BREAKING NEWS

Nik Aziz ajar Guan Eng jadi samseng?


Sekarang ni, siapa yang cuba kritik cara pemerintahan Lim Guan Eng di P.Pinang pasti akan menerima padah. Tahu pasal apa? Pasal Guan Eng ni amat disayangi oleh semua kepala-kepala kongsi dan samseng di P.Pinang.

Dulu ada seorang India yang kena tetak kaki pasal bakar dan pijak gambar Guan Eng depan bangunan DUN. Sekarang ni pemimpin Parti Cinta Malaysia (PCM) pulak yang kena ugutan bunuh hanya kerana tak setuju dengan pentadbiran kerajaan kiasu ni.

Ini semua kerja-kerja mereka yang bermentaliti komunis. Cina kiasu "made in Melaka" ni nak jadikan negeri ni sebagai negeri komunis. Siapapun tak boleh bersuara mengkritik apa kesalahan kerajaan negeri. Sama macam Singapura.

Semalam, Ketua Pasukan Tindakan Khas Parti Cinta Malaysia (PCM), Tham Weng Fatt telah diugut oleh dua lelaki di Padang Kota Lama. Selain ugutan, mereka turut meninggalkan sebungkus beg plastik berisi cat dan tujuh keping kertas bersaiz A4.

Ketujuh-tujuh kertas tersebut bertulis: "Amaran terakhir! Jangan buat bantahan tentang kerajaan negeri Pulau Pinang lagi! Jika tidak kita kan bunuh u dan keluarga u! Kali ini kita ajar sikit sama u sahaja kena kereta u tak kena orang. Kita bagi u Parti Cinta Malaysia semua habis".

Dan ini bukan kali pertama pemimpin PCM kena ugut di P.Pinang. Sebelum ni, kereta BMW milik Ketua Pemuda PCM, Liew Yeow Hooi yang diletakkan 30 meter dari pekarangan rumahnya di Jalan Air Putih juga telah disimbah cat merah oleh pihak tertentu.

Semua ugutan ni terjadi selepas mereka-mereka dari PCM ni bertindak mengkritik hebat kezaliman yang dibuat oleh Guan Eng.

Ini mesti Nik Aziz yang ajar Guan Eng supaya jadi samseng. Sebab Nik Aziz suka yang samseng-samseng ni. Kan tuhan pun orang tua tu kata samseng jugak. Jadi untuk menjadi kalipap kesayangan Nik Aziz, Guan Eng pun mengamalkanlah polisi pentadbiran samseng.

Apa nak heran, pengikut PAS pun ramai yang samseng sekarang ni.

1 ulasan :

  1. kalo rakyat meluat bila mereka berucap terus saja mereka cop itu adalah samseng umno..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online