BREAKING NEWS

HOT!!! WARDINA TAK MAU NAJIB JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA??


Bekas pelakon dan pengacara TV3, Wardina Safiyyah meluahkan rasa kecewa di twitter selepas membaca Laporan Audit Negara 2012 yang mendedahkan begitu banyak pembaziran dan penyelewengan kerajaan.

Antara kata-kata beliau ialah .... Rasa sesak nafas baca penyelewengan yang berlaku ... Many ppl struggling to pay Uni yuran .. Yg hutang sekeliling pinggang. Yg nak bukak business x de modal . Yg x de duit beli susu anak . You joly ... Sakitnya baca satu demi satu pembaziran yg terjadi. Tolong orng Melayu bukak business .. masuk University lg elok ... Mcm ini kita x pyh menidakkan . X pyh live in denial . We know thre ar MANY corrupt so called 'leaders' I dont want them to be MY leaders.

Kebencian Wardina Safiyyah atas kerja korup para pemimpin yang sedia ada sampaikan beliau secara terbuka dan lantang menolak para pemimpin ini sebagai pemimpinnya.

16 ulasan :

  1. memang betul la tu... org bangang yg jenis anguk je tak amik kesah....

    BalasPadam
  2. Hello Wardina... Ketua Pembangkang kau dan yg sewaktu dgnnya tu lagi kuat membazir dan menipu. Tak ada pulak kau bising. Kalau betul kau tu nak membetulkan org lain, tegur semua yg buat salah. Jgn pilih bulu. Ini yg sebulu dgn kau, tak pulak kau kutuk walaupun dia org lagi teruk dlm serba serbi. Jadilah org yg betul2 berpegang pd tali ALLAH kalau betul kau dah berhijrah, OK.Jgn dipersia2kan penghijrahan awak.

    BalasPadam
  3. ko salah kan lah siapa yang bagi kebenaran untuk beli barang-barang yang mahal berganda ganda tu..nak marahkan najib buat per dia bukan tahu apa yang berlaku kat setiap kementerian.dan BUKAN SEMUA ORANG YANG KERJA KERAJAAN TU PENYOKONG KERAJAAN.RAMAI BIG BOSS KEMENTERIAN YANG SOKONG PEMBANGKANG

    BalasPadam
  4. Mmg dia ni waktu pru dulu pro pr..hallo pompuan..aljuburi kau tu meliwat ko x nak ulas..minah wahabi ni..ptuihhh

    BalasPadam
  5. Akak suka comment Tanpa Nama 3 Oktober 2013 1:00 ptg. Granted, penyelewengan berlaku, and it's not right. Tapi si Wardina tu pung... kalau nak comment atau criticise jangan pilih bulu. Macamlah "pemimpin" yang dia sanjung tu beyond the pale, maksum and sempurna bebenor. Betul sangat... kalau ya berpegang kepada tali ALLAH, dan betul2 berHIJRAH, komenlah secara adil dan jangan berat sebelah.

    BalasPadam
  6. kenapa ramai betul orang yang bodoh dan tidak berpelajaran di semenanjung malaysia ni..bangang tahap babi!! semua negeri yang dikuasai pembangkang adalah lebih baik ekonominya daripada negeri yang ditadbir kerajaan..kalau itu pun tak nampak, bagus masuk balik ke rahim binatang yang kalian keluar

    BalasPadam
  7. @Tanpa Nama
    Ko cerdik sgt pi ler lapor kat SPRM. Sekrg ni pelapor dilindungi undang2 unless beri maklumat palsu atau tuduh irg tanpa fakta

    BalasPadam
  8. yg korup tu bknnya menteri2..tapi org2 bawah...tapi kena ingat...org yg keje ngan kerajaan ni ramai gak yg tak sokong kerajaan sendiri...jadi pikir2 le yer...contohnya kwn kat umah aku keje kerajaan..tapi sokong pas..dtg opis cuma punch card je....apa cerita?

    BalasPadam
  9. Ahli umno kan bodoh. mmg mak bapak dia bg makan tahi kat dia org

    BalasPadam
  10. Sebenarnya banyak sungguh ketua2 jabatan dll tu merupakan org pembangkang ... dia org yg buat taik yg akhirnya kerajaan yg kena ... so bgmn klu mn2 kakitangan kerajaan yg pro pembangkang diberhentikan? ......

    BalasPadam
  11. pelik betul la bila susah asik salah kn kerajaan ja..hanya kita yg merubah nasib kita bukan orang lain.saya rasa selesa dgn kehidupan saya sekarang dgn usha saya dan bantuan kerajaan walau pun x seberapa saya trus berusha hasilnya saya punya pendapatan ,klu setakat minyak naik rm 0.20 saya masih mampu.kerana minyak kita lebih murah berbanding nengara lain.trima kasih pm kerana membantu rakyat yg mermelukan.

