BREAKING NEWS

Nga Kor Ming kecut telor bila 200 geng baju merah serbu Pejabat DAP.


13 July 2016 - Pemimpin-pemimpin DAP yang tak tahu adab dan tidak tahu cara untuk menghormati agama lain memang sesuai sangat diberi pengajaran. Agaknya dulu dorang ni tak belajar sivik kot sebab tu dorang tak tahu nak hormati agama lain.

Elok sangat kalau pemimpin-pemimpin yang kurang ajar dan biadap seperti Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming tu diberi khidmat kaunseling atau hukuman buat kerja amal... Semua tu mungkin dapat beri kesedaran dan tanam sifat moral dalam diri dia tu sikit. Jangan suka-suka hati je nak menghina agama lain.

Mungkin dia fikir kat Malaysia ni geng Cina mak bapak dorang je kot yang menetap kat sini... Lupa kot yang kita ada pelbagai bangsa dan agama. Kalau nak orang lain hormat pada agama kita... kita pun kena hormat agama lain jugak.

Seramai kira-kira 200 peserta berbaju merah berhimpun di hadapan pejabat DAP bagi menzahirkan rasa tidak puas hati mereka atas tindakan Nga Kor Ming yang menghina Islam. Cina DAP tu turut mencemarkan perayaan Hari Raya Aidilfitri dengan mengatakan pemberian duit raya sebagai memberi dedak.

Demontrasi yang diadakan di hadapan ibu pejabat DAP Kuala Lumpur itu diketuai oleh Exco Pemuda UMNO, Ibdillah Ishak. Demontrasi itu bertambah kecoh apabila seramai 30 anggota polis membuat sekatan di hadapan ibu pejabat tersebut.

Berlaku sedikit kekecohan dan tolak menolak diantara peserta baju merah dan pihak polis. Turut kelihatan peserta baju merah memegang plakad yang  tertera tulisan ‘DAP Rasis’ dan Respek Islam’.

Pihak berkuasa yang cuba untuk melakukan rundingan bagi meleraikan kekecohan, namun usaha mereka tidak berjaya kerana penganjur enggan untuk dan pihak polis pula tidak membenarkan mereka bertemu wakil DAP tersebut.

Nahhhhhh padan muka! Itu la selalu DAP je yang dok buat demontrasi... sekarang ni terkena dekat muka sendiri pulak. Tahu pun nak kecut perut dan terpaksa mendapatkan khidmat pihak berkuasa.

Sebelum ni bukan main lain korang dok hina orang sana sini dan polis pun dorang hina sebagai anjing Kerajaan. Sekarang ni polis pulak yang dorang panggil untuk dapatkan pertolongan.. Itu la lain kali jangan nak hina orang lain sangat.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online