BREAKING NEWS

Beginilah nasib kaum india di Singapork.. Kena belasah sebab Thaipusam.


Jika di Malaysia penganut agama Hindu meraikan Thaipusam dengan aman serta tanpa gangguan walaupun negara ini majoritinya beragama Islam, lain pula keadaannya di Singapura..

Di negara berkenaan, penganut agama Hindu terpaksa menyambut Thaipusam tanpa sebarang alat muzik serta bunyi-bunyian. Bayangkan perarakan Kavadi tanpa sebarang bunyi muzik.., begitulah keadaannya di Singapura.

Hari ini, berlaku satu kekecohan apabila Polis di negara tersebut dikatakan melakukan kekasaran terhadap para penganut Hindu yang sedang membawa Kavadi di Serangoon Road.

Polis didakwa telah menolak seorang wanita berbangsa India hingga jatuh ke lantai jalan ketika mahu menyuraikan perarakan kavadi yang diiringi oleh sejenis gendang yang dipanggil 'Urumi'.. Akibat dari insiden berkenaan, berlaku tolak menolak diantara peserta perarakan dengan Polis.

3 lelaki india telah ditahan kerana didakwa melakukan kekasaran kepada pihak Polis. Manakala video kejadian berkenaan telah menjadi viral di laman sosial serta menerima kecaman hebat dari minoriti rakyat beragama hindu di negara berkenaan. - Utaranews.com




3 ulasan :

  1. Jangan ada pencacai palatan kata kat malaysia plak sbb nak salahkan UMNO. Insiden berlaku di Singapork bukti cap dan vest tulisan POLICE, signboard bahasa Inggeris...

    BalasPadam
  2. bila PBT dibawah kuasa LGE, benda2 ini akan BERLAKU.

    LGE ialah manusia RACIST, selain dari kebudayaan CINA & KRISTIAN dia anggap SAMPAH.

    BalasPadam
  3. Kat Tanah Melayu ni pulak India pukul polis...paku naik junjong!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online