BREAKING NEWS

GARDENIA TERUS MAJU WALAU DI BOIKOT OLEH CINA MALAYSIA!!


Menurut satu sumber, Pengurus Aeon Big milik Jepun berkata kuantiti Gardenia diambil lebih banyak dari Massimo kerana sambutan Gardenia lebih menggalakan.

Massimo dilihat sebagai perniagaan roti yang merugikan kerana rata-rata orang Melayu mahupun orang India hanya memilih serta membeli Gardenia sahaja.

Dan teori tentang semakin kuat memboikot Gardenia maka semakin maju Gardenia itu kelihatan seperti benar benar terjadi. Mungkin ia hanyalah teori yang tidak relevan, tetapi inilah hakikatnya.

Pihak pengurusan sudah membuat analisis tentang sale Massimo yang kian hari kian sedikit, Massimo sebenarnya telah mengalami banyak kerugian.

Tetapi atas sebab Massimo ini dimiliki oleh billionaire no.1 Malaysia iaitu Robert Kuok, jadi dia tidak mahu ego nya jatuh dan masih meneruskan syarikat Massimo ini walaupun telah rugi kerana mahu menjaga air mukanya dan air muka mewakili kaum cina Malaysia.

Info Kerugian Massimo:

1.Dari sumber The Edge Malaysia, Mengikut Suruhanjaya Syarikat Malaysia, Gardenia Bakeries Sdn Bhd mencatatkan keuntungan keuntungan kasar berjumlah RM690juta.

2.Manakala, Pengeluar Massimo, The Italian Baker Sdn Bhd mencatatkan keuntungan kasar sebanyak RM101.6 juta sahaja dan dalam pada masa yang sama mempunyai kerugian sebanyak RM8 juta.

3.Dengan statistik ini pasaran roti Gardenia lebih kukuh malahan terus maju dan meningkat keuntungan dengan mendadak dimana Gardenia memiliki dan mengawal 60% pasaran roti di seluruh Malaysia.

4.Jadi boikot orang cina Malaysia terhadap syarikat Gardenia Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary nampaknya tidak memberi apa apa kesan dan yang lebih mengejutkan. Pasaran Gardenia dan keuntungan melonjak naik bermula dari kempen boikot cina terhadap syarikat ini.

Ia menunjukkan semakin kuat cina memboikot, semakin untung Gardenia dan ini sangat mengejutkan syarikat Gardenia sendiri.

15 ulasan :

  1. aku dah lama boikot massimo. sejak tau owner dia cina aku boikot terus. walau depa main taktik busuk jual rege murah.

    BalasPadam
  2. mungkin berkat sumber halal dan tuan punya syarikat kerap bersedekah kot?

    BalasPadam
  3. Roti massimo, memang tak sedap.. mana ada org nak beli.. tahu2 owner cina pulak.. lagi tak beli.. wuak... wuak

    BalasPadam
  4. roti massimo rapuh...habuk byk berterabur...masa dia memula kuar dulu aku pnah try beli 1..lebih baik roti biasa cap kunci dr beli massimo tu...so aku masih kekal dgn gardenia...

    dn skrang lg kuat dgn gardenia sejak isu pentingkan produk bumiputera dulu

    -smh-

    BalasPadam
  5. setuju.......sokong gardenia

    BalasPadam
  6. xboleh tulis cmni admin. bkn smua cina boikot produk kita. ak d smjkc tokey kantin yg cina hnya jual produk gardenia sahaja....n satu2 customer roti org melayu hnya ak....

    BalasPadam
  7. Bile tau je org cine punye produk..trus aku boikot

    BalasPadam
  8. .......kat flat aku di Penang selalu roti Gardenia abis dulu tiap2 hari walaupun ada roti Massimo xda org amik pun. Kat Flat aku ni ada semua kaum.

    BalasPadam
  9. Saya sudah makan roti Gardenia dan Massimo penuh gandum dan rasa roti Gardenia lebih sedap dan bermutu daripada Massimol. Apabila beli roti, saya beli Gardenia atau Hi-Fibre, yang ada rasa dan mutu setaraf.

    BalasPadam
  10. gardenia is the best.
    AKu beli gardenia kerna mmg 100% halal.
    Duit yg gardenia dpt, pihak pengurusan bayar zakat. BERKAT...

    BalasPadam
  11. roti gardenia adelah terbaik untuk kluarga ku.....terus maju melayu...

    BalasPadam
  12. Saya sekeluarga memang beli roti gardenia tak kira roti biasa, high fibre, roti burger, roti hotdog dan lain2..Support produk yang bersih dan halal..

    BalasPadam
  13. roti Gardenia dah lama diboikot di Sibu Sarawak.x da di jual dimana2 supermarket atau kedai runcit...sebab tu ambe beli borong roti Gardenia kalau g semenanjung

    BalasPadam
  14. Betol ke gardenia tu d miliki oleh Tan sri Syed?ada tulis d mana2 ke?

    BalasPadam
  15. Aku sanggup bawak kereta sejauh 10 km semata nk bli roti gardenia...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online