BREAKING NEWS

Guan Eng takkan terlepas dari tindakan undang -undang.


30 JUN 2016 - Tindakan undang-undang  di Malaysia tidak akan memudahkan pesalah terlepas, siasatan terperinci dan bukti yang kukuh akan dinilai. Termasuklah kes yang menimpa Guan Eng,  yang menjadi kontroversi selepas membeli sebuah banglo dengan harga yang terlanjak murah.

Kini Guan Eng kena la jawab semua spekulasi terhadap dirinya di mahkamah, dari situ baru rakyat dapat nilai siapa sebenarnya Guan Eng , dan muslihat yang dia buat selama ni mungkin juga akan terbongkar semasa siatan ni dijalankan.

Namun, Khairy Jamaluddin meminta semua pihak supaya tidak menhukum terlalu awal dan membuat tuduhan yang melampau, kerana hal ni masih berada didalam siasatan yang belum diketahui hujung pangkalnya.

“Siapa pun yang bersalah tidak akan terlepas daripada tindakan undang-undang di Malaysia termasuklah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang dikaitkan dengan isu pembelian banglo tetapi kita tidak boleh sesuka hati menjatuhkan hukuman.” katanya

Walaupun, selepas ditahan ramai aggota DAP yang meroyan dengan tindakan tersebut, tapi ia sama sekali tidak membantu kerana jika Guan Eng didapati bersalah sudah tentu dia tidak akan terlepas, sebab undang-undang tak akan memilih bulu untuk menjatuhkan sebarang hukuman.

Mungkin puak pembangkang perlu bersiapa sedia dengan sebarang kemungkinan, kalau mereka benar-benar pasti Guan Eng tidak bersalah, mereka tidak perlu takut untuk menunggu keputusan akhir mahkamah nanti. Lagipun sudah terlalu lama kes rasuah dan banglo tersebut dibatukan.

Mungkin, kali ini Guan Eng akan mendapat ganjaran yang setimpal sekiranya tuduhan keatas dirinya adalah sah, mungkin pembangkang pula tidak akan berhenti untuk menyalahkan kerajaan.

Tapi seharusnya semua pihak perlu menunggu keputusan siasatan ni, sebab sesiapa pun tidak akan terlepas dari ikatan undang-undang sekiranya didapati bersalah.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online