BREAKING NEWS

PERSATUAN MELAYU SOKONG KENYATAAN CINA MEMANG PENCEROBOH.


Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menyokong penuh kenyataan Presiden Ikatan Muslim Malaysia (Isma), Abdullah Zaik Abdul Rahman bahawa bangsa cina dilihat sebagai penceroboh yang tidak diundang apabila menolak hukum hudud.

Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan berkata golongan cina khususnya ahli politik perlu mengawal emosi masing-masing memandangkan keadaan sekarang sedang melalui proses pengkajian.

"Kita perlu menangani masalah ini dengan tenang supaya perkara ini dapat ditangani dengan baik.

"Keadaan ini perlu ditangani jika kita mahu hidup dalam keadaan yang terbaik dan semua pihak perlu memahami dengan keadaan, sejarah, budaya dan ispirasi Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya kepada pemberita ketika membuat sidang media di sini, hari ini.

Disamping itu, beliau turut melahirkan rasa yakin terhadap golongan cina khususnya ahli politik yang memahami makna hukum hudud secara terperinci.

"Bersungguh-sungguh mereka untuk menentang hukum hudud dan saya yakin dalam MCA hanya satu peratus yang mengetahui makna hukum hudud.

"Tidak perlu untuk kita marah tidak tentu pasal sebaliknya kita duduk bersama untuk berbincang kerana perkara tersebut kita tidak tahu lagi sama ada ia dilaksanakan atau tidak," katanya

Manakala, Aktivis PPIM, Mohd Mustaffa Hamzah mahu supaya siasatan dan tindakan yang akan dikenakan kepada Abdullah akan dibatalkan.

"Kita menuntut supaya siasatan atau tindakan oleh pihak berwajib yang akan dikenakan Abdulah Zaik dibawah akta hasutan akan ditarik balik," katanya.

"Sebaliknya kaum-kaum lain perlu menilai serta muhasabah diri mereka semula agar berpijak dibumi nyata dan belajar menghormati budaya orang lain untuk mengelak mereka dari ditempelak dengan pelbagai gelaran," katanya.

Kelmarin, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengesahkan Abdullah Zaik disiasat mengikut Akta Hasutan susulan kenyataan dikeluarkannya berhubung kaum Cina yang dibawa ke Tanah Melayu adalah ‘penceroboh’.

Khalid dalam satu kenyataannya berkata, Abdullah sedang disiasat berikutan kenyataannya itu.

2 ulasan :

  1. nak menghukum org yg bersalah pun takut? nampak sangat diorg takut kepada institusi perundangan sekrg ni tergugat. sebab sekarang ni pengamal undang2 sume boleh cakap macam keling. diorg takut org org islam di malaysia mengamalkan keadilan sebenar? takut org islam di malaysia dapat melaksanakan undang2 yang tidak kejam? takut selama ni diorg kata islam tu kejam tp hakikatnya tidak? takut islam dilandang tinggi? jangan dipedulikan mereka semua ini. umno dan pas perlu terus fokus utk buktikan bahawa islam itu sangat indah. kerana itu yg mereka takut sebenarnya, bukan hudud. pencuri je yg takut hudud.

    BalasPadam
  2. Cepatnya kena siasat..kalau cina ka keling ka yg buat hal..sikit punya lambat nak siasat..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online