BREAKING NEWS

Edisi 18SX!! Pak Menteri jadi punca gadis melayu minat awang import..

Ini bukan awang import, lakonan dia je macam tuu...

Kalau sedikit masa dulu, kita dihebohkan dengan anak-anak gadis kita yang lari ikut lelaki Lombok. Tapi sekarang, perkara-perkara macam tu sudah jadi kebiasaan pada telinga rakyat negara ni. Siap ada satu kumpulan yang kerjanya bawak balik anak-anak yang dah tak dara tu dari negara luar untuk pulang ke Malaysia.

Dan yang terkini, anak-anak gadis "Ketuanan Melayu" ni dah mula beralih arah kepada "Awang Hitam" pula. Mungkin kerana awang hitam ni "lebih tegap, lebih sasa, lebih power dan lebih mantop" dari awang Lombok kot..

Sebenarnya dari pengamatan saya sendiri, anak-anak gadis "Ketuanan Melayu" sekarang ni tak berkira langsung dengan "barangan impot". Semuanya mereka terima dengan senang hati. Tak kiralah Bangla, Vietnam, Myanmar, Nepal, Indon, Pakistan, Awang Hitam ataupun Arab sekalipun.., semuanya boleh saja.

Apakah ini bermakna "barangan import" ni lebih berkualiti dari "produk tempatan"? Dan apakah anak-anak gadis "Ketuanan Melayu" telah mula pilih kasih dan melupakan ketuanan mereka?

Alasan yang selalu sangat kita dengar bila interview anak-anak gadis "Ketuanan Melayu" ni tentang mengapa mereka lebih suka barang import, jawapannya semua skema dan poyo saja. Kononnya "barang import" ni lebih "Loving, caring, reasonable dan matured". Humanghaiiii...malulah jantan-jantan "Ketuanan Melayu" semuaa...

Tapi, saya berani cakap bahawa ini semua salah Pak Menteri kita. Sebab apa? Sebab Pak Menteri kita suka sangat nak bandingkan segala macam hal didalam negara dengan apa yang ada di negara lain.

Sebagai contoh.., kalau petrol naik.., Pak Menteri kata kat Zimbabwe tu minyak lagi mahall. Kalau gula naik..., Pak Menteri jawab di Indon lagi tak cukup gula. Kalau Gas naik.., Pak Menteri kata ia lagi murah dari Nepal. Kalau beras naik, Pak Menteri kata rakyat patut tengok negara Bangladesh.

Jadi, macam mana saya tak kata ia bukan salah Pak Menteri? Ini lah yang menyebabkan semua anak-anak gadis "Ketuanan Melayu" kita ni selalu buat perbandingan diantara yang import dan tempatan.

Jantan-jantan "Ketuanan Melayu" semuanya ok dan terpelihara dari pengaruh anasir jahat Pak Menteri ni sebab mereka dikurniakan 9 akal. Pasal itulah cerdik sikit walaupun ada yang suka barang import juga.

Rasanya, Pak Menteri kita haruslah "bertaubat" dari buat perbandingan macam tu dimasa hadapan. Selain dari untuk mengelakkan rakyat makin meluat dan berbulu telinga mendengarnya, ia juga amat bermanfaat demi masa depan anak-anak gadis "Ketuanan Melayu" kita.

Nak naikkan harga petrol atau apa sekalipun.., naiklahhhh, tapi tolong jangan buat perbandingan dengan "negara-negara maju" di luar sana. Ia telah terbukti menjadi ikutan anak-anak gadis "Ketuanan Melayu" kita.


p/s: Bagus sangat ke "barang impot" ni? Bukan semuanya "segagah" seperti yang disangkakan...Tipu je lebih..

12 ulasan :

  1. habis "barang" orang kita naik kejap2...susah la..barang import naik manjang..hehehe

    BalasPadam
  2. @balut_skek Itu yang Pak Menteri nak bagi "naik" selalu tu broo... Hahahaha...

    BalasPadam
  3. tapi masalahnya..kalau naik je manjang..tak turun2...silap2 lari cari barang baru...kehkehkeh..paham2 sudah

    BalasPadam
  4. kah..kah..kah..
    lawak2..memang bodo menteri tuh..
    apesal dia x bandingkan negara2 yg barangnya yg murah tu..
    xpenah dengar pon..kerajaan turunkan harga barang semata mata nak bandingkan dgn negara lain..

    BalasPadam
  5. kerajaan ni beri alasan bodoh pada rakyat...
    dia ingat rakyat tu bodoh macam dia..

    BalasPadam
  6. ada kebenaranya...ada pak menteri kita yang bangang....sikit2 bandingkan dengan negara jiran..
    sikit2 bandingkan dengan singapork...di singapork tu pendapatan rakyatnya berapa..
    nak kena penyepak pak menteri nihhh....
    anugerah tuhan juga tuu....

    BalasPadam
  7. Bangau oh bangau!
    Mengapa minyak naik?
    Bangau oh bangau!
    Mengapa gula naik?
    Bangau oh bangau!
    Menapa tepong naik?
    Bangau oh bangau!
    Mengapa telor naik?
    Bangau oh bangau!
    Mengapa air naik?

    Jawab bangau: Tanya Yang Bangau Menteri.

    BalasPadam
  8. Saya juga setuju dgn ulasan Hisham...elok sepak saja Menteri Bangau tu....

    BalasPadam
  9. Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat patut dalam wartanya atau dalam suratkabar tolong penjual penjual ubat kuat mengiklan.

    Kesanya baik sekali seperti yang di buat oleh Harakah. Pemimpin pemimpin PAS jadi buas diatas katil sampai tak kenal halal haram.

    Penyokong? Lagi lah teruk cuma sebab dia orang kecil kita tak tau kerja di buatnya. Mungkin sampai isteri atau anak jiran sebelah pun di balunnya. Bahkan pekerja wanita asing pun.

    BalasPadam
  10. Pak Menteri tuh kan macho...anak die pon macho....jadik...die tak ler perlu risau pompuan 'ketuanan melayu' tak pilih dia....tapi lelaki jawa idung pesek...yang kat kampung2 macam den nih...kalau pompuan 'ketuanan melayu' tak pilih...takkan nak harap pompuan obersea kot..uWAAaaaa....barang naik....tapi yang celah paha pikiaq lima enam kali nak naik ker idak..uhuk

    BalasPadam
  11. ehehehehe...sebenarnya..kamu tu yang jeles..sebab....takde gadis melayu yang inginkan ko..hahah...lucu laaa

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online