BREAKING NEWS

GEMPAR!!! ANWAR FITNAH RASULULLAH TUNDUK PADA MAYAT KAFIR.


Anwar Ibrahim membidas golongan yang mempersoal tindakan memberi penghormatan kepada mendiang Karpal Singh.

Anwar memberikan contoh bahawa Rasulullah turut bangun, tunduk dan diam ketika lalu jenazah Yahudi.
“Rasulullah SAW sedang bicara bersama sahabat. Ada jenazah yahudi yang semasa hayatnya memusuhi Islam, baling najis kepada Nabi. maki hamun.

“Kemudian bila jenazah (Yahudi tersebut) dibawa depan Rasulullah, Baginda bangun, tunduk dan berhenti bercakap.

“Sahabat mempersoal tindakan Rasulullah SAW. Baginda menyatakan, bukankah dia (Yahudi tersebut) suatu nyawa, seorang manusia?, kat Anwar dihadapan kira-kira 2,000 hadirin ceramah Jelajah Reformasi 2.0 di Lembah Pantai malam tadi.

Sebenarnya untuk pengetahuan korang, Anwar dah terdesak sangat hinggakan Rasulullah sendiri pun dia sanggup fitnah demi survival politik jahatnya.

Apa motif Anwar untuk tuduh Nabi SAW pun tunduk pada mayat kafir? Dan sebenarnya kalau diteliti hadis yang dimaksudkan, Nabi tidak pernah pun menyatakan tujuan bangunnya baginda pada jenazah yahudi tersebut adalah untuk menghormati penganut Yahudi yang mati dalam kufur tu.

Jika dirujuk pada banyak hadith dan syarahan berkaitan peristiwa tersebut jelas dinyatakan oleh ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah termasuk ulama hadith bahawa bangunnya baginda adalah antaranya bertujuan menghormati malaikat yang mencabut nyawa bukan untuk hormati yahudi yang mati kafir!

Sila rujuk syarahan hadith tersebut oleh Imam Ibnu Hajar Al-Asqolani untuk penjelasan lebih terperinci dalam hal ni.

Lagipun, ulama Salaf sebenar termasuk ulama Mazhab Empat tidak pernah mengalakkan/mensunatkan umat Islam bangun ke atas jenazah Yahudi atau kafir dengan TUJUAN dan QASAD menghormati jenazah si orang yang mati kafir.

Inikan pula hendak mendakwa tujuan bangunnya Nabi itu adalah untuk penghormatan si mati dalam kekufuran seperti dakwaan Anwar Ibrahim!

Nampak tak kat sini permainan politik bangsat Anwar untuk menghalalkan perbuatannya yang sesat tu? Heran betul manusia macam Anwar ni pun masih ramai umat Islam percaya.. Dunia..duniaaaa...


1 ulasan :

  1. Dia kan drop out student.
    Ngaji tak habis, sekerat sekerat.
    Sijil kelentongsi ade le.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online