BREAKING NEWS

ORANG BUKAN ISLAM TAK PATUT DIHORMATI JIKA HALANG HUDUD.. - ISMA


Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) telah mengadakan satu sidang media khas berikutan bantahan yang ditimbulkan pelbagai pihak sebagai reaksi kepada kenyataan presidennya Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman pada Selasa lalu.

Semalam, parti DAP dan MCA telah membuat laporan polis berhubung kenyataan itu, manakala pemimpin MIC pula telah membuat kenyataan bantahan.

Sidang media telah diadakan di Pejabat ISMA di Seksyen 9 Bandar Baru Bangi.

“Orang bukan Islam tidak berhak menentang pelaksanaan undang-undang hudud,” demikian tegas Presiden ISMA, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman.

Katanya, campur tangan bukan Islam dalam pelaksanaan hudud membayangkan Islam dikongkong.

“Bagaimana mahu mencapai identiti negara Islam jika orang bukan Islam terus mengasak dan menolak pelaksanaan undang-undang untuk orang Islam.

“Macamana kita nak menghormati mereka jika sekiranya kita mahu melaksanakan undang-undang Islam di negara sendiri tetapi dihalang?,” ujarnya kepada pemberita dalam satu sidang media di pejabat ISMA, hari ini.

Kenyataannya itu merujuk kepada tindakan MCA yang akan menubuhkan sebuah jawatankuasa bertindak khas membabitkan 100 orang peguam untuk menghalang enakmen hudud Kelantan daripada diluluskan mengikut saluran undang-undang.


Jelas Ustaz Abdullah, Islam adalah identiti negara Malaysia sebagaimana agama negara seperti yang termaktub dalam perkara 3 Perlembagaan Persekutuan.

Orang Islam berhak untuk menyatakan kehendak dalam menentukan masa depan negara tanpa dibantah oleh orang bukan Islam.

“Jadi kepada orang bukan Islam janganlah menentang hudud. Belajarlah menghormati hak orang Islam,” katanya.

Sementara itu mengulas mengenai persetujuan PAS dan UMNO dalam isu hudud, Ustaz Abdullah berkata, sememangnya sejak dahulu lagi ISMA mahukan kedua-dua parti itu bersepakat dalam isu yang melibatkan kepentingan umat Islam.

Menjawab soalan sekiranya terdapat MP muslim yang menentang hudud di Parlimen yang akan dibentang tidak lama lagi, Ustaz Abdullah berkata, rakyat perlu ‘mengajar’ Ahli Parlimen itu kerana telah membelakangi kemahuan rakyat yang mengundi mereka dalam pilihan raya lalu.

Selain itu tambahnya, ISMA menyokong usaha PAS dalam memberi penerangan isu hudud kepada bukan Islam, dan ketika ini ISMA juga sedang merangka untuk gerak kerja untuk tujuan itu.

2 ulasan :

  1. Sokong penuh supaya seluruh penceroboh ini dihalau keluar. Cina adalah PENCEROBOH Tanah Melayu. Halau mereka kembali ke Tanah Besar China dan hauskan hak mengundi dan bertanding di Parlimen atau Dewan Negeri, tutup dan hapuskan Semua Sekolah Cina@Penceroboh. Kuatkan Islam, Melayu Islam, Raja raja Melayu dan Bahasa Melayu.

    Penceroboh adalah sebab:-
    1. Agama Islam dipermainkan
    2. Bahasa Melayu dirosakkan - Mereka masih mengagungkan Bahasa Inggeris
    3. Raja-raja Melayu mahu dihapuskan (walhal Penceroboh ini tidak pernah menderita pun akibat Ketuanan Melayu)
    4. Merosakkan ekonomi Orang Melayu
    5. Menghalang Orang Melayu membeli rumah dan seterusnya menguasai majoriti undi satu satu kawasan dengan masyarakat Penceroboh.
    6. Tidak Menghormati Tuan punya Negara Malaysia
    7. Lebih Cina daripada Cina di negara China dengan sibuk membuka sebanyak banyak sekolah aliran Cina dengan sejarah China dan Bahasa China sebagai matapelajaran utama.
    8. Membunuh ekonomi orang Melayu dengan pengambilan warga asing.
    9. Merosakkan institusi kewangan Melayu dengan mengawal aliran wang masuk ke Negara.
    10. Mereka adalah kafir laknat yang melawan perintah Allah dan Rasul Allah, makan binatang haram, makan babi dan tidak hormat bulan Ramadhan.
    11. Tidak hormat undang-undang negara dan keputusan Mahkamah dalam isu Nama Allah.

    Apakah bangsa kafirun ini yang anda mahukan jadi pemimpin? Ini negara kita, MALAYsia bukan CINAsia. Hapuskan Penceroboh, halau Penceroboh!

    BalasPadam
  2. Terbaik lah bro, cina tetap cina tidak sedar diri dan lagi cepat dia keluar malaysia lagi bagus.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online