BREAKING NEWS

PAS mula tak senang duduk dalam PR..


Presiden PAS TG Haji Abdul Hadi Awang semasa perasmian Ijtima Tarbawi di Rusila, telah melahirkan isi hatinya secara ikhlas yang beliau dan PAS dipinggirkan di dalam Pakatan Rakyat.

Walhal PAS dengan petugasnya paling banyak membantu kemenangan calon-calon Pakatan Rakyat, tak kira apa parti dan bangsa sekalipun.

Hadi Awang menegaskan bahawa PAS adalah parti yang memimpin, bukannya dipinggirkan apabila mencapai kemenangan. Beliau tidak mahu kesilapan yang lepas berulang di mana kumpulan Islam dipinggirkan apabila negara mencapai kemerdekaan.

Katanya, sewaktu negara dijajah, kumpulan Islam di depan menentang penjajah tetapi setelah merdeka, mereka dipinggirkan.

“Kita parti yang memimpin, menjadi teras, bukan dipinggirkan mudah-mudah oleh orang,” tegasnya.

“Nak menang pilihan raya, buat kerja seminggu. Bubar parlimen baru buat kerja, sekarang tak buat kerja!”

Ini merupakan satu sindiran tajam ke atas Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat yang lebih banyak berpolitik daripada berkhidmat untuk rakyat.


p/s: Hadi dah marah kat Anwar tu..., lepas ni pengikut PAS bolehlah tuduh Hadi ni pro kerajaan perpaduang..

5 ulasan :

  1. SLM BRO..BOLEH DI KATAKAN PAS DAH MELEPAS DAHHH!..HJ HADI MUNGKIN TELUPE WAKTU PRU12 MAJORITI KEMENANGAN PAS ALA CIPUT JEK. TP BAGUS JUGAK LA DIA SEDAR SELEPAS SAKIT KENE 'LIWAT' DGN AL JUBOREE KEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Haji Hadi sedar lama dah, tapi malas nak teking dengan Pok Nik.. Pok Nik bengkeng lagi!

    Sepatutnya PAS lebih kuat, kalau berdiri sendiri, biarlah tak dapat takbir Malaysia pun, tapi dapat berdakwah dan menegur kerajaan memerintah.. Ni melukut di tepi gantang... Cakap PAS orang tak dengar! Kena perbodoh dek PKR dan DAP jer! Alih2 DAP pulak hantar Ustaz n Ustazah berceramah dan tazkirah puak2 PAS! Terbalik! kata nak dakwah DAP...tapi!!!???? tak faham aku? Kalau yang bercakap tu kata islam PAS terbuka, mengapa dia tak memeluk Islam? Tunggu DAP memerintah Malaysia Kot!

    BalasPadam
  3. Cakap belakang boleh le Haji Boroi ni, diam Anuaw diam seribu bahasa, siap angguk2 lagi... geleng2 x berani pun.

    Kah.. kah.. kah...

    BalasPadam
  4. Cakap belakang boleh le Haji Boroi ni, depan Anuaw diam seribu bahasa, siap angguk2 lagi... geleng2 x berani pun.

    Kah.. kah.. kah...

    BalasPadam
  5. PEMIMPIN PAS UMPAMA DAJAL CUBA MENJADI TUHAN UNTUK MEMESONGKAN AKIDAH PENGANUT ISLAM.APA NAK JADI LA DGN PAS NIE>NAK CKP PARTI ISLAM RASA TAK BOLEH DH>ELOK BAGI NAMA PARTI ANGKAT SUMPAH JADI PENGIKUT SETIA DAP JE LA ATAU ALAJUBURI JER>

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online