BREAKING NEWS

HEBAT!!! NIK AZIZ IKTIRAF ANWAR SEBAGAI ANAK JANTAN!!


Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai 'anak jantan' yang tidak gentar menghadapi sebarang kemungkinan.

Ketua Umum PKR itu, ujar Tuan Guru Nik Aziz menghubunginya pada jam 1 tengahari, 8 Mac lalu bagi memaklumkan keputusan Mahkamah Rayuan menjatuhkan hukuman lima tahun penjara ke atasnya.

“Dari nada Datuk Seri Anwar semalam langsung tidak tergugat, menggambarkan benar-benar suara ‘anak jantan’ yang tidak gentar menghadapi sebarang kemungkinan,” ujarnya ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka, semalam.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz turut menyarankan PAS Pusat menganjurkan solat hajat seberapa segera di Kuala Lumpur selepas solat Isyak berjemaah bagi memohon pertolongan Allah terhadap ujian yang dihadapi Anwar.

“Orang Islam solat sunat hajat berjemaah memohon pertolongan dan petunjuk Allah, bukan Islam hadir untuk memberi sokongan,” ujarnya.

Beliau tidak menafikan musibah yang menimpa Anwar mampu membuka ruang kemenangan besar kepada calon PKR yang bertanding dalam PRK Dun Kajang kerana undi protes rakyat.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan keluarga Anwar agar bersabar menghadapi ujian besar membabitkan maruah keluarga dan imej Islam.

Beliau yakin dengan insiden itu semangat benci kepada kezaliman BN bertambah hebat berbanding biasa.

10 ulasan :

  1. Kenapala si tua nyanyok ni masih lagi nak mengangkat si peliwat tegar ni sebagai hero. Agak-agaknya ahli parti pas pun sama mengamalkan amalan liwat jugak kut. LIWAT & PR berpisah tiada....!!!! Takebeer!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko main ergh sal agama..nk komen2 bro..tp agama jgn d permainkn

      Padam
  2. Moga Allah merahmati kte semua termasuk yg mengeji.amin

    BalasPadam
  3. Salam Tuk Guru... nak percaya orang tu biar berpada, jangan terpedaya dengan kata manis Nuar Brehim tu... Memang anak jantan dua-dua jantina dia gomo... Orang macam ni ke yang Tuk Guru nak jadikan anak.. Nauzubillah... Khabar sket

    BalasPadam
  4. Anak jantan ape kebendanya, duduk dalam kandang saksi tak berani angkat sumpah, nak disoal jawab pun tak berani. Hanya tau baca teks je... lawan tetap lawan katanya.. duduk dalam dalam kandang saksi, kecut menikus pulak..

    BalasPadam
  5. Bilalah dewa siam ni bertaubat, apabila hati telah diselaputi ngan hasad yang tebal, maka sukar nak dapat hidayah dan insaf. Sampai mati pun nak pertahankan kemungkaran yang jelas dan nyata telah dilakukan oleh peliwat tegar itu.

    BalasPadam
  6. anak jantan atau syaitan? mu silap sebut ko pok nik. suruh bersumpah takut, naik mahkamah tak berani disoalbalas, masa bersih dia buat2 sakit, demonstrasi di baling dulu pun dia lari, dengan ummi hafilda pun dia lari.... anak jantan apo tu.

    by the way, anwar ni dah pernah pergi haji ke?

    BalasPadam
  7. Bukan anak nate ke

    BalasPadam
  8. @Tanpa Namabahlul+banggang macai ni.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online