BREAKING NEWS

JAKIM PERLU DITUTUP KERANA MERAGUKAN UMAT ISLAM!!

Lawak pulak bila baca pasal kesanggupan Pegawai-pegawai JAKIM untuk makan coklat Cadbury bagi meyakinkan pengguna tentang status HALAL coklat tu setelah disahkan ada DNA babi..

Sebelum ni Kementerian Kesihatan sendiri mengesahkan bahawa produk coklat tu ada DNA babi dan seterusnya JAKIM bertindak menggantung sijil Halal yang diberi pada syarikat Cadbury..

Sekarang ni, tetiba je JAKIM buat U-Turn umumkan kata produk Cadbury halal dan sampel yang diperolehi oleh Kementerian Kesihatan MUNGKIN dah tercemar dengan DNA babi..

Sampel Kementerian Kesihatan tercemar dengan DNA babi??? Wohaa.., ini memang lawak beb.. Banyak sungguh DNA babi di Kementerian Kesihatan sampaikan coklat Cadbury pun boleh tercemar ye..

Yang dimusykilkan disini, dari mana pulak sampel yang JAKIM ambik untuk buat test? Dengarnya JAKIM ambik dari kilang Cadbury setelah semua kekecohan berlaku..

Dan bila difikirkan..., mesti laa pihak kilang Cadbury akan bagi sampel yang 'bersih' untuk diuji oleh JAKIM kannnn... Takkan lah nak bagi yang ada DNA babi pulak... Nak mampos!!

Lagi satu.., kenapa JAKIM tak check je sampel yang ada dijual dikedai-kedai.. Mana tahu versi yang dikedai tu lah yang mengandungi DNA babi?? Dan mana tahu versi di kedai tu pun dah TERCEMAR dengan DNA babi macam di Kementerian Kesihatan??

Apapun.., JAKIM nampak kurang cerdik dalam hal coklat Cadbury ni.. Lepas ni susah umat Islam nak percaya status halal yang dikeluarkan oleh Jabatan tersebut..

Kalau coklat terkenal tu pun diragui status kehalalan nya.., macam mana pulak dengan beribu produk keluaran kafir dalam negara??? Perlu ke tutup je JAKIM ni kalau tanggung jawab jaga status halal pada makanan di Malaysia pun dorang 'kurang memberangsangkan"???

2 ulasan :

  1. tak apa kalau tak yakin dengan Jakim, kita tunggu hasil ujian dari Indonesia dan Arab Saudi. Kalau hasil nya positif ada DNA babi, kita boikot Cadbury dan Jakim jugak, amacam?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online