BREAKING NEWS

Memang banyak babi hutan dalam FELDA !!!

Macam pernah nampak muka kaldai ni...tapi dimana yee...?

Memang benar seperti apa yang Mazlan Aliman cakap. Memang ada banyak babi hutan dalam FELDA. Dah kawasan terokaan berhampiran atau bersebelahan dengan hutan, mestilah banyak babi hutan yang tersesat masuk ke dalam FELDA.

Tapi Mazlan lupa nak cakap tentang satu lagi binatang yang banyak dalam FELDA tu. Mazlan lupa sebut bahawa dalam FELDA juga banyak "kaldai".

Yang menariknya, kaldai-kaldai dalam FELDA ni amat berlainan dengan kaldai-kaldai spesis lain didalam dunia. Kaldai jenis ni hanya terdapat di FELDA Malaysia sahaja.

Menurut empunya cerita, kaldai-kaldai dalam FELDA ni semua dulu asalnya manusia, tetapi telah bertukar menjadi kaldai akibat kerana terlampau percaya kepada tok pawang yang amat "powerful" jampi serapahnya dari kumpulan ajaran sesat cap bulan.

Kadang-kadang, kaldai ni semua boleh bertukar jadi manusia. Mereka semua boleh bercakap dan melakukan aktiviti harian macam kita semua jugak, tetapi mereka akan segera jadi kaldai balik bila nampak kain berwarna hijau yang ada tompok putih ditengahnya.

Kira serupa macam cerita serigala jadian lah. Bezanya serigala jadian akan bertukar menjadi ganas bila nampak bulan, tapi kaldai jadian di FELDA ni semua akan bertukar menjadi bangang bila nampak bendera bulan.

Mungkin Mazlan malu nak cerita pasal kaldai-kaldai FELDA ni semua sebab dia pun sebahagian dari group kaldai ni jugak. Yang bestnya.., Mazlanlah chief Kaldai didalam FELDA tersebut. Sebab tu lah dia malu nak mengaku.

Tak percaya? Cuba pi jerit kuat-kuat take beerrr kat mana-mana FELDA dalam negara ni... Mana yang menyahut, yang tu lah spesis Kaldai jadian..


p/s: Kalau suruh Mamat Khalid buat filem pasal Kaldai jadian FELDA ni pun best jugak...mesti kalah filem 2 Alam Dr Novandri....eehh silapp...Dr Rozmey.

2 ulasan :

  1. KALAU DIPANGGIL BABI TU AGAK KASAR...TAPI BOLEH LAH DIGUNA NAMA ITU SEBAB GOLONGAN INI MEMANG TERUK.....TAPI WALAU BAGAIMANAPUN KITA PANGGIL GELARAN DAJAL LAH ,BUNYINYA SEDAP SIKIT DAN MANIS SIKIT BUAT PENGANUT PAS DAN SELURUH PEMBANGKANG......DAJAL NI ADA HATI NAK TUNJUK BAIK DI FELDA...DIA INGAT WARGA FELDA NI BODOH KE? SI DAJAL NI PERLU INGAT DIA SEBESAR HAMA PUN TIADA JASA DALAM FELDA.....ADA HATI NAK JADI JAGUH.....TAK MALU SUNGGUH GOLONGAN CELAKA LAKNAT NI......SAYA RASA PERKATAAN CELAKA NI TAK KASAR SEBAB TOK GURU DIA SIWALI SELIPAR @ NIK AZIZ PERNAH GUNA PERKATAAN INI TIDAK LAMA DULU.....WAHAI PEMBANGKANG TAK PAYAH LE NAK JADI HERO,SEBAB SELURUH HAMBA RAKYAT SUDAH TAHU KEBUSUKAN DAN KEJAHATAN ANDA ....TAK PAYAH NAK USIK DAN ROSAKKAN FELDA SEBAB SEMUANYA SUDAH BAIK....JANGAN JADI SAPERTI TIKUS BAIKI LABU SUDAHLAH.....MU PERGI LA JAGA NEGERI TAKLUK MU TU....YANG PADA PEMERHATIAN AMBO SUDAH TERUK.....MASALAH AIR,MASALAH JALAN,MASALAH LONGKANG SERTA PELBAGAI MASALAH YANG SIMPLE TAPI MU TAK RETI NAK SELESAIKANNYA..DAN KINI SIBUK NAK JAGA TEMPAT ORANG...MALU LAH SIKIT WAHAI SIPENGKHIANAT BANGSA....BALIK NANTI CUBA CERMIN DIRI DULU......BARU ANDA AKAN TAHU SIAPA ANDA.........

    BalasPadam
  2. @Tanpa Nama Memang benar sekali apa yg bro cakap tu...PAS memang tak boleh harap!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online