BREAKING NEWS

Inilah punca kenapa puak-puak PAS sayangkan Guan Eng...


Sempena Sambutan Maulud semalam, baru gua faham kenapa selama ni puak-puak parti cap bulan taksub dan sayang sangat kat kepala Regim DAP di Penang ni..

Kalau korang dengar ucapan Lim Guan Eng ni pasal sambutan Maulud tu.., fuhhh..., islamik habis baii..

Ni yang buat semua pengikut PAS cair meleleh air hidung pasal kafir ni pandai bersyarah macam Nik Aziz. Siap quote cakap Yusof Qardawi lagi tuu..

Dan sebab ni jugaklah puak-puak PAS kata DAP faham Islam bila kawan dengan dorang. Tapi masalahnya..., betul ke si kafir Guan Eng ni faham apa yang dia cakap tu bai..?

Gua teringat ada satu video pasal burung kakak tua yang boleh baca Quran dalam Youtube. Gua letak kat sini untuk korang tengok yee... Korang agak-agak, burung tu faham ke apa yang dia cakap?



So, pada pendapat gua.., Guan Eng samalah macam burung kakak tua dalam video tu.. Dia hanya tau tiru untuk kepentingan dia saja. Bukannya dia faham pun apa yang dia cakapkan.

Dan yang bangangnya adalah pengikut-pengikut PAS semua ni. Lepas ni kalau si Karpal Singh yang petik kata-kata Yusof Qardawi jugak.., mesti Nik Aziz terus buat kenduri pisang di Masjid Pulau Melaka.

Pengikut-pengikut PAS pun apa lagi.., mesti dorang akan bagi gelaran Khalifah pada si Karpal tu... Padahal si Karpal ni dah terang-terang mengaku tak mau negara Islam.

Jadi, pengikut-pengikut Pakatan khususnya PAS tu tak sedar dorang sedang diperbodohkan oleh si kafir Guan Eng ni dengan mempolitikkan Islam.

Kan dalam Surah An-Nisa ayat 101 dah ada peringatan dari Tuhan pasal perangai puak-puak kafir. Jadi apa kejadahnya pengikut PAS yang kata faham Islam tu dok taksub pada Guan Eng ni?

Nanti bila gua kata dorang ni bangang, tau pulak marah. Tapi memang dah bangang punn... Hahahaha...



Ketika mengulas tentang sambutan Maulidur Rasul bertemakan “Wasatiah (Kesederhannaan) Tonggak Kecemerlangan Umah”, Lim berkata kesederhaan Islam akan menolak dakwaan bahawa agama itu ekstrimis, mundur, miskin, tidak demoktratik dan korup.

Memetik pandangan ulama terkenal Mesir Dr Yusof Al Qaradhawi, Lim berkata, kesederhaan Islam bersumberkan kepada prinsip keadilan, konsisten dan keamanan serta menjadi lambang kepada kebaikan dan tunjang kekuatan.

“Kerajaan negeri percaya amalan kesederhanaan dalam kehidupan rakyat tanpa kira agama dan kaum akan dapat menyatupadukan rakyat untuk menikmati bersama kemakmuran, keamanan dan harmoni serta kamajuan membina modal insan,” katanya.- HarakahDaily

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online