BREAKING NEWS

Penyokong Bolasepak Indon demo depan hotel pasukan Malaysia.


Sekumpulan penyokong pasukan bola sepak Indonesia mengadakan demonstrasi di hadapan hotel penginapan pasukan Malaysia di Hotel Sultan sambil membawa kain rentang berbaur provokasi menjelang perlawanan akhir kedua Piala Suzuki AFF antara Indonesia dan Malaysia, di Jakarta.

Tindakan ini dipercayai akibat mereka tak berpuas hati dengan dakwaan Malaysia menang dengan cara kotor semasa perlawanan akhir pertama di Bukit Jalil 26hb lalu.

Mereka juga tak dapat menerima kekalahan 3-0 tersebut kerana berasakan bahawa pasukan Garuda Indonesia lebih hebat dan tak boleh kalah ditangan Harimau Malaya.

Di banner-banner yang mereka bawa, jelas tertulis ugutan buat pemain serta pasukan bolasepak Malaysia. Diharap semangat pasukan negara kita tak luntur dengan perangai huduh puak-puak "brengset" ni semua.

Inilah budaya puak-puak Indon. Sikit-sikit nak demonstrasi. Dan budaya ni lah jugak yang Anwar suka. Sebab tu lah Anwar ajar semua pengikut Pakatan berdemo sepanjang masa di Malaysia.

Anwar sebenarnya patut berhijrah ke Indonesia dan join puak-puak Indon ni semua. Demo lah puas-puas disana kerana mereka-mereka tu memang tak ada kerja lain yang lebih berfaedah untuk dibuat selain berdemonstrasi saja.

Kalau Anwar pi sana, dia pasti akan diangkat sebagai "bapak demonstrasi se Indonesia". Ini Anwar mesti suka sebab dia pun selama ni penyokong kuat puak-puak Indonesia.

3 ulasan :

  1. BODOH PUNYA MAT INDON.HATI BUSUK PERANGAI MACAM HAIWAN...

    BalasPadam
  2. tak dinafikan semangat sukan dia org tinggi..tapi sayangnya tak matang. kat malaysia pun ada juga yg tak matang tapi nasib baik jumlahnya tak sehebat org di seberang.

    esok malamm kalau nak pakai COLI yg ada pancaran laser, PAKAI laaa..
    nak pakai BAJU SEKSI supaya pemain Malaysia tak dpt fokus, PAKAILAHH..
    nak gunaaaa LASER????..pakaii laa..
    nak buka baju & BERLARI NAKED kat stadium???? BUAT AJE laaa...
    kenapa? untuk apa????
    sebab dapat la saya dpt menilai perangai kedua-dua belah pyokong.

    kalah atau menang, aku tetap di samping skuad HARIMAU MALAYA..
    semangat kesukanan yg tinggi tak semestinya akan membawa kejuaraan wpun penting!!!!

    BalasPadam
  3. malam nie malaysia menang sbb minit ke 5 separuh masa pertama pemainan dibatalkan sebab laser dipancarkan kepada penjaga gol!!

    Yeehhh!! Malaysia menang!!!

    FIFa dan AFF memutuskan Indonesia diharamkan untuk menganjurkan sebarang pertandingan bolasepak antarabangsa selama 6 tahun kerana faktor keselamatan dan provokasi peminatnya yg tiada semangat kesukanan serta menganggu pasukan lain sehingga ke penginapan.

    sekian... hahahaha

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online