BREAKING NEWS

PANAS PRU13 !!! Ustaz Kazim Elias bakal jadi calon UMNO di Manjoi....



Satu berita yang amat baik seandainya ia benar.. Gua baru dapat maklumat mengenai penyenaraian awal calon PRU13 bagi UMNO untuk negeri Perak..

Antara nama yang menarik perhatian gua ialah Ustaz Kazim Elias yang telah tersenarai untuk bertanding di negeri tersebut..

Kalau ikut info yang gua dapat, Ustaz Kazim bakal diletakkan untuk bertanding di DUN Manjoi.. Ini kerana, pengaruh Ustaz Kazim memang kuat disitu..

Lagipun, Ustaz Kazim mempunyai satu Pondok pengajian yang bernama Al-Barakah di Kampung Manjoi.. Jadi bertambah menonjol imej Ustaz Kazim di kawasan tu..

Gua tak mahu sentuh mengenai nasib YB Nazri yang jadi Adun Manjoi sekarang ni.. Mungkin dia akan ditukarkan untuk bertanding di tempat lain atau mungkin dia tak dicalonkan langsung.. Tunggu je lah nanti..

So.., Najib memang nakkan winnable candidate untuk UMNO di PRU yang akan datang.. Dan kalau letakkan Ustaz Kazim ni di Manjoi, InsyaAllah UMNO akan menang besar disitu..

Gua cadangkan.., letakkan sekali Ustaz Kazim dikawasan Parlimen yang ditandingi oleh Nizar Jamaluddin.. Biar Nizar DAP tu kalah teruk ditangan Ustaz Kazim...

13 ulasan :

  1. Elok lah kalau golongan ulamak banyak dalam Umno. Kita sokong. Tapi Ridhuan Tee jangan lah lupa, dia perihatin kepada perpaduan melayu dan islam.

    BalasPadam
  2. Abg Ust Kazim Kapt Najimudin Adun Kawasan Kami Batu Kurau, Adik Dia Bekas Ketua Pemuda Umno Larut..better letak bertanding Kawasan Bukit Gantang..

    BalasPadam
  3. saya sokong, lepas bie bolehla sambung lagi 3 jam kalabul malami macam kat melaka...
    ulamak konon.... hahaha

    BalasPadam
  4. i think i agree if he is selected as one of the candidates..umno should look for winnable candidates ONLY.

    BalasPadam
  5. tak pelah..umno nak tambah ulamak..sebab dah banyak sangat ulamak2 selipar dan to guru sahabat syaitan dalam pas..seme tak leh pakai..menyesatkan aqidah muslim adalah...

    BalasPadam
  6. saya nak bg tau sama saudara... dalam agama itu ada politik.. saudara jgn butakan hati untuk melihat kebenaran... sama seperti orang2 quriash... buta tetang keNabian Rasullallah saw. Menuntut ilmu agama dengan alim ulamak yang betul-betul berilmu.. bukan dgn ular duduk dalam semak.. menggunakan ayat-ayat Al-Quran untuk kepentingan dunia semat-mata... Jadikan sejarah dahulu untuk iktibar kepada kita.. Moga Allah memberi saudara hidayah dan petunjuk agar dapat menulis perkara-perkara tang benar.. amin

    BalasPadam
  7. Ooooooo baru hari ni tau dia adik ust Najimudin. Faverit aku ustaz tu dulu2... mcm Dr Masitah.. tapi bila masuk UMNO dua2 tu mcm tak de seri ucapan2nya. Ntah kenapa ye.

    Ustaz Kazim ni setakat ni ku suka ceramah2nya..klu dia terang2 calon UMNO, mungkin mcm tu juga perasaan ku thd ucapan2nya? bukan aku pinta, tapi datang dgn sendiri huk..huk.huk...

    BalasPadam
  8. ustaz kazim x sertai umno pun..

    Aku ada bukti..

    Hampa jangan pandai dok reka cerita...

    OK?!!!!!

    BalasPadam
  9. USTAZ kazim kearah UMNO

    BalasPadam
  10. Makin tak laku dah dia ni.. kesian nk masuk politik lak

    BalasPadam
  11. Jgn cuba menabur cerita yg tak tentu lg betulnya yg ustaz kazim akan bertanding atas tiket umno.elok rasanya kita tunggu saja apa cerita yg sebenarnya tak lama lg.

    BalasPadam
  12. Tolong pilih pemimpin yg nk bsame islam pru 6t

    BalasPadam
  13. Selalu aku dengar orang umno dulu sebut, orang agama dengan politik tak boleh campur. Cuba terangkan sikit orang umno? Adakah ini taktik untuk pru13?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online