BREAKING NEWS

WOW!!! Penyokong Anwar dapat upah RM200 di Mahkamah??


Semalam ada dakwaan dari beberapa blog pro Pakatan yang mendedahkan kononnya penyokong Saiful yang hadir ke Mahkamah Persekutuan telah dibayar sebanyak RM50 setiap seorang.. Katanya ada pihak tertentu menawarkan jumlah tersebut kepada individu yang sanggup memakai T-shirt tertera gambar Saiful Bukhari, mangsa liwat Anwar Ibrahim..

Kalau betul lah dakwaan tersebut, rasanya para gelandangan di ibukota tak seharusnya melepaskan peluang berkenaan untuk mencari sedikit duit tambahan selain dari menjual kotak dan juga mencari bekas tin aluminium di tepi-tepi jalan..

RM50 hanya dengan memakai t-shirt merupakan kerja yang sangat mudah.. Paling teruk pun.., mereka akan disuruh memegang banner sambil berdiri diam disatu sudut jalan tepi perkarangan mahkamah.. Silap-silap haribulan.., peluh pun tak keluar untuk dapatkan upah tersebut..

Berbanding dengan satu lagi dakwaan dalam media sosial.., penyokong Anwar dari setiap cabang PKR pula dikatakan dibayar RM200 setiap seorang.. Tapi kerjanya teruk sikit sebab terpaksa gaduh dengan Polis dan juga merempuh pagar mahkamah.. Bukan setakat memakai t-shirt "Rakyat Hakim Negara" sahaja.. 

Untunglah kepada sesiapa yang mendapat upah untuk kerja-kerja berdemonstrasi dihadapan Mahkamah tu ye.. Kalau nak dibandingkan dengan penoreh getah yang terpaksa berhempas pulas mengadap pokok getah bagi mendapat RM200, para penyokong Anwar hanya perlu berdiri sambil memuja Anwar sahaja..

Tapi semua itu perkara biasa.. Upah diterima bagi setiap kerja yang dilakukan bukanlah salah disisi agama mahupun undang-undang dalam negara.. Bila diupah buat kerja.., cuma perlu pastikan kerja tersebut berbaloi dan menepati jumlah upah yang diterima..

Jika benar dakwaan penyokong Anwar dibayar upah RM200 setiap seorang.., ia merupakan satu cabang pendapatan dari Allah juga.. Biarpun upah diterima untuk buat kacau dalam negara dan juga menganggu ketenteraman rakyat, ia tak salah dimata mereka..

Jika tak percaya.., cubalah tanya pada penyokong Anwar yang sedang berhimpun depan Mahkamah.. Tak pun.., sila tanya pada pemuja-pemuja Anwar dan Pakatan yang runtuhkan pagar Universiti Malaya semalam.. Bagi mereka.., kerja-kerja mereka sangat mulia dan halal diatas nama demokrasi..

Dan cuba tanya Anwar.., apakah beliau salah apabila mengheret rakyat turun ke jalanraya bagi membuat kacau? Dan apakah Anwar salah kerana cuba menggulingkan kerajaan sedia ada hanya kerana nak jadi Perdana Menteri?

Dah tentu jawapan Anwar adalah beliau tak salah dan semua yang dibuatnya betul. Jadi.., tak kiralah dari mana sumber kewangan yang diperolehi oleh Anwar dan Pakatan untuk menggerakkan penyokongnya untuk merusuh, ia tetap halal demi sebuah perjuangan kononnya.

Nak lagi sedap.., suruh pemimpin PAS seperti Mat Sabu dan Nizar untuk keluarkan sebaris hadis.. Mesti ramai penyokong-penyokong Anwar dan Pakatan akan terlentok kepala sambil meleleh air liur mengharapkan pahala jihad menentang sebuah kerajaan yang zalim kononnya..


Utaranews.com

1 ulasan :

  1. . Penyokong anwar dapat RM2000.00 bukan RM200.00. Penyokong saiful dapt RM50.00 dan 1 T shirt. Apa punya lubang jubur dapt RM50 sahaja.

    PR kaya dapat beri RM2000.00 setiap penyokong. Oleh itu ramai ramai sokong PR. Sokong umno rakyat menderita macam saiful,

    bodoh dan malang barua barua, babi babi belaan umno

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online