BREAKING NEWS

Ustaz pun ada minum arak.., apa nak heran dengan sentuh anjing.. - Nuar Berahim


Betul ke ada ustaz yang minum arak seperti yang didakwa oleh Ketua Umum Pakatan didalam ceramahnya semalam? Anwar kata, rakyat Malaysia tak patut kecoh sangat bila ada yang anjurkan program sentuh anjing.. Anwar cakap.., perkara tu bukan isu besar untuk dikecohkan..

Menurut Anwar, selain dari ramai org melayu yang minum arak serta anak Menteri yang buat projek berkaitan dengan arak.., ustaz pun ada yang minum juga..

Rasanya Anwar tak akan berbohong pasal ni.. Takkan lah Anwar saja nak fitnah Ustaz kot.. Dan mesti Anwar ada bukti-bukti kukuh untuk menguatkan dakwaan beliau bahawa ada Ustaz yang minum arak tu kann..

Dan betul juga cakap Anwar.. Kenapa kita nak kecoh-kecoh pasal sentuh anjing tu.. Bukan ke sentuh anjing tak berdosa dan boleh disamak? Yang berdosa dan tak boleh disamak adalah kalau kita sentuh Chinadoll je.. Kalau peluk Chinadoll pun dosa sama jugak macam setakat sentuh..

Tapi kalau bercengkerama dengan Chinadoll macam dalam satu video mirip Anwar dulu tu.., dosanya lain pulak.. Kena minta pencerahan dari Dr Maza berkenaan hal ni sebab Dr Maza tu arif dalam banyak perkara.. Dr Maza bukan setakat pandai dalam bab hukum pegang anjing je tauu..

Sama lah jugak dosanya kalau cuma setakat ringan-ringan bersentuhan alat kelamin macam dalam video mirip Azmin dalam toilet dulu tu.. Lagi besar dosanya kalau nak dibandingkan dnegan dosa sentuh anjing tauu..

Pun sama jugak dengan perlakuan ganas sepasang insan separuh umur mengawan didalam video mirip dengan Setiausaha agung PAS Mustafa Ali.. Sentuh anjing dosanya lagi kecil dari dosa dua individu dalam video tu ye..

Kesimpulannya.., sama ada betul atau tak dakwaan Anwar berkenaan ada Ustaz yang minum arak tu, terpulanglah pada Anwar untuk buktikannya.. Dan saranan Anwar yang mahu rakyat Malaysia jangan kecoh sangat pasal isu sentuh anjing pulak.., ada benarnya disitu pandangan Anwar..

Elok lah kita semua tumpukan je pada kes penghakiman Anwar yang tak berapa lama lagi akan tiba.. Kalau didapati bersalah.., maka masuk lah Anwar ke penjara.. Dan kalau mahkamah kata Anwar tak bersalah.., mungkin ada harapan kot untuk Anwar jadi PM Malaysia..

Apa-apa pun kita tunggu je lah nanti keputusannya ye..


- sumber

4 ulasan :

  1. PM Malaysia? Nauzubillah....Allah selamatkanlah Malaysia ini dan biar terus diterajui BN serta pastikan Akta Hasutan x dimansuhkan kerana masih diperlukan.

    BalasPadam
  2. Ya'lah tu apa nak kecho2,ada Ustad pun minum arak,ada juga islam sentoh anjing.Jangan lupa ada juga menteri di subatkan ka penjara jadi apa nuar nak buat kecoh2.Satu hakim kata tak salah lepas tu tiga hakim kata nuar bersalah nanti akhir nya akan ada lima hakim yang bakal menentukan nuar bersalah atau tidak jadi apa nak kecho2,
    Mula satu hakim lepas tu tiga hakim jumlah empat hakim telah pun melakukan tanggungjawap mereka.Nanti lagi lima hakim juga akan memberi keputusan kehakimaan mereka jadi apa nak kecho2.Akhir nya nanti kesemua nya jumblah 9 hakim.Apa jadi hakim tak payah pergi sekolah ka? Apa orang yang menjawat hakim tak angkat Q'uran ka? sebelum menjawat jawataan sebagai hakim.Kalu dulu disuruh nuar angkat Q'uran dia tak nak tapi bila orang2 yang berintegrity dan bersumpah dengan Alq'uran sebagi penentu nasib mereka dan kluarga mereka atas jawatan mereka.nuar pertikaikan kalau tak boleh nak perchayakan orang sendiri jadi hakim lah.

    BalasPadam
  3. Ustaz ustaz tolong jawab sikit, samada betul atau salah tuduhan yang bapa firhaun itu, Harap harap mana mana ustaz dalam PAS bangkit , jangan jadi manusia yang tidak bermaruah.

    BalasPadam
  4. itulah cakap oraang liberal , orang pegi surau ke masjid buat pahala dia plak mngata ustaz buat dosa . maal hijrah orang buat pahala sembahyang sunat, dia buat dosa mengata lepas tu satu kampung berdosa psal dia........orang tua ni apa peduli......yang heran karpal mati dia sibuk bagi hormat.....maal hijrah dia buat tak tahu je.....oooh lupa la dia nikan liberal

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online