BREAKING NEWS

Salah CINA DAP kalau Melayu mengamuk nanti.


Sedap-sedap geng Cina DAP cetuskan provokasi dan cemarkan hubungan antara kaum… Lepas tu senang-senang je dorang nak tuduh orang Melayu punca semua tu atas sebab geng Melayu nak buat perhimpunan Rakyat Bersatu. Amboiiii… Dah berak tengah jalan nak salahkan orang lain pulak noh!

Mempersoalkan tuduhan yang dilemparkan itu, Pengerusi Pertubuhan Pusat Aduan Rakyat (PAR) Malaysia, Datuk A. Chandrakumanan berkata, orang Melayu juga ada hak untuk membuat perhimpunan secara aman. Bukan macam penganjur Bersih 4, kata je terkawal dana man padahal geng Cina DAP Bersih siap kencing dan pijak gambar pemimpin negara, aman ke macam tue??

“Kamu cakap Himpunan Rakyat Bersatu atau kumpulan Baju Merah akan membuat provokasi, tetapi daripada mana provokasi itu bermula? Kamu telah pecah¬belahkan kaum jika dilihat dari Bersih 4.0 dengan hanya 10 peratus sahaja penyertaan orang Melayu tetapi sebahagiannya penyokong Cina DAP.

“Tindakan kencing dan pijak gambar pemimpin adakah budaya kita? Oleh kerana siapa provokasi ini? Oleh penyokong Cina DAP. Kalau DAP tidak menghasut penyokong Cina mereka secara maksimum, ini tidak akan berlaku.

“Mengapa dulu Bersih 4.0, pihak berkuasa kata jangan buat masa menjelang sambutan Hari Kebangsaan 2015, kamu tetap buat, mengapa dulu diminta buat dalam stadium, masih tetap buat di sekitar Dataran Merdeka dan kawasan-kawasan berkepentingan Melayu? Ini bila ‘kumpulan Baju Merah’ mahu buat pada sambutan Hari Malaysia nanti, kamu pula boleh kata ini suatu bentuk provokasi,” katanya.

Betul tu, sebenarnya Cina DAP punca semua provokasi dan ketegangan antara kaun trercetus. Kalau tidak masakan Cina dengan Melayu nak betikam lidah.

Chandrakumanan juga turut mempersoalkan kenyataan Naib Presiden PKR, Tian Chua, yang seolah-olah menyokong perhimpunan baju merah diadakan. Mungkin dorang ada plan nak hantar orang untuk menyamar dan timbulkan kekecohan.

“Apa motif dia berkata begitu? Adakah akan datang seseorang menyamar dengan memakai baju merah, seterusnya mencetuskan pergaduhan?

“Adakah kerana elok ‘dibiarkan’, maka nak kacau, provokasi atau salahkan kerajaan jika sesuatu berlaku? Sudahlah himpunan Bersih 4.0, kamu (penganjurnya) letakkan semua tanggungjawab kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) termasuklah sehingga soal sampah-sarap yang berterabur selepas himpunan itu, tetapi bila masa kamu, kamu ambil kesempatan, bila masa orang, kamu salahkan mereka pula,” katanya lagi.

Geng Cina DAP ni memang samseng, banyak muslihat yang terselindung nak perjatuhkan kaum Melayu dan kerajaan. Better kita jangan bagi muka kat geng mata sepet nih!!

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online