BREAKING NEWS

Bila DAP tak fasih Bahasa Melayu, totok PAS bertukar jadi lembu..


Hari ni, saya tersesat masuk ke dalam satu blog pro pembangkang ketika sedang ber"blogwalking". Tuan punya blog ini didalam entry terbarunya bercerita tentang surat pengesahan derma kelab lumba kuda yang diterima oleh kerajaan negeri DAP P.Pinang.

Menariknya, dia dengan bangganya menyatakan bahawa surat rasmi pihak kerajaan DAP P.Pinang tersebut sebenarnya adalah rekaan dari budak-budak UMNO (baca sini).



Terfikir juga, Lim Guan Eng dan DAP sendiri telah mengaku kebenaran surat tersebut, jadi ketulenannya sudahpun diSAHkan. Tapi masih ada totok PAS seperti bloggers yang satu ini cuba nak putarbelitkan isu.

Selama ini saya tak pernah setuju dengan Raja Petra. Tetapi dalam satu perkara, saya amat bersetuju dengan bloggers persepsi tersebut bahawa PAS tak mampu melahirkan generasi muda yang boleh berfikir. PAS hanya mampu melahirkan generasi yang hanya tahu menyondol dan membuta tuli didalam segala hal.

Dibawah ini adalah surat rasmi kerajaan negeri yang dikatakan direka oleh budak-budak UMNO bagi memalukan kerajaan negeri P.Pinang.


Dan ini pula ialah surat rasmi yang dikeluarkan oleh pejabat Teressa Kok di Selangor. Cuba perhatikan kesilapan-kesilapan bahasa di kedua-dua surat tersebut.


Apa yang saya lihat, DAP tidak pernah menganggap bahasa kebangsaan sebagai bahasa mereka. DAP juga tidak beradab dan tidak tahu menggunapakai protokol yang sesuai mengikut keadaan dan tempat.

DAP juga tidak malu mengakui diri sebagai rakyat Malaysia, malah dengan keadaan tidak fasih tersebut, mereka masih bermimpi untuk menjadi ketua di dalam negara.

Malangnya, dengan ketidak fasihan cina-cina DAP ini, ada pulak totok-totok PAS sanggup bertukar menjadi lembu semata-mata untuk dicucuk hidung oleh para kafir tersebut.

Totok-totok PAS yang bergenetik lembab ini sanggup merendahkan akal mereka dan memperbodohkan diri mereka sendiri hanya untuk menunjukkan sokongan kepada kafir yang secara terang-terangan sering mempermainkan Islam.

Kasihan juga bila difikir-fikirkan, apalah nak jadi kepada puak karat hijau ini. Saya yakin, jika lembu dikurniakan akal, lembu juga lebih tinggi tarafnya dari puak-puak karat hijau ini semua!

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online