BREAKING NEWS

DAP ajak UMNO/BN bersatu??? Wekkkkkkk.. loya pulak dengar!!

Dengan Pakatan Rakyat (PR) sedang berhadapan dengan perpecahan yang tidak dapat dielakkan, pemimpin veteran DAP merangkap Ahli Parlimen Gelang Patah, YB Lim Kit Siang, mencadangkan penubuhan satu gabungan  "Selamatkan Malaysia", yang bertujuan untuk mempertahankan Perlembagaan Persekutuan dan kedaulatan undang-undang.

Sambil menyifatkan senario politik Malaysia sebagai "no man's land", veteran DAP itu berkata ini menjadikan masa yang amat sesuai untuk menubuhkan gabungan yang baru, dengan Perdana Menteri dan kerajaan baru.

Ini katanya, mestilah dengan syarat bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak mengumumkan sokongan Umno terhadap enakmen hudud yang bakal dibentang diparlimen oleh PAS.

"Mungkin sudah tiba masanya untuk Ahli Parlimen yang terdiri daripada gabungan baru 'Selamatkan Malaysia' dari kedua-dua belah jurang politik dan Laut China Selatan, untuk mempertahankan perlembagaan dan kedaulatan undang-undang dengan Perdana Menteri baru dan kerajaan baru," katanya dalam ucapannya di jamuan makan malam ulang tahun DAP di Bukit Bintang, Kuala Lumpur malam tadi.

Sambil menegaskan bahawa idea gabungan itu adalah miliknya sendiri dan tidak bukannya DAP, Lim berkata Perdana Menteri baru boleh datang sama ada dari BN atau PR, selagi pemimpin yang dipilih itu mahu "menyelamatkan Malaysia, mempertahankan Perlembagaan Persekutuan dan kedaulatan undang-undang".

Kenyataan Lim Kit Siang ini dilihat sebagai amat terdesak setelah PAS mengumumkan perlaksanaan undang-undang Hudud di Kelantan yang akan mengakibatkan DAP dipandang rendah oleh kaum cina di Malaysia.

Sebelum ini, DAP seringkali menafikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam dan juga menganggap PAS mampu dijinakkan oleh mereka. Tetapi perkembangan terkini menunjukkan PAS hanya menggunakan DAP untuk mencapai cita-cita parti tersebut didalam melaksanakan hukum Hudud.


p/s: Apek ni buat lawak ke apa?? Selalu je tuduh Umno/BN jahat dan zalim la bagai.. Tup2 nak ajak bergabung buat kerajaan perpaduan lah pulak... Politik apa kejadahnya ni beb?? Politik gampang DAP kot?? Kahkahkah...

16 ulasan :

  1. Tak usah dilayan apek tua nyantuk ni. Semalam cakap lain, harini cakap lain. Jenis gila kuasa. Apa jasa dia sejak menjadi ahli politik sejak sekian lama selain dari memecahbelahkan keamanan negara??? Harap semua rakyat Malaysia yang cintakan keamanan menyedari hakikat permainan politik LKS si tua bangka ni.

    BalasPadam
  2. kih kih kih...

    dia pun teringin nak konsensus nasional juga...

    BalasPadam
  3. ..korang jgn buta berpolitik.. sebenarnya cina kapiaq tua lahanat sekoq ni ajak mca mic gerakan dan semua yb2 alkafirun dlm bn supaya bergabung menentang hudud bila dibentang dlm parlimen.. berapa yb yg beragama islam dlm parlimen sekarang?!..

    ..yb pas yg islam dlm parlimen boleh pakai ka?!.. musibat mcm khalid gereja tu boleh diharapkan sokong hudud ka?.. masa kemelut mb sgor dulu ada 2 ekor adun pas yg jadi barua tau.. taqbir!..

    BalasPadam
  4. BODOH LAH UMNO KALAU KAWIN DGN DAP, CHAUVINIS .
    UMNO JANGAN BODOH. !!
    NNT TULIS JAWI KAT LOGO UMNO PUN DAP SURUH BUANG.
    KALAU UMNO KAWIN DAP, LEBIH BAIK SEMUA AHLI UMNO SERTAI DAP.
    KUBURKAN UMNO ,!!

    BalasPadam
  5. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...LAWAK..LAWAK...TAPI LAWAK TAK ADA PUNCH LINE LA APEK.

    BalasPadam
  6. alamak......nak muntahhhhh. hueeeekkkk!!!! (sial betul la apek tua rasis ni, tak pasal2 aku nak muntah).

    BalasPadam
  7. Apa yg di ungkap oleh Bapok Komunis adalah sama seperti yg kita tahu dungkapkan oleh Nik Najis mushitdol hampas kelapa suatu masa dulu" Jika syaitan ingin membantu kita dalam menawan Putrajaya sekalipun kita sanggup bergabung" jadi tidak beza dari bapok Komunis Lim Kit Sialan yg penting mereka mahu jadi PM dan berkuasa. Inilah temolok lahap dan rakus pemimpin2 wakarak Pakatoon Rogol dari HamPAS atau dari komunis biaDAP yg penting kuasa dan lahap rakus, maruah, harga diri, agama semua bole dpajak gadai demi kerakusan mereka.

    BalasPadam
  8. Moga LKS segera bertemu abang nya LKY.

    BalasPadam
  9. MASA UNTUK ORG2 ISLAM BERSATU... KERANA ALLAH SBGMANA KATA YB CHE ALWI. MULAKAN DGN BERSATU MENYOKONG HUDUD.. PERLAKSANAANNYA TU HAL YG BERBEZA...

    BalasPadam
  10. Desperado and a cornered cat! This maggot LKS is only playing its Joker's card, keeping his Ace.

    Then again, for what he is and what he has done Najib (Ah Jib Gor) could still handed out an olive branch! Its like Music to his ears (Najib's) coming from Deadwood-LKS!

    Still not believing Najib's the real Trojan whilst Anwar is simply a Decoy ie. Distraction? UMNO house of Cards will collapse without DAP lifting a finger because, until UMNO realised its deteriorating significance and corrected the listing-ship, otherwise it will implodes, period.

    Between Najib and John Howard, they're both the same, the difference is the former is 'Closet-Lap Dog' and the latter is 'An Open-Lap Dog'.

    Not a Theory but a High Probability Potential! No rocket science to comprehend these things.

    BalasPadam
  11. Duruh la kit sial pi bersatu dengan mentor singapore yg dah pi tu.........

    BalasPadam
  12. mereka meniru gaya penjajahan yahudi israel. kalau orang melayu tak bersatu nasib kita mungkin seperti palestin

    BalasPadam
  13. Malaysia Negara Islam? Sila buktikan.
    Terang-terang dalam perlembagaan termeteri.

    Islam agama perseketuan vs. Negara Islam. Ada beda bang. Sila rujuk undang-undang. Kalau benar Malaysia kononnya Negara Islam, Penang boleh jadi negeri Buddha, Sarawak negeri Kristian dan Sabah negeri Kristian. Amacam? Nak ke tak nak? Pegi fikir bulat-bulat.

    BalasPadam
  14. orang pas jahat juga kerana thalul sialsi dengan DAP bagi menhancurkan UMNO konon ini perjuangan Islam

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online