    BalasPadam
  12. org2 yg sokong umno mmg xnpk da klu da kena sogok dgn duit BRIM..tp dorg xtaw yg duit BRIM tu pun duit korg jgk yg duk byr cukai sume tu,byr tol bgai..negara kita ngra ke 8 plg murah myk,so xpyh la nk naik kn harga..brg2 mkin naek, nti kena sogok dgn BRIM nk bodohkn rakyat..rakyat yg xtau pikir je xreti nk nilai..bl myk naik tau plak complaint,nti sume brg naik sume mkn ubi kayu..bak kata krajaan dlm jelajah janji ditepati kat seremban baru2 ni,duit BRIM 500 bley bt belanja dapur slma setahun,owhhhh murahnyaaaa brg skg,500 da ckup tuk sthun,nk mampussss!! kroni ko xpela sumenye freeeeeeeeeeeee!!!!kenyang perut mkn duit rakyat,nti mati jwblaaa..

    BalasPadam
  13. Hahha. Kesian korang ni. Mesti korg ni org2 tua yg mata x boleh nk celik.hati dh beku. Harap maaf la pakcik makcik anonymous sekalian.. wardina never mention najib or any parties here. Please..kalau pakcik makcik sekalian terasa...mmg patut la pon kan. Dan minyak naik cuma 20 sen seliter ye. Bukan sekali isi berliter2..baru naik 20 sen. Dan disebabkan naik 20 sen seliter..kebanyakan harga brg keperluan lain naik. Terima kasih kerana tidak cuba buka minda. Sekurang2nya tidak lupus org bodoh didunia..dan tak wujud org berakal tanpa mereka.

    BalasPadam
  14. @Tanpa Namakenape nak samakan ibu yg melahirkan dgn binatang? tak rasa bersalah ke?

    BalasPadam
  15. AKU BERSYUKUR SANGAT DAPAT BERLINDUNG DAN BERNAUNG DI BUMI BERTUAH INI.......TIADA BUMI ATAU NEGARA LAIN YANG SEMAKMUR DAN SEBAIK NEGARA INI, SEMUA INI HASIL DARI KEBIJAKSANAAN PEMERINTAH MENTADBIR URUS NEGARA INI SAHINGGA DIKAGUMI OLEH SELURUH NEGARA DUNIA. NEGARA KITA MASIH MUDA SEBAGAI SEBUAH NEGARA MERDEKA DAN BERDAULAT TETAPI PENCAPAIAN DAN KEMAJUAN NYA HAMPIR MANYAMAI NEGARA YANG TELAH MAJU,CUBA KITA RENUNG NEGARA YANG TERDAHULU DAN SEBAYA MERDEKANYA DENGAN NEGARA KITA TETAPI MASIH MUNDUR,NAIF, DAN MASIH JAUH KETINGGALAN.DEMI ALLAH NEGARA KITA AMAT MAKMUR DAN DIBERKATI ALLAH SEHINGGA JUTAAN MANUSIA DARI BUMI LAIN MENUMPANG MENCARI SESUAP NASI DI BUMI BERTUAH INI,..ADAKAH KITA SEDAR ATAU KITA BUAT BUAT LUPA ? PERCAYALAH JIKA JADI SEORANG HAMBA RAKYAT YANG BERSYUKUR ALLAH AKAN MEMAMBAH LAGI KEMAKMURAN DAN KEBERKATAN NYA DI SINI SEANDAI KITA GAGAL BERSYUKUR MAKA AZAB ITU AMATLAH PEDIH.....DAN KITA AKAN HILANG SEGALANYA......USAH KITA MELIHAT SESUATU PERKARA ITU DARI PERSPEKTIF POLITIK SEMATA-MATA......GUNAKAN LAH AKAL, HATI BUDI UNTUK MEMBUAT PENILAIAN YANG ADIL DAN SAKSAMA,,,,SESUNGGUHNYA SETIAP INSAN WALAU SEBAIK MANA SEKALI PUN TIDAK SEMPURNA..MESTI ADA KELEMAHANNYA........BEGITU JUGA DENGAN PEMIMPIN KITA.....SEHARUSNYA KEKURANGAN ITU SAMA-SAMA KITA PERBAIKI DAN PERBETULKAN...NASIHAT DAN MENASIHAT SERTA PANDANGAN DEMI PANDANGAN POSITIF AMAT PERLU BAGI MEMBINA NEGARA...PADA SAYA KEBAIKAN YANG DIBUAT OLEH PEMIMPIN KITA JAUH LEBIH BAIK BERBANDING DENGAN KEBURUKAN.....DAN KELEMAHAN....UNTUK ITU SAMA-SAMALAH KITA MENADAH TANGAN KEHADRAT ALLAH SECARA TULUS DAN IKHLAS AGAR ALLAH MENUNJUKKAN JALAN YANG LURUS DAN TERBAIK BUAT PEMIMPIN KITA DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA......SESUNGGUHNYA KASIH KEPADA PEMIMPIN DAN NEGARA ITU SEBAHAGIAN DARIPADA IMAN....yang benar ABE ZUL JELI.

    BalasPadam
  16. Masa anuar jadi menteri kewangan kebas duit rakyat bejuta2 kenapa penyokong dia senyap.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online