BREAKING NEWS

ANWAR KENA HALAU DI GELANG PATAH, JOHOR.


Polis menghalang ceramah Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Gelang Patah malam tadi. Lebih 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Awalnya, Anwar turut dihalang untuk berceramah di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, menyebabkan pihak penganjur memindahkan lokasi ke Taman Dahlia. Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.

Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya seperti biasa menghentam Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

“Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap. Jelas ini adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan rakyat".

“Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula".

Anwar juga memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

“Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah? Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu,” kata Anwar.



p/s: Gua dapat berita, ceramah Anwar semakin tak dapat sambutan..., kalau di Ampang hari tu cuma 1500 yang datang.., di Gelang Patah ni pulak khabarnya tak sampai pun 1000 orang datang dengar Anwar menipu..

Sebab tu lah dia buat ucapan provokasi yang maki hamun Polis dan kerajaan. Semua tu umpan untuk Polis suruh dia berhenti berceramah. So, bolehlah dia tuduh Polis dan kerajaan halang dia untuk berucap..

Ini semua taktik lama Anwar.. Dia sebenarnya dah hilang kepercayaan dari rakyat.. Sapa nak percaya lagi kepada manusia yang tak penakut dengan sumpah mubahalah ni... Mampus lah lu Nuarr!!

14 ulasan :

  1. Heiiii... Geramnya aku... Aljuburi berani pijak negeri aku... Sib baik aku tak tau.... Aku memang nak ludah muka dia... Tunggu ko, kaki bontot.....


    Orang johor benci pkr,pas Dan dap.... Faham tak?... Bodoh...

    BalasPadam
  2. Aik ke- Johor lak. Tak abis lagi pooosing, tak abis lagi spin.
    Dia tak sedar ke kain dah tak ada seurat benang tuh.
    Nak tunggu video yang versi colour kot.
    Taubat lah cepat selagi umur masih ada.
    Umur dah sebaya dengan Nabi.

    Tuubuuilallahitaubatannasuha.
    Moga-moga diampunkan dosa.

    BalasPadam
  3. Kepada tanpa nama 2:45PM..Aku amat bersetuju jika u nak ludah muka dia..kalau boleh ngn family dia sekali aku nak ludah..! aku tunggu dia mampos jee..pas tu aku nak kencing kat kubur dia..aku harap kepada yang telah di tipu Anwar..menyokong apa ayng aku cadangkan ini..! KITA KENCING KUBUR ANWAR..!.sebab beliau lah negara kita huru hara..aku langsung tak paham dengan perjuangannya yang seringkali berubah..seperti SESUMPAH..

    BalasPadam
  4. mangkuk ayun tu lupa dia pernah gunakan polis..salah guna kuasa.. tanya Umi hafida.. sebab tu mangkuk tu masuk penjara.. selaain kes liwat buntot azizan...faham

    BalasPadam
  5. HEBAT NAK KENCING KUBUR ANWAR...SAUDARA PASTI ...KE....SAUDARA BOLEH MASUK SYURGA DAN SAUDARA MATI DALAM IMAN....SEDIH ..TENGOK UMAT MELAYU BERAGAMA ISLAM KETIPISAN IMAN....FIKIRKANLAH SAUDARA,KELUARGA SAUDARA...ADAKAH PASTI AKAN SELAMAT DI AKHIRAT NANTI...MUSAHABAH DIRI ...SAUDARA BUTA MATA KE...SEKARANG UMAT MELAYU DAH PORAK PERANDA...SAMPAI NAJIB TERPAKSA MERINTIH DAN MEMUJUK PAS KELUAR DARI PAKATAN RAKYAT DAN DAP DIAJAK JUGA UTK SERTAI BN....APA KE JADAH.....TAYANGAN VIDEO LUCAH...DAH X BERJAYA....KE? HANYA ORG YG KETIPISAN IMAN SHJ YG PERCAYA 100% BHW PELAKUNYA ANWAR....BAGI YG KUAT...IMAN ..TAKUT UTK MEMPERCAYAINYA....ALLAH SWT LEBIH BERHAK UTK MENGADILINYA....RUGI ..KALAU KITA MUFLIS DI AKHIRAT...X DAPAT LARI...DAH....SAUDARA NAK TEBUS DGN APA....NANTI...DGN AIR LIUR...SEGALA DOSA SAUDARA...FIKIR2KAN SEMUA UMAT MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM.....SATU JARI SAUDARA TUNJUK....4 JARI AKAN MENUNDING....KPD SAUDARA DAN KAUM KELUARAGA SAUDARA....KESIAN... MRK....DISEBABKAN MULUT CELUPAR SAUDARA HABIS KAUM KELUARGA SAUDARA KENA TEMPIASNYA.....MAHUKAH SUATU HARI NANTI.....AHLI SAUDARA PULAK YG MENJADI PELACUR ,MELAHIRKAN ANAK ZINA....DAN SEBAGAINYA....AKIBAT DRPD MULUT CELUPAR SAUDARA....MEMANG SEDAP KITA MENGHINA ORG...NAMUN KITA SELALU KITA LUPA PENGHINAAN ITU SEBENARNYA YG MEMAKAN DIRI KITA.....

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama 2.45pm. Yes berani dia pijak Negeri Johor kita ek. SUMPAH muntah Darah baru dia tahu. Johoreans benci pada PKR,DAP dan PAS yang menjadi alat pada DAP.

    Rasanya dia PANAS duduk dekat rumah berkat SOLAT HAJAT tu yang POOSINGH2 dan PUTARALAM TU.Pusing mana pun the guilt is in you. Geli lah manusia ni megotorkan pijak bumi Johor kita. Shoooo Shooooo Main Jauh Jauh dekat Pemrmatang Pauh . THE END IS NEAR...mati tengah jalan juga orang tua ni.

