BREAKING NEWS

Edisi UlangTayang!!! Sokongan penuh buat Puan Pengetua, Hajjah Siti Insyah Bte Mansor.


Diatas adalah salinan laporan Polis yang dibuat ke atas seorang pengetua Melayu yang dikatakan rasis apabila beliau menyuruh pelajar cina yang tak berdisiplin serta tak berpuas hati dengan undang-undang di sekolah negara ini, boleh memilih untuk pulang ke Beijing, China ataupun bertukar ke sekolah cina lain.

Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra, Kulai Johor iaitu Puan Hajjah Siti Insyah Bte Mansor juga dikhabarkan memberitahu kepada pelajar cina bahawa mereka yang tidak mengikut peraturan, tidak diperlukan di negara ini. Beliau juga dikatakan telah menghina pelajar india dengan mempertikaikan pemakaian tali di tangan dan leher mereka.

Bagaimanapun, saya tertarik dengan contoh yang diberi oleh Puan hajjah Siti Insyah apabila beliau membuat perbandingan tentang kedudukan diantara bangsa melayu dan kaum minoriti negara ini dengan sebuah cerita kereta Proton Saga.

Malangnya, tindakan Puan hajjah Siti Insyah ini yang mahu menyedarkan pelajar bukan melayu disekolahnya tentang pentingnya disiplin telah dihentam serta dikutuk dengan permainan perkauman pihak pembangkang.

Malah, Lim Kit Siang awal-awal lagi mendesak pihak Kementerian Pelajaran supaya mengambil tindakan keras terhadap Pengetua Sekolah ini yang disifatkannya amat rasis. Dan, semua penyokong PAS juga senada dengan Lim Kit Siang malah mereka telah melabelkan Puan Hajjah Siti Insyah sebagai Cikgu UMNO dan mengatakan bahawa Puan Pengetua ini patut ditahan di bawah I.S.A.

Blog Media Permatang Pauh secara terbuka menyokong apa yang dilakukan oleh Puan Hajjah Siti Insyak dan saya berpendirian bahawa Puan Pengetua telah berkata yang benar.

Bagi pihak-pihak yang tak berpuas hati dengan kenyataan Puan Hajjah Pengetua sekolah tersebut dan ingin mengambil tindakan terhadap beliau, saya sarankan agar mengambil tindakan terlebih dahulu kepada si bangsat Namawee yang sehingga kini dibiarkan bebas memijak tanah melayu !



Jika Lim Kit Siang ingin mengatakan Puan Hajjah Siti Insyah seorang rasis, saya berani katakan bahawa Namawee 100X lebih rasis didalam penghasilan videoklip "NEGARAKUKU"nya.

Jika penyokong PAS mahu menuduh Puan Hajjah Pengetua mengamalkan sikap perkauman dan juga menghina agama kaum lain, saya tegaskan disini bahawa Namawee bangsat lebih teruk menghina bangsa melayu dan juga ISLAM didalam videoklipnya.

Buat pihak kerajaan, kalau Namawee yang begitu lantang menghina pihak Polis melayu, bangsa melayu, pegawai kerajaan melayu dan juga azan subuh yang ditetapkan Islam agama bangsa melayu, boleh dilepaskan tanpa ada sebarang tindakan selepas meminta maaf, Puan Hajjah Siti Insyak juga tak patut disentuh walau sedikitpun !!!

Jangan bersikap double standart dengan hanya berani mengambil tindakan kepada bangsa sendiri tetapi melutut kepada kaum minoriti !!

Bagi blog Media Permatang Pauh, tindakan Puan Hajjah Siti Insyah Bte Mansor adalah sesuatu yang patut dipuji. Beliau layak menerima penghormatan sepertimana Pak Ali yang sanggup menampar Ketua Menteri berambut sikat tepi di P.Pinang.

Tahniah Puan Hajjah !! Puan telah melakukan sesuatu yang betul bagi menyedarkan kaum minoriti tentang kedudukan sebenar mereka didalam negara ini!!!!

