BREAKING NEWS

Beruk-beruk Pakatan meroyan di Dewan Rakyat.


Suasana menjadi kucar-kacir di Parlimen setelah Anwar memulakan ucapan di mana beliau mempertahankan dirinya. Blok pembangkang menjerit dan memekik setelah sesi soal jawab yang berlangsung selama sejam tamat pukul 11 pagi.

Pandikar Amin menolak usul yang mahukannya berundur dan meneruskan usul penggantungan.

Usul penggantungan Anwar timbul setelah siasatan disiplin mendapati beliau bersalah atas dakwaan memperdaya ahli dewan berhubung kontroversi yang melibatkan slogan perpaduan negara. Beliau disyorkan digantung selama enam bulan.


Dewan akan turut mendengar satu lagi usul untuk menggantung tiga lagi MP Pakatan selama 6 bulan atas kesalahan penghinaan dewan kerana mengkritik siasatan terhadap Anwar.

Menurut kenyataan di dalam laman web parlimen, kerajaan mendakwa ketiga-tiga mereka "menyalahguna hak dan keistimewaan mereka sebagai MP dan menghina Parlimen".

Penggantungan keempat-empat mereka akan menjangkaui tempoh masa di mana pilihan raya akan diadakan meskipun ia tidak perlu diadakan sehingga tahun 2013.



p/s: Padan muka...dah elok jadi orang, tapi depa pilih nak jadi beruk...

2 ulasan :

  1. elok sgt tu.sorang jual air mani sorang kaki belit sorang jual bini sorang ahli syurga tapi bukan dpd PAS la cuma sama sebab pakai serban

    BalasPadam
  2. Alah...kalau pembangkang kena gantung, dikatanya Demokrasi Hitam,...abis bila Pakatan Haram di Selangor dan Penang gantung YB BN mcm Dato' Azhar kat Penang tu, demokrasi apa pulak tu? Hitam? Merah? Kelabu? atau Pink? (opss..pink warna gay mcm Anwar Gay)..heee

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online