BREAKING NEWS

Wakil rakyat PAS BERZINA dengan bini sendiri lepas keluar parti???


Dahsyatnyaaaa…. Kesemua Wakil Rakyat PAS yang murtad dari parti tersebut bakal jatuh hukum hidup tidak akan aman dan sentiasa dihantui rasa tidak tenteram dan was-was untuk seumur hidup dorang. Perhhhhhh kejamnyaaa!!

Itu yang diperkatakan oleh Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Dr. Mahfodz Moha­mad. Tapi itu semua akan berlaku kalau dorang yang keluar dari parti Pas ini tidak membuat sebarang rujukan di Mahkamah Syariah mengenai status perkahwinan dorang selepas dorang melanggar sumpah bai’ah. Menurut Mahfodz lagi, wakil rakyat Pas di Kelantan mempunyai taklik cerai talak tiga dan pembayaran kafarah bukan jalan penyelesaiannya.

“Bai’ah adalah sumpah taat setia, sama ada menang atau tidak menang akan tetap bersama Pas, sekiranya melanggar bai’ah, akan tercerai dengan talak tiga dan mereka juga perlu melepaskan jawatan wakil rakyat mereka.

“Sekarang ini, terpulang kepada wakil rakyat Pas yang keluar parti, kita tidak memaksa tetapi mereka perlu memfailkan ke Mahkamah Syariah yang bakal membuat keputusan muktamad sama ada cerai talak tiga atau tidak,” katanya.

Alah apa susah… Pergi jela rujuk kat Mahkamah Syariah tu bukan susah pun haha! Mau ke hidup berzina dengan ‘isteri’ sendiri? Sebelum ni beberapa wakil rakyat PAS Kelantan keluar dari parti dan masuk ke parti baru, AMANAH… Dan tak ambil peduli pasal sumpah bai’ah yang dorang buat. Haha! Memang patut la dorang jatuh hukum hidup tak aman… Tapi buat macam dorang pulak nak tentukan hidup orang aman ke idok yer!

“Kalau dia masuk PKR pun tetap me­langgar bai’ah kerana sumpah setia ini dibuat untuk bersama Pas. Mereka tidak sepatutnya mengambil mudah mengenai urusan agama dan jangan hanya memilih ulama-ulama tertentu yang memang menyokong hujah mereka,” katanya.

Macam-macam la dorang ni noh haha! Lantak dorang la dah tanak buat rujukan, biar je dorang tanggung dosa haha tegur sudah kalau tanak dengar jugak lantak ler demo huhuu… Biar je hidup dorang tak aman macam Mahfodz cakap.

Catat Komen

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online