    BalasPadam
  7. TANPA NAMA 4.15p.m wow anda sungguh tebal Iman!
    Nak tanya anda soalan mudah aje

    1. Kenapa Anwar takut beri DNA
    2. Kenapa Anwar tak nak Sumpah
    3. Kenapa Anwar tak tunjuk mana itu
    JAM OMEGA.
    Siapa yang menghuruharakan Umat Islam ek?

    Betul kata saudara you point one finger, four fingers pointing back at you...tapi sebaliknya kalaulah benda itu memang berlaku apa akan jadi pada Umat Islam keseluruhannya jika ANWAR menjadi PM.

    BalasPadam
  8. alaa..semalam aku lalu kawasan tu..tak sesak walaupun polis dah berkawal..nampak sangat takde orang nak datang dengar die ceramah..tapi tak tau laa kalau tempat ceramah die betul2 la kan..huhu

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama 4.15p.m anda ada tengok video itu ?

    I am afraid if you have viewed you may not just KENCING tapi you may SHIT on his dead body as well.

    Fikir fikirkan lah orang yang tebal imannya.

    BalasPadam
  10. ANON 4:15 @ EMPAT SUKU
    AKU PUN TAK SUKA NGUMPAT, AKU PUN TAHU DOSA,
    AKU PUN TAKUT MUFLIS DIAKHIRAT

    UMAT MELAYU PORAK PERANDA SEKARANG NI GARA GARA UMNO LAH YE???

    AKU NAK TANYA SIAPA MENGHINA SIAPA?? BUKANKAH ANUAR YANG TELAH MELETAKKAN DIRINYA SERENDAH RENDAHNYA??? ITU PUN KERJA UMNO

    KERJA UMNO DULU KUTIP DIA DARI TEPI JALAN JADIKAN DIA PEMIMPIN, JADIKAN DIA KAYA RAYA, JADIKAN DIA GILA KUASA , DAN JADIKAN DIA BETUL BETUL GILA SELEPAS KENA PECAT..

    BILA UMNO DAH CAMPAK ANUAR TEPI LONGKANG SEKARANG PUAK PUAK MACAM HANG TERHEGEH HEGEH AMBIK DIA DAN BELA BERMATI MATIAN, SAMPAI SANGGUP LACURKAN BANGSANYA, AGAMANYA DAN NEGARANYA ...JUST FOR POLITICAL GAIN ...

    POOOOORAH LAH LU , WAKTU KITA TATANG DIA LU ORANG BANTAI DIA HABIS HABIS, SEKARANG BILA KITA DAH JIJIK DENGAN DIA, BARULAH KORANG TERJELIR JELIR LIDAH JILAT JU*** DIA ... INI DINAMAKAN BALA ALLAH PADA YANG MUNAFIK ..

    NAK HUJAH AGAMA HUJAH BETUL JANGAN SEKERAT SEKERAT JE???

    BalasPadam
  11. Anon empat suku

    Kau kata Najib terpaksa merintih dan memujuk PAS supaya keluar pakatan,

    cibai lu, lu sama lah dengan ustaz ustaz pas yang lain yang cakap agama tiga suku je, suku lagi simpan tepi dinding ..

    Najib terus kata, tak nak join BN pun tak pe, tapi berjuanglah sendiri ,,, ITU KATA NAJIB

    kau ingat UMNO ni pelahap sangat ke nak bawa masuk PAS kalau bukan kerana kepentingan Melayu dan Ialam,

    ENGKAU MESTI TIDUR DALAM KELAS WAKTU CKGU MENGAJAR,

    UNTUK MAKLUMAN ENGKAU ANON EMPAT SUKU, BAHASA MELAYU NI BANYAK KIASANNYA, ORANG MELAYU KALAU NAK UCAPKAN SESUATU TAK DIRECT, TU SEBABNYA TIMBUL ISTILAH ISTILAH SEPERTI BIDALAN DAN PERUMPAMAAN.

    NAJIB CUMA MENYINDIR PAS JE ,,, KAMU AJA YANG TERLEBIH PERASAN

    BalasPadam
  12. x pyah la nk buat cramah sgt,,
    pergi la satle kn kes liwat n wdio sex 2..
    pergi cci skit nama 2

    BalasPadam
  13. orang umno tetap percaya orang pas tetap tak percaya kerana kami yakin dengan apa yang disaran kan oleh al quran yang menuduh kena bawa empat saksi yang adil kalau tak ada saksi maka sipenuduh dikenakan 80 sebatan dan kesaksiannya tidak akan diterima selamanya dan sumpahnya tidak terpakai malah dihukumkan sesat kerana melakukan perkara bidaah dalam agama harap kamu penyokong umno kembalilah kepada hukum islam yang sebenar jangan main hentam dalam agama menyebabkan boleh membawa kepada terkeluar akidah.

    BalasPadam
  14. orang umno tetap percaya orang pas tetap tak percaya kerana kami yakin dengan apa yang disaran kan oleh al quran yang menuduh kena bawa empat saksi yang adil kalau tak ada saksi maka sipenuduh dikenakan 80 sebatan dan kesaksiannya tidak akan diterima selamanya dan sumpahnya tidak terpakai malah dihukumkan sesat kerana melakukan perkara bidaah dalam agama harap kamu penyokong umno kembalilah kepada hukum islam yang sebenar jangan main hentam dalam agama menyebabkan boleh membawa kepada terkeluar akidah.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online