BREAKING NEWS

DAP mahu orang bijak sahaja yang beli rumah di P.Pinang


19 July 2016 - Korang hanya berkelulusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan PT3???... Maknanya korang tak layak nak beli rumah di kawasan Pulau Pinang. Orang-orang yang layak untuk beli rumah di Pulau Pinang hanyalah orang yang pandai dan berkelulusan Degree serta Diploma sahaja tauuu.

Itu antara syarat yang diletakkan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang untuk perjuangkan nasib bangsa melayu.. Kalau korang tak percaya korang selidik la sendiri. Pelik sungguh dengan undang-undang yang diletakkan oleh tokong Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng ni.

Nak beli rumah kat kawasan Pulau Pinang pun kena ada kelulusan akedemik ke?? Asal pulak?? Dorang mungkin takut kot spesis manusia yang hanya belajar setakat SPM je ni tak mampu nak bayar duit rumah di Pulau Pinang tu nanti?

Atau mungkin DAP nak penduduk dorang yang kaya-raya dan berkelulusan tinggi je boleh menetap di Pulau Mutiara tersebut. Apa korang ingat individu yang ada kelulusan SPM ni miskin ke?? Tak mampu nak berjaya dan beli rumah?

Tokong Cina ni ingat yang individu ada kelulusan Degree dan Diploma ni je yang mampu berjaya dan mampu untuk membeli rumah di kawasan Pulau Pinang ni. Dorang tak sedar ada yang cuma kelulusan SPM je tapi lebih berjaya daripada yang berkelulusan Degree dan Diploma ni.

Nampak sangat yang tokong Cina ni nak tindas orang-orang yang tak berkemampuan dan tak punyai kelulusan tinggi di Pulau Pinang. Mana janji-janji DAP nak sediakan perumahan mampu milik untuk rakyat Pulau Pinang. Cina DAP ni cuma nak membela orang-orang yang cerdik pandai je ke??

Tak lama lagi pulau tu bakal dipenuhi dengan orang-orang yang punya kelulusan tinggi jela... Bangsa Melayu yang dorang anggap kurang pandai ni bakal dihapuskan. Bangsa Melayu yang dikatakan kurang pandai ni akan diserap dan dijadikan pengemis serta pencacai je bagi DAP.

DAP ni mana pernah bela nasib orang Melayu... Kalau boleh dorang nak hapuskan terus orang Melayu dan halau mereka keluar dari pulau tersebut. Tokong Cina tu nak jadikan Pulau Pinang sebagai Pulau Cina Cauvanis sahaja.

Hebat betul permainan DAP ni... dulu dorang mengemis untuk dapatkan sokongan daripada puak Melayu, sekarang ni bila dah dapat apa yang dorang nak habis semua cucu cicit kaum Melayu diusir dan hak orang Melayu ditindas dan dirampas. Habis madu sepah dibuang... tu la perangai Lim Guan Eng si tokong Cina yang korang banggakan sangat tu

Catat Komen

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online