BREAKING NEWS

FATHUL BARI DAPAT 15 RIBU SEBULAN UNTUK BODEK NAJIB????


Gara-gara mengatakan harga barang naik merupakan ketentuan dari Allah, Ustaz Fathul Bari telah dikecam hebat oleh bekas Mufti Perlis iaitu Dr Asri Zainul Abidin atau lebih dikenali sebagai Dr Maza.

Malah Dr Asri juga mendedahkan didalam laman Twitter beliau kononnya ulamak muda Umno tersebut dibayar sebanyak RM 15 ribu sebulan diatas kesetiaan politik terhadap kerajaan.

Walaupun tidak menamakan dengan jelas siapakah yang dimaksudkan didalam Twitter tersebut, ramai yang mampu meneka individu yang dimaksudkan oleh Dr Asri itu.

Pendedahan oleh Dr Asri ini dilihat mencalarkan imej Ustaz Fathul Bari selaku Ulamak muda didalam Umno yang selama ini dianggap arif didalam bidang keagamaan. Ia sekaligus mampu merendahkan maruah beliau sebagai seorang cendikiawan agama.

Sebelum ini, Ustaz Fathul Bari menulis didalam satu ruangan akhbar tempatan bahawa kenaikan harga barang merupakan ketentuan dari Allah. Maka rakyat tidak seharusnya menyalahkan parti pemerintah semata-mata tanpa sebarang usul periksa. ~ MPP News


8 ulasan :

  1. Osetat2 yg bodek Nuar Jubori berapa ribu yg Nuar bayar?

    BalasPadam
  2. Seorang yang dianggap "ilmuan" mengutuk di media seorang yang juga dianggap "ilmuan".

    Rasulullah s.a.w TIDAK PERNAH mengutuk orang lain.

    Imam-imam besar seperti Imam Hanafi yang jauh lebih tua dari Imam Shafei juga TIDAK PERNAH mengutuk Imam Shafei walaupun Imam Shafei mempunyai pendapat yang berbeza dengan beliau. Imam Shafei juga TIDAK PERNAH mengutuk ulamak yang lebih tua dan lebih berpengalaman dari beliau.

    hmmm.... DR Maza ni ikut akhlak siapa ya?

    BalasPadam
  3. asri dungu ni makan duit rakyat jadi mofti dan pensyarah berapa plak makan duit rakyat..???

    BalasPadam
  4. ustad2 yang bodek anwar..tonggeng jubor jee..

    BalasPadam
  5. Memang betui semua KETETAPAN ALLAH. Bila Nuar Berahim tak dapat jadi PM pun itu adalah ketetapan Allah. Walaupun dia dah cuba macam2 cara. Hati Ostad Maza jadi hitampun kerana prasangka buruk adalah ketetapan Allah kerana nak jauhkan dia dari rahmat Allah. Cer tanya orang yang betul2 jadi ustaz. Bukankah kalau kita tersepak batu dah berdarah kaki itu adalah ketentuan Allah?

    BalasPadam
  6. kalau dapat 50k sekalipun, dah itu rezeki dia. yang penting dia tak mengutuk orang terang2an macam awak wahai maza..sekali baca macam jeles pulak maza tu

    BalasPadam
  7. Biasalah dah tak ada jawatan dalam kerajaan bebas la nak menyalak lagi pun dah tak boleh lagi nak keluarkan fatwa dulu semasa jadi mufti bolehlah keluarkan fatwa itu,ini.mungkin dia pun dibayar anwar al juburi utk keluarkan statement.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online