BREAKING NEWS

HOT!!! KERAJAAN DAP PENANG RAMPAS MOTORSIKAL RAKYAT.


Pihak Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) telah di ketahui merupakan salah satu daripada enjin kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah pentadbiran DAP yang sering di gunakan bagi menjalankan kerja-kerja menyita dan merobohkan gerai milik orang Melayu sejak 2008 yang lalu.

Terbaru operasi mengangkut motorsikal telah di lakukan baru-baru ini bagi mana-mana motorsikal yang di dapati melanggar undang-undang tidak meletakkan di tempat yang sepatutnya.

Operasi yang diadakan di sekitar Seberang Jaya itu telah mensasarkan motorsikal yang di letakkan di koridor premis perniagaan.




Tujuan artikel ini di tulis bukanlah kerana mahu mempertikaikan tindakan tersebut.Malah rata-rata pegawai dan petugas MPSP yang terlibat hanya menjalankan tanggungjawab mereka sebagai pekerja.Malah bagi mereka yang motorsikalnya di ambil sememangnya sedar dan tahu bahawa ianya merupakan satu kesalahan.

Cuma melihat operasi ini di jalankan , teringat pula tentang menifesto atau janji kerajaan negeri Pulau Pinang sewaktu pilihanraya tempoh hari.Kerana mahu mengambil hati rakyat Pulau Pinang , DAP mengumumkan sekiranya mereka menang dan berkuasa harga minyak akan di turunkan , kutipan tol akan di hapuskan , PTPTN pun turut sama mahu di mansuhkan.

Bukan itu sahaja sejak DAP menang di Pulau Pinang pada 2008 , Lim Guan Eng umumkan bayaran saman parking yang dikenakan  zaman kerajaan BN dihapuskan serta merta.

Memang hebat permainan politik mereka namun kemudiannya mulalah satu persatu di caturnya termasuklah penambahan lebih banyak petak parking serta melanjutkan masa kutipan.

Lebih menarik penambahan petak parking itu turut di lakukan di Seberang Perai Selatan , Nibong Tebal di mana lebih 70 peratus penduduk di sana adalah golongan sederhana.Ini di akui sendiri oleh pemimpin DAP cawangan pekan Nibong Tebal.


Tak perlu persoalkan yang lain rasanya cukup sekadar bertanya apakah tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah DAP benar-benar berjiwa rakyat? ~UtaraNews.com

3 ulasan :

  1. MPPP dan MPSP memang kemaruk nak tagih duit rakyat....negeri-negeri lain cuma kutip bayaran parking dari pukul 8.30 pagi sampai 6.00 petang... Ahad dan hari kelepasan am percuma...tapi kat penang dari pukul 8.00 pagi sampai 9.00 malam setiap hari tanpa mengambil kira cuti mingguan dan kelepasan am...memang pandai guan eng bikin duit....

    BalasPadam
  2. xpa.... penganut pakatan esp yg Melayu/Islam akan bertakbir menyokong tindakan khalifah xsonat tuh dgn alasan utk mendidik rakyat.... he he he kalo BN yg buat ZALIM tapi kalo fuckatan yg buat BOLEH saje...... teruskan keDUNGUan korg wahai penyokong pakatan esp org Melayu... tgk cane rejim PAP memerintah spork... camtuh la nasib org Melayu di Malaysia nnt andaikat rejim DAP berkuasa melalui proksinyer pkr n pasbodo....

    BalasPadam
  3. Aku dari Selangor ,Lebih kurang 2 minggu lepas aku pergi penang hari jumaat , parking kereta kat padang kota tepi laut penuh ,jadi parking je kat tepi jalan yang tak de petak tapi tiket parking aku pamerkan , kena saman gak , buatlah parking banyak banyak kalau ada parking kosong siapa parking tak betul barulah saman ,ini tempat parking ciput ,saja nak kutip duit saman kot,Serik aku nak masuk penang lagi dah lah jalan sesak memanjang

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online