BREAKING NEWS

Cubaan Guan Eng dan Regim DAP mempertikaikan Islam sebagai agama rasmi negara.


Gua rasa bertanggung jawab untuk berkongsi pandangan berkenaan penubuhan satu Portfolio khas bagi menguruskan hal ehwal agama-agama bukan Islam yang ditubuhkan Regim DAP di Penang dikepalai oleh Guan Eng.

Gua bersetuju dengan pendapat beberapa penganalisis undang-undang UIAM yang mengatakan Guan Eng dan Regim DAP cuba menggambarkan agama Islam sedang berkonfrontasi dengan agama-agama lain didalam negara ni.

Lagi satu.., point yang ramai terlepas pandang dari penubuhan portfolio baru ni ialah, Lim Guan Eng dan Regim DAP cuba nak mempertikaikan Islam sebagai agama rasmi negara.

Kan selama ni dorang tolak Malaysia ni sebagai sebuah negara Islam, so bagi gua, portfolio baru untuk agama lain ni adalah usaha awal dorang untuk menghapuskan status negara Islam di Tanah Melayu ni.

Dan kalau korang semua perasan satu perkara, Guan Eng melalui portfolio khas ni sebenarnya cuba nak jadikan agama Islam tu setaraf dengan agama-agama lain. Dorang ni sebenarnya dengkikan Islam yang jadi agama rasmi di Malaysia ni.

Selama ni Islam diletakkan di tempat yang istimewa pasal agama kita ni adalah agama rasmi. Sebab tu lah kita ada Majlis agama Islam di tiap-tiap negeri.

Tapi bila Guan Eng tubuhkan portfolio khas untuk agama kafir, secara tak langsung mengambarkan Islam tu sama taraf dengan agama kaum lain.

Korang boleh terima ke benda-benda mengarut macam ni baii..? Mungkin lembu-lembu PAS boleh terima pasal dorang tu memang bangang secara automatik sejak join kelab penyokong Pakatan!

Gua jugak nampak, portfolio khas yang dipengerusikan oleh Guan Eng ni adalah salah satu usaha untuk menghidupkan semula Suruhanjaya Antara Agama (IFC) yang ditolak kerajaan sebelum ni. Cuma bezanya sekarang, dorang cover line dengan menggunakan nama lain.

Ni semua bagi gua adalah permainan puak kafir untuk melemahkan Islam dalam negara. Dan kalau masih ada lagi melayu bangang yang mengaku beragama Islam sokong usaha-usaha kafir ni, gua rasa dorang tu lagi baik mampus sajalah.. Hidup setakat menyusahkan orang buat apa kann...

Tuhan bagi akal suruh pakai..., Islam tu wujud untuk diamalkan dan dipertahankan kesuciannya. Dan kafir itu musuh yang nyata bagi umat Islam.

Kalau benda-benda basic macam ni pun puak-puak pencacai PAS dan Pakatan tak boleh nak faham, elok dorang semua pergi melingkup bersama-sama puak kafir tu semua.

Puak-puak bangang ni mengaku saja Islam, tapi bersekongkol dengan kafir harbi untuk menjatuhkan Islam.. Tu pun ada hati nak mengaku dorang lebih layak masuk syurga... Macam Harammm!!!

1 ulasan :

  1. Gua setuju ... ini semacam lesen bagi mereka untuk mengadakan demonstrasi yang dashyat..don't be surprise.

    Kalau selama nie demo yang ditunjulkan tidak memberi kesan dan masih belum membuka ruang utk negara2 luar mencampuri urusan kita,namun dengan cara terbaru ini..ia boleh mengugat Negara.[Malaysia seakan kelihatan menafikan kebebasan beragama akan di laung2kan mereka..]

    I still say let's all muslim berpegang dengan peringatan Allah dgn ayat 120 dari surah Al Baqarah..sebagai perisai Iman agar tidak mudah terpedaya dengan mereka dan puak2 MUNAFIK...

    WALLAHUWA'LAM

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online