit memberontak.

"Sebelum itu kementerian mengatakan semua keadaan terkawal. Ini satu masalah di mana pemerintah atau kerajaan itu dia hanya dengar suara rasmi daripada Mesir. Keadaan terkawal, jutaan orang bangkit berontak dan kenyataan rasmi keadaan terkawal.

Rakyat mengeluh, pelajar dan rakyat Malaysia kurang makan dan kurang diambil perhatian lambat diambil tindakan. Malaysia diantara negara yang lambat mengambi tindakan," katanya.

Dalam pada itu, Anwar berkata, rata-rata keluarga pelajar yang ditemui di Kuala Lumpur kelmarin melahirkan rasa kebimbangan mereka terhadap nasib anak-anak dan ahli keluarga yang berada di Mesir.

Beliau bercakap demikian kepada pemberita pada satu sidang media selepas mengadakan perjumpaan bersama pemimpin PKR Negeri, di Yayasan Aman, Pulau Pinang, semalam. - TVS


P/S: Mintak maaf la kat korang semua yee.. Gua terpaksa kopi pes je artikel ni sebab gua sekarang dalam perjalanan ke Alor Star.. Tak sempat nak buat artikel sendiri... 


So, korang fikir-fikirlah sendiri sama ada betul ke Anwar ni lebih prihatin dari kerajaan BN... Bagi gua, tak nampak pulak sumbangan mat bontot ni dalam usaha selamatkan pelajar kita di Mesir tu.. 


Dia ni bercakap je lebih macam lah dia tu bagus sangat.., tapi satu apa pun dia tak buat. Macam Haram lagi perangai kaki liwat sekor ni kann...

7 ulasan :

  1. MAKNUSIA YANG AK PERNAH BERSYUKUR.

    BalasPadam
  2. biasalah...dah lama tak pekena lubang bontot jantan. takkan asyik2 lubang bontot bini je. lubang nonok bini dah lohong pulak.

    BalasPadam
  3. Itulah Anuwar tidak boleh jadi pemimpin kerana hujahnya lemah dan bodoh.

    Bagaimana kita tidak mahu percaya kenyataan rasmi negara sahabat? Kalau kita tahu keupayaan dan latarbelakang negera Mesir yang selama ini aman damai dan mempunyai pentadbiran yang berpengalaman sudah pasti kenyataan rasmi negara itu kita terima.

    Bukan kah kita di tegah dari mendengar kabar kabar angin!

    Kenyataan dari pelajar cukup sekadar dari pemimpin pelajar kerana kita tidak ada masa untuk buat kerja bodoh secara tak rasmi sepenuhnya kerana faktor masa.

    Dalam matematik kita panggil tinjauan rambang. Anuwar ada belajar ke tu?

    Kenyataan dari ibubapa juga boleh di ambil sebgai kenyataan oleh pelajar tapi boleh jadi tidak realistik dan barbaur emosi kerana bimbang dengan keadaan anak anak itu lebih dari anak anak itu sendiri.

    Sebagai sebuah negera sahabat seislam kita tidak perlu tergesa gesa mengeluarkan pelajar dari Mesir lebih awal kerana boleh jadi tunjuk perasaan itu dapat di patahkan lebih awal seperti yang Anuwar selalu kena. Ini akan menjadi satu tindakan yang membazir dan flip-flop. Bangaimana kita boleh meramalkan sesuatu itu akan menjadi lebih buruk kerena Mesir telah puluhan tahun tidak ada demonstrasi yang besar.

    Kalau kita lihat sendiri dari gambar gambar yang di kirim, orang Mesir keluar sekeluarga pergi berdemonstrasi termasuk kanak kanak. Ada juga wanita wanita memakai cadur mengutip batu batu. Itu menunjukkan tunjuk perasaan mereka lebih bertamaddun dari tunjuk perasaan yang di anjur oleh Anuwar dan PAS.

    Masalah yang sebenar benarnya ialah makanan, internet dan ATM.

    Tindakan yang tergesa gesa akan membazirkan wang dan masa sekiranya keadaan dapat di bendung dalam tempuh yang singkat.

    Bila benda dah jadi tentu boleh cakap macam macam. Air liur jer dari Anuwar jahanam.

    BalasPadam
  4. Kalau Anwar jadi PM. Mesti pelajar yang jambu-jambu dulu dia bawak balik ek!

    BalasPadam
  5. Apalah ,kecoh kecoh,pasal kekecohan di negeri orang, baru pulak ingat ketenteraman orang ramai(pelajar),keselamatan,dan keharmonian mereka,Dalam negeri lain pula di buatnya ,entah ya,ajak orang ramai atas jalan raya ,demontrasi ,mana ketenteraman ,mana keselamatan dan keharmonian berpijaklah di bumi nyata,berbumbunglah dengan langit luas, tunggu bertangkup bumi dengan langit baru nak aman,masyallah,Bersyukurlah atas kurniaan Allah.

    BalasPadam
  6. MCM LA ANNUAR NI PERFECT SANGATKAN>>BAHALUL BADIGOL PUNYA ANNUAR<<,,,,,,,,,

    BalasPadam
  7. Cheh kalau dia baik sangat sewakan la 5 biji kapal terbang tolong bawak sama budak malaysia kat mesir tu setakat cakap aku pun boleh ahaha alalalal melayu kat penang akan lesap dalam satu bulan sajeeee tunggguiuuu

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online