BREAKING NEWS

Orang melayu diharamkan sebut perkataan CINA!!!



Ahli Parlimen DAP Serdang, Ong Kian Ming dilihat sengaja memanipulasi kenyataan dari Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, DS Ismail Sabri untuk menghasut rakyat benci kepada pemimpin negara.

Ong Kian Ming dalam kenyataannya pada sebuah portal pembangkang, menyatakan bahawa Ismail Sabri telah menimbulkan rasa benci dan dengki dikalangan orang melayu kepada orang cina secara umum.

Selain itu, Kian Ming juga mendesak Perdana Menteri mengambil tindakan terhadap Ismail Sabri dan juga memaksa beliau meminta maaf kepada seluruh kaum cina di Malaysia.

Kenyataan Kian Ming itu juga boleh mengundang perbalahan kaum jika ia disebarkan secara menyeluruh kepada rakyat yang kurang faham dengan isu yang sebenar.

Persoalannya, mengapakah ahli Parlimen DAP ini begitu benci kepada pemimpin melayu yang bercakap mengenai suvival rakyat yang tertindas oleh peniaga-peniaga cina yang tamak? Adakah Kian Ming berani mengatakan bahawa semua peniaga cina adalah jujur dan ikhlas?

Jika benarlah wakil DAP itu ikhlas memperjuangkan keharmonian didalam negara, mengapakah Ong Kian Ming langsung tak bersuara ketika seorang penyokong kuat Pakatan Rakyat menghina orang Islam dengan mengatakan khutbah Jumaat menyemai fahaman ektreminisme?

Sekarang ini siapa yang sebenarnya perkauman?? Cina langsung tak boleh disentuh malah bangsa lain akan digelar rasis jika menyebut perkataan cina. Tetapi jika ada cina mengutuk melayu atau Islam, ia disifatkan sebagai kebebasan bersuara.

Harus diingat.., cina di Malaysia hanyalah kaum minoriti.., tetapi mereka mahukan layanan kelas pertama dari orang melayu yang jadi majoriti dalam negara.

Baik MCA..., Gerakan mahupun DAP.., semuanya sama saja jika didalam hal perkauman mereka.. Cina-cina tu semua akan bersatu tanpa mengira ideologi parti kalau CINA disebut dan dihina oleh bangsa lain..

Jadi.., kalau orang melayu tak mahu digelar rasis dan perkauman.., haramkan di lidah untuk menyebut perkataan CINA!!

12 ulasan :

  1. Bro MPP,

    Nak buat macam mana ? Kaum melayu dan bumiputra telah di zalimi, di tindas dan dianaiya sejak kedatangan mereka di tanah melayu.

    Nak peringat orang melayu dan bumiputra , manipulasi perniagaan oleh kaum pendatang juga adalah satu bentuk penindasan, zalim dan penganaiyaan.

    Harap orang melayu dan bumiputra boleh pikiaq dan renung2kan...

    BalasPadam
  2. sama la yahudi zionis kat palestine nun... minoriti je tp tgk ape jd kat sana....

    BalasPadam
  3. Jom kita bersatu menentang cian-cina yang kurang ajar dan biadap terhadap bangsa dan agama kita... BOIKOT hidup SABRI ISMAIL

    BalasPadam
  4. cina, cina, cinangok, cinagok, cinangok

    BalasPadam
  5. dah nama dia cina, panggil cina la. kenapa dia nak tukar nama keturunan dia ke? ke nak panggil lahabau. okay skrang kita jangn guna nama cin, tukar nama lain..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tukaq nama sepet kot..... Lagi baguih

      Padam
  6. tukar nama ...z.i.o.n. 4 huruf jgk ada 'i' da 'n'. bunyi binatang yg tak tau berckap tu..oink, oink. atau z.i.n.o.

    BalasPadam
  7. apa gunanya jadi majoriti kalau kedai, supermarket, hyper market dan market market yang seumpamaya tidak ada dikalangan org majority itu.
    apa guna jadi majoriti kalau semua bandar bandar dikuasai oleh minoriti.
    inilah melayu yang masih lagi dibuai angin senja.

    BalasPadam
  8. mereka makin tergugat ,..mlayu smakin maju menandingi dan menyaingi cine...cino ..cina...

    BalasPadam
  9. Syyyy ada Melayu yg marah tu...

    BalasPadam
  10. Masalahnya ada spesis melayu yg perangainya macam othman wok..dan sekarang apa keturunan othman dapat kat singapore...?????dipandangpun sebelah mata pun tidak...

    BalasPadam
  11. pengalaman saya nk share,satu ketika dulu di f/b ni saya komen gambar apek pegang bendera Malaysia TERBALIK n saya komen apa hal ni.?My Chinese friend responded "DONT BE RACIST'.itu baru pasal bendera belum sebut Cha Ya nun alif lagi.Memang hamlau not all but quite a lot

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online