BREAKING NEWS

OSTAZAH ABBY SOKONG HAKIM DI MALAYSIA BODOH LARANG KRISTIAN GUNA KALIMAH ALLAH.


Isnin lalu, 14 Oktober memberikan berita gembira kepada seluruh umat Islam di Malaysia apabila Mahkamah Rayuan Putrajaya memutuskan kalimah Allah S.W.T hanya hak mutlak agama Islam.

Isu kalimah Allah S.W.T ini menjadi isu berbangkit sejak beberapa tahun ini yang dibawa khas oleh parti pembangkang, Pakatan Rakyat.

Setelah keputusan diperolehi, masih lagi ada pihak-pihak tertentu yang tidak berpuas hati dengan keputusan muktamad yang dikemukakan oleh mahkamah.

Salah seorangnya adalah ‘Ustazah’ Abby Abadi yang dilahirkan dalam parti PAS, parti di mana yang dipimpin oleh presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang juga punyai pendirian penggunaan kalimah suci itu oleh golongan Kristian boleh diizinkan.


Dalam lama sosial Twitternya, Abby Abadi menyokong kenyataan pengikut-pengikutnya yang mengatakan institusi Mahkamah di negara ini adalah bodoh dalam menentukan rayuan majalah mingguan Katolik, The Herald, untuk mengguna pakai kalimah Allah S.W.T.

Selain itu, Abby Abadi turut menyokong keadaan di negara-negara Arab membolehkan kalimah Allah S.W.T diguna pakai oleh penganut agama lain yang seharusnya diamalkan juga di Malaysia.

Keadaan ini akan mewujudkan situasi pergaduhan sesama rakyat di Malaysia selain menampakkan Abby Abadi sebagai batu api dalam menyemarakkan pertelingkahan antara kaum dan agama di negara ini. - PilihanAnda

10 ulasan :

  1. ABBY cuci pepet besih-bersih baru cakap pasal agama Islam

    BalasPadam
  2. aku yakin satu hari dia jilat balik ludah dia sendiri

    BalasPadam
  3. ORANG LAIN SEMUA BODOH...CUMA ABBY SEORANG SAJA YANG CERDIK DAN PANDAI, AKU PASTI ABBY NI AKAN DIANGKAT SEBAGAI ULAMA DALAM PAS TAK LAMA LAGI.....DAN SETARAF DENGAN NIK AZIZ ALAIHISALLAM.....PADA AKU LA ABBY NI UMPAMA KELDAI TUA YANG MEMBAWA TIMBUNAN KITAB ATAS BONGGOLNYA.....AMAT BERAT DALAM MENEMPUH PERJALANAN YANG JAUH, SESAMPAI DI DESTINASI KITAB DITURUNKAN DAN KELDAI TUA ITU TAK TAHU APA YANG DIBAWANYA APATAH LAGI TAHU APA KANDUNGAN KITAB TERSEBUT.....MAKNANYA BETINA INI HANYA ALAT DAN PERASAN SENDIRI SEDANGKA DIA TAK TAHU APA-APA.......

    BalasPadam
  4. Ostazah mulut LONGKANG TAIK!!!

    BalasPadam
  5. Tuhan saya adalah Allah s.w.t sahaja. Walaupun Dia ada 99 nama yang lain tapi nama khusus untukNya cuma Allah. Kristian dah ada nama khusus Tuhan mereka iaitu Jesus Christ. Apalah salahnya guna Jesus Christ atau Lord, kenapa sibuk nak pakai nama Tuhanku yang satu itu? Diharapkan agar Indonesia mengikut kehendak mahkamah Malaysia dan haramkan penggunaan kalimah Allah bagi non muslim. Diharapkan juga Pope di Vatican mengeluarkan dikri yang kalimah Allah tidak patut digunakan di mana-mana bible dlm apa jua bahasa. Bible yg menggunakan kalimah Allah dikira sesat dlm Kristian. Termasuklah yg di Arab. Mahkamag Malaysia dah bagi precedent, insyaallah negara2 lain akan ikut.

    BalasPadam
  6. Dia ni nak kata bodoh pn bukan, pande pn bukan... tak faham pergi tanya, bukan pergi luah kat media sosial... kalau rase yakin sangat dengan pendapat diri kamu, ape kate pergi berhujah terus dengan bekas mufti tu... bukan luah kat media sosial....

    BalasPadam
  7. kristian sabah sarawak bleh pakai kalimah ALLAH,camane tu???

    BalasPadam
  8. terkedu tanpa nama nampaknya???

    BalasPadam
  9. Dia kan ada anak..biar anak2 dia keliru yg mana satu islam yg mana satu kristian..haa masa tu baru nak nyesal...jgn sbb politik sggup jual agama..pikir masa depan bkn utk hari ni jaa..jgnlaa dah meninggal tp masih dok kumpul dosa lagi..

    BalasPadam
  10. hahahahaha. knpe kat mlysia ni? asal pakai tudung je, ckp psl agama je? dah ada title USTAZAH? bukan ke title tu hnya layak untuk yg benar2 layak? Hahahaha OSTAZAH ABBYABADIBODOH

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online