BREAKING NEWS

WOW!!! BELANJA PEMIMPIN PAS MAKAN KENDURI, TERUS DAPAT 35'000 EKAR TANAH DI KELANTAN.


Khabarnya hutan simpan di Chabang Tongkat Hulu Sat, Machang Kelantan seluas 35,000 ekar atau 14,432 hektar telah diluluskan kepada seorang individu yang memiliki syarikat dua ringgit sahaja.

Kalau maklumat ini sahih ia sungguh malang dan mendukacitakan sekali. Tindakan ini menjadi indiktor yang kerajaan Pas Kelantan selepas ketiadaan Nik Aziz Nik Mat mulai celaru.

Hutan simpan itu katanya sungguh strategi sekali. Ia merupakan sebuah kawasan cantik dan menjadi kawasan tadahan hujan bagi penduduk sekitar. Kedudukannya dari Machang memanjang ke sempadan Pasir Puteh sampai ke Selising dan Jeram Pasu.

Hutan simpan berkenaan katanya sudah lama dipertahankan tetapi nampaknya akhirnya terpaksa dikorbankan juga?

Kalau ia benar terpaksa diluluskan juga mungkin untuk membiayai kewangan negeri? Apakah kewangan negeri begitu nazab sekali waktu ini sehingga terpaksa menjual tanah berkenaan?

Atau pun kelulusan itu katanya kepada seorang individu yang pernah mengundang salah seorang pemimpin Kelantan makan kenduri di rumahnya itu untuk membantu mewujudkan seorang lagi jutawan tanah di Kelantan?

Dengan bayaran perimium katanya RM2,000 perekar berapa sen sangatlah kerajaan Kelantan dapat menambah kewangan negeri. Sudah pasti tanah itu kemudian akan diapongkan kepada mana-manja syarikat di antara RM4,000 hingga RM6,000 seekar.

Kalau untung RM3,000 perekar pun dah cukup, boleh sebuah Helikopter. ~ MSO

2 ulasan :

  1. SUNGGUH MALANG RAKYAT KELANTAN DIPERBODOHKAN SEDEMIKIAN RUPA OLEH KERAJAAN PAS, PAS MENJADIKAN RAKYAT KELANTAN SEUMPAMA BADUT DAN BOLEH DIPERMAINKAN, DIPIJAK, DIKENCING DAN DIHINA, TAPI SAYANG SEBAHAGIAN BESAR RAKYAT KELANTAN GEMBIRA DAN RELA DILEMBUKAN OLEH PAS ASALKAN MENDAPAT SYURGA PERCUMA......TAPI SAYA PUN ORANG KELANTAN JUGA TAPI INSAN KELAHIRAN KELANTAN YANG MULIA, TINGGI IQ DAN ADA KELAS SEBAB TIDAK TERTIPU DENGAN KELICIKAN DAN KEJAHATAN PAS....SEMUA KELUARGA DAN KAUM KERABAT AKU MEMPUNYAI DARJAT YANG AMAT TINGGI DAN MULIA SEBAB TIDAK MENYOKONG NIK AZIZ DAN PAS...AKU BANGGA DENGAN KEDUDUKAN KELUARGA AKU YANG MEMANG ADA KELAS DAN ANTARA MANUSIA TERCERDIK DI KELANTAN......KELUARGA AKU MEMPUNYA OTAK DAN FIKIRAN TAK SERUPA DENGAN KESELURUHAN PENDUDUK KELANTAN YANG MENYOKONG PAS YANG MANA OTAK DI LETAK KAT KEPALA LUTUT...TAPI AKU DAN FAMALI AKU MULIA SEBAB MELETAK OTAK PADA TEMPATNYA YAKNI DI KEPALA...TAK MACAM ORANG PAS.....AKU BANGGA DENGAN KETURUNAN AKU YANG CERDIK DAN MULIA .....

    BalasPadam
  2. Hutan kat sarawak xnak cita ka ??

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online