BREAKING NEWS

Kerajaan Azizan zalim! Potong bekalan air sekolah di Kedah.


Lagi seminggu saja cuti sekolah akan berakhir, tapi kerajaan Azizan Razak di Kedah melalui Syarikat Bekalan Air Darul Aman (SADA) bertindak zalim apabila memotong bekalan air ke sekolah-sekolah di negeri tersebut.

Sekolah-sekolah yang terbabit ialah, Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Tamil (T) Ladang Perbadanan Kedah, SJK (T) Kalaimagal dan juga SJK (T) Mahajothy.

Sekarang ni siapa lebih zalim? Azizan atau UMNO? Dimana slogan Kedah Sejahtera yang Azizan laung-laungkan hari tu? Sebenarnya, Azizan dan kroninya saja yang sejahtera, manakala rakyat kedah termasuklah budak-budak sekolah semuanya merana.

Dulu Azizan bangga dok canang merata kata Kedah untung berjuta-juta dibawah pentadbiran PAS. La ni apa cerita? Patutlah untung juta-juta kalau pemimpin-pemimpin PAS Kedah asyik nak peras ugut rakyat.

Walaupun depa kata Umno jahat dan bohong rakyat, sekurang-kurangnya tak ada lah sampai nak bebankan murid-murid sekolah yang tak tahu apa-apa pasal politik. PAS kononnya alim sangat, tapi dok tunjuk zalim kat budak sekolah buat apa...? Macam haram betoi lah!

Elok lah rakyat Kedah buka mata luas-luas. Macam ni kah pentadbiran yang mampu memakmurkan negeri? Sekolah pun dizalimi hanya kerana duit ringgit.

Mana pi Mat Sabu dengan Mahfuz? Hangpa dua ekor takmau buat demonstrasi ke pasal isu air di Kedah ni? Kalau kat Selangor bukan main hangpa menyalak kat kerajaan. Memang tak ada telor betul pemimpin PAS. Sama jugak dengan pengikut-pengikut bahalol mereka!

1 ulasan :

  1. Azizan dalam perkara perkara sebegini selalu nya tidak tahu menahu kalau ditanya olih wartawan jadi mungkin dia tidak tahu menahu, kena lah tanya pengurus air kedah kot?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online