BREAKING NEWS

Jawapan Ahmad Maslan kepada Rafizi mengenai 1MDB



Kenyataan Akhbar

Seperti yang saya jelaskan di Parlimen pada hari Khamis 8 Nov 2014, jaminan Kerajaan yang dikeluarkan untuk 1MDB hanyalah sebanyak RM5.8 bilion.

Saya ingin memaklumkan di sini bahawa memang tiada surat yg membawa maksud kepada jaminan yang lebih daripada jumlah itu.  Kerajaan tidak ada lagi mengeluarkan sebarang jaminan selain rm5.8 billion untuk 1MDB atau anak-anak syarikat milik penuhnya, termasuklah untuk bon US$3 bilion. 

Sebagaimana yang dilaporkan dalam penyata tahunan 1MDB untuk tahun kewangan berakhir 2013, satu surat telah dikeluarkan sebagai pemegang saham tunggal 1MDB.  

Menurut syarat-syarat di dalam surat tersebut, sekiranya 1MDB tidak dapat membayar hutang berkaitan bon yang berkenaan, sebarang tuntutan terhadap Kerajaan (selain tuntutan terhadap 1MDB) hanyalah terhad kepada syarat-syarat yang dinyatakan di dalam surat itu sahaja, dan ini bukan merupakan jaminan Kerajaan. 

Terima kasih.

Datuk Ahmad bin Maslan
Timbalan Menteri Kewangan
8 Nov 2014

7 ulasan :

  1. Jangan layan sangat si PONDAN gemuk debab tu. Takde standard Menteri2 yang berkerja demi rakyat nak melayan PONDAN pukimak ni yang berkerja untuk diri sendiri dan untuk RAJA PELIWAT dan PENIPU!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah takleh jwb macai amno sumpah serakah menjadi sandaran malu
      waa tabik lu rafizi....dibandingkan dgn macai pencacai amngok jauh beza mcm langit dgn bumi...keep it up bongkar dan bongkar.

      Padam
  2. tunggulah hang Maslan oi minggu depan,,,terberak pucat hang ka ka ka

    BalasPadam
  3. Fizi minggu depan boleh pergi ziarah kekasih kat sg. buloh.

    BalasPadam
  4. Apa kabor adik Mat Mslan yg eksiden baru ni..mcm mn dgn keadaan kereta sport RM1.3m tu..Total lost ka buleh repair lagi?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Koh koh koh....gelandangan pun tahu cerita singok ni.

      Padam
  5. 1MDB = 1Malaysia Dah Bangkrupsi.

    bukan pandai pun. berlagak sahaja lebih.padan muka umno

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online