22 ulasan :

  1. TAHNIAH CIKGU!! melayu dan bumiputera tidak perlu lagi bersikap apologetic... dan UMNO sangat perlu secara terang-terangan bersuara sealiran dengan PERKASA.. sama seperti MCA tidak takut senada dengan DAP!!
    kami menyokong penuh tindakan anda!!

    BalasPadam
  2. kita pertahankan puan hajah pengetua..andaikata menteri pondan ambil tindakan,kita dpakat serbu rumah dia

    BalasPadam
  3. Serikandi negara terus mara jangan sekali-kali undur.Biar putih tulang jangan putih mata.

    BalasPadam
  4. Tahniah, Orang Johor mmg patriotik. Saya sgt setuju, sokongan patut diberikan buat cikgu hajjah.

    Kalau kat Thailand sesiapa menghina Raja..bukan kata bawah trailer bawah tempurung pun polis cari...orang thai walau pun lain parti, tp bab bab raja berpelembagaan depa respect. Ini mesti cikgu veteran pernah lalui kesusahan kepayahan, tentunya beliau tidak mahu anak murid beliau menjadi manusia yang tak kenang budi atau sejarah.

    BalasPadam
  5. ANAK SAYA SEKOLAH CINA.SUATU HARI ANAK SAYA DILETAKKANDIBARISAN BELAKANG,ANAK SAYA MENGADU KEPADA SAYA MATA DIA KABUR,BERCERMIN MATA DAN TAK NAMPAK CEKGU TULIS DIDEPAN.

    JADI KERANA ANAK SAYA,SAYA TELAH MEBERITAHU CEKGU BESAR SEKOLAH CINA ITU.CEKGU BESAR ITU KATA DIA AKAN URUSKAN.

    ESOK HARI PENOLONG GURU BESAR BERJUMPA DENGAN SAYA.DIA KATA SAYA RACIST MENUDUH DEKOLAH CINA MENDISKRIMINASIKAN PELAJAR MELAYU.

    SAYA MEMANG MARAH TETAPI SAYA MASIH BERSABAR SEBAB SAYA TAK MAHU ANAK SAYA DIBOIKOT OLEH GURU GURU CINA BABI DISEKOLAH ITU.SAYA TUNGGU ANAK SAYA HABIS UPSR.LEPAS TU SAYA AKAN HENTAM BALIK CEKGU BESAR ITU.SIAPLAH KAU !!!!

    SEBAB SAYA HANTAR KESEKOLAH CINA BUKALAH SEKOLAH ITU BAGUS TETAPI SAYA MAHU ANAK SAYA MEMPELBAGAIKAN BAHASA,SEKARANG ANAK SAYA DAPAT MENGUASAI ENGLISH,MELAYU DAN CINA DENGAN BAIK.

    TAPI INGIN DINYATAKAN SJKC MEMANG PERKAUMAN.!!!

    BalasPadam
  6. sama dengan pembakaran gereja.lontar kepala babi kemasjid,tapi kenapa melayu saja ditahan mana pergi cina india.

    melayu bunuh melayu nih.

    BalasPadam
  7. PELAJAR CINA MEMANG KURANG AJAR DAN BIADAP.SAMALAH DENGAN DAP BAKA YANG SAMA .

    BalasPadam
  8. KENAPA TAK ADA SESIAPA PUN MELAYU YANG BUAT LAPORAN POLIS TENTANG NAMAWEE..KENAPA.BILA MEREKA CINA CINA NI MENGHINA ISLAM DAN MENGHINA MELAYU TAK ADA SEORANG MELAYU PUNYANG MEMBUAT LAPORAN POLIS..KENAPA.

    TIRULAH ORANG CINA MEREKA BEGITU BERANI SEKALI MEMEPRTAHANKAN DIRI MEREKA.TAK MACAM MELAYU HANYA TAHU MENJERIT DARI JAUH ASYIK MENYALAHKAN SATU SAMALAIN TApi BERDIAM DIRI BILA BERDEPAN.

