BREAKING NEWS

Guan Eng salahguna Dana Parti DAP untuk kepentingan sendiri.


4 July 2016 - Selepas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang didakwa atas 2 tuduhan rasuah dibenarkan di ikat jamin sebanyak RM1 juta, rakyat khususnya rakyat Pulau Pinang tertanya-tanya, dari mana DAP mendapat sumber atau dana sebanyak itu.

Adakah wang itu merupakan wang daripada ahli keluarga atau legasi Guan Eng?? Atau wang yang diguna untuk ikat jamin itu merupakan wang simpanan Setiausaha Agung DAP itu?? Ataupun wang tersebut merupakan wang derma yang dilancarkan parti cina kiasu itu??

Menurut pemimpin-pemimpin DAP, wang yang digunakan untuk ikat jamin merupakan wang atau dana DAP negeri dan juga.... Hampir 80 peratus wang ikat jamin yang digunakan merupakan dana DAP negeri Pulau Pinang...  Manakala baki yang selebihnya adalah dana daripada DAP Pusat.

Bila mendapat tahu bahawa wang yang digunakan untuk ikat jamin Guan Eng adalah dari dana parti....  ramai pastinya tertanya kenapa Guan Eng yang didakwa di mahkamah atas kesalahannya sendiri telah ditanggung oleh parti??? Tindakan DAP 'payung' duit ikat jamin Guan Eng ini jelas menunjukkan bahawa parti cina kiasu itu 'pilih bulu'.

Untung Guan Eng kan... Dia yang buat masalah dalam pentadbirannya... Parti pula yang terpaksa menanggung semua kos... Lepas ni, Guan Eng boleh lah naik kepala lagi untuk melakukan penyelewangan.... Nanti kalau didakwa, Guan Eng tak perlu risau... DAP akan tanggung semuanya... DAP kan destini 'Lim' yang punya!!

Sebelum ini, terdapat juga pemimpin-pemimpin DAP yang di dakwa atas kesalahan yang sama seperti Guan Eng, tapi tidak pula ditanggung oleh parti.... Apa yang berlaku, pemimpin-pemimpin yang menghadapi tuduhan ini terpaksa mengeluarkan modal atau menanggungnya sendiri.

Oleh demikian, semua perkara ini sememangnya tidak adil!!! Guan Eng selaku Setiausaha Agung parti cina kiasu itu sepatutnya dilayan seperti pemimpin DAP yang lain, dimana Guan Eng juga perlu mengeluarkan modal sendiri!!!

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online