    KENAPA BLOG BLOG TAK BUAT LAPURAN POLIS A[ABILA DIHINA !!!???

    BalasPadam
  9. namawee sape? bukan makan gaji pakai duit rakyat..
    Pengetua ni makan gaji pakai duit rakyat hasil dari pembayar cukai.

    Korang rasional lah sikit, jangan jadi macam kutu kampong..

    Ini ke mentaliti orang melayu..?

    Namawee kapir laknat tu dah tentu lah makan babi dan minum arak.
    Pagi2 dah makan "ba kut teh" tulang babi. kalau berbual dekat2 dgn dia dah tentu mulut bau babi..

    Ini Hajah yang pagi2 sembahyang subuh, sebut benda2 suci, tapi keluarkan kata2 Kesat apabila sampai kat sekolah, mana ajaran Rasullulah yang kita bawa..?
    Takan kita nak ikut style cina makan babi..takut nanti macam kita cakap depan CERMIN jer.

    So melayu jangan emosional sangat nanti jadi mcm "pengebom bunuh diri" letupkan diri kat masjid akibat beremosi. Yang mati orang Islam jugak..

    Orang Islam lah lagi ramai membunuh orang Islam sendiri dari Orang Kafir, terutamanya Yahudi Zionis.Hari2 Di Irak, Pakistan, afghan, orang Islam berbunuh sama sendiri..

    Punca, Tak mengikuti ajaran sebenar RASULLULAH sebab terlampau berEMOSI!!!

    Aklak lah paling penting dan menunjukkan KEHEBATAN satu2 Bangsa.

    Bak kata Saidina Ali, Orang yang bersabar adalah orang yang paling Berani....

    BalasPadam
  10. Jadi tunggul dan tongong la kita Melayu kalau ikut telunjuk mereka mereka ini.

    Tentulah di mana saja didunia ini sekiranya kita rakyat German mesti faham dan bertutur bahaasa German. Tak layak jadi rakyat kalau tak boleh.

    TAk salah guru itu kata begitu kerana takkan guru itu kata kat murid China, " Kalau kamu tak faham bahasa Malaysia kamu pergi balik ke Venezuela".

    Ini semua sudah melampau. Perlu di ajar kalau masih 'kurang ajar'.

    BalasPadam
  11. AHHHH PERSETANKAN KIT SIYAL & THE GENG!!. DARAH AKU DH MENYIRAP NAIK KEPALA!. DASAR BANGSA X TAU DEK UNTUNG!!. PEGI JAHANAM SAMA BAPAK KOMUNIS SO'SIYALLLLLLL'IS!!!..HARKKK PTUIHHH!!..

    PD PUAN GURU BESAR, AKU SALUTE HORMAT KAT SERIKANDI NEGARA!!..YEZZEKKKKK!!!

    BalasPadam
  12. Kalaulah semua komunis dan rasis kiasu berambus dari Tanah Melayu, amanlah Malaysia.

    Amin!

    BalasPadam
  13. masa aku kat sekolah dulu..bebudak cina yg perangai cam B#b# ni memng kena belasah je.. kita tegur dia,ada ke kata ape lanca*,lu mau ape..ape lagi makan buku lima la jawabnya..mak bapak diorang ni suka mengajar anak dia kurang ajar dgn org melayu..

    BalasPadam
  14. BEZA antara Manusia dan Haiwan adalah Solat. Haiwan tak solat
    Jadi yang tak solat itu sama juga macam H****N

    BEZA antara Mukmin dan Kafir ialah AKHLAK...

    Kalau tak jaga AKHLAK seperti macam K***R yang makan biba

    BalasPadam
  15. aik allah buleh mencarut inikan manusia...takkan tak buleh...bukan aku ckp arrr aku dgr jeee

    BalasPadam
  16. org sikh memakai gelang kerana benci yg amat sangat dgn Islam... selagi ada Islam didunia ini... mereka akan tetap memakai gelang tangan, begitu juga dgn Hindu.

    Kalau jumpa ular dgn KELING mana nak pukul dulu?

    BalasPadam
  17. Kita semua ni manusia....melayu, cina, india tu belakang sikit.....sensitif sikit dgn perasaan org....semua agama ajar kita sama je....org2 yg tak bertamadun saja buat perkara2 mcm ni....cikgu sepatutnya jadi contoh kepada murid...

    BalasPadam
  18. "Pemuda BN juga menyeru supaya kerajaan tidak memandang remeh tentang perkara ini dan sekiranya benar ia berlaku, maka satu hukuman keras perlu dilaksanakan sebagai pengajaran serta isyarat tegas bahawa mana-mana tindakan yang tidak selari dan sejajar dengan gagasan 1 Malaysia, yang memupuk semangat perpaduan nasional, harus ditangani dan diambil tindakan yang sewajarnya," -Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda BN

    source :
    http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemuda-bn-kenyataan-rasis-pengetua-jijik-perlu-tindakan-tegas/

    AISEY.. PEMUDA BN PUN HENTAM PENGETUA NI LA.

    AMACAM 1 MALAYSIA WAHAI NAJIB? ADA YG SOKONG ADA YG TIDAK.

    BalasPadam
  19. Hah, memang sah blog ni sangkar pencacai. Kesian golongan pencacai2 ni. Cakap tak ikut otak tapi ikut bontot hang yang busuk cam pantat. Patutlah majoriti orang Melayu mundur lagi jahil sebab dibinasakan oleh kaum pencacai kekekeke...

    BalasPadam
  20. semua sama jer. 2 x 5 = 5 x 2. hang kata aku, aku kata hang. bila sedap dok dendiam bila kalut semua cam langau. taik la!

    BalasPadam
  21. sesuatu perlu dilakukan tindakan perlu diambil supaya tiada lagi yang berani menghina negara MALAYSIA ini.bayangkanlah,pemimpin kita berdiam diri bila bangsa asing yang memang memerlukan negara kita sebagai salah satu sumber rakyatnya mencari rezeki membakar bendera kita yang kita diajar untuk mengagungagungkannya.mereka berani sebab kita membiarkan mereka berani,mereka melihat sendiri bagaimana rakyatnya yang dilahirkan di negara ini menghina,terkinjakinja mencaci negaranya sendiri.percayalah,akan banyak lagi namewee yang gilakan publisiti ini akan keluar dr kepompong masing masing.sesuatu perlu dilakukan

    BalasPadam
  22. THE STRONGEST FORCE IN THE UNIVERSE IS NOT ISLAM, CHRISTAIN, HINDU OR US OR USSR OR HURRICANE KATRINA . IT'S THE FORCE CALLED THE LAW OF ATTRACTION. THE WORLD BELONGS TO BRILLIANT PEOPLE WHETHER YOU LIKE IT OR NOT.NO MATTER WHAT RACE YOU ARE, WHAT BELIEF YOU HAVE, HOW TALL AND SHORT YOU ARE, BRILLIANT PEOPLE IS A SOMEBODY YOU CAN SEE IN YOUR LIFE, LEADERS, BUSINESSMAN, MOVIE STARS ...THEY EMITTED LAW OF ATTRACTION AND COMMAND WHAT THEY ARE DOING. THE NOT SO BRILLIANT, NOT BRILLIANT TYPE EMITTED LAW OF UN ATTRACTION AND LAW OF UN ATTRACTION IS SO DANGEROUS THAT IT KEEPS YOU THERE AT THE SAME LEVEL YOU ARE AND BECOME WORSE IN TIME WITH NEVER ENDING NEGATIVE ATTRACTION SURROUNDING YOU. THIS IS HOW THE BRILLIANTS BECOME RICHER BY MAXIMIZING THEIR LAW OF ATTRACTION. THERE'S STILL TOO MANY LAW OF UN ATTRACTION PRACTISED IN OUR COUNTRY, LIKE THIS INCIDENT AND EVRYONE IS EMITTING LAW OF UN ATTRACTION, YOU JUST MAKING THE BRILLIANTS HAPPIER FOLKS